Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Klimakompresor píská


mjtwister

Recommended Posts

Zdravím Peugeoťáky

Na mém autě viz podpis se vyskytl problém s klimakompresorem. Teď na jaře, když  je auto občas od slunka vyhřáté a já na první metry jízdy stahuji okénka, abych rychle vyvětral, jsem si všiml, že píská na 99% klimakompresor. Pískání se mění v závislosti na otáčkách motoru, je to takové turbodmychadlo, ne vrzání jako od řemenu. Když vypnu klimu pomocí tlačítka a/c, pískání okamžitě přestane. Řemen a kladky vodící a napínací měněny před rokem (20tis km)

Teď na jaře jsem nejen kvůli tomuto problému nechal klimu zkontrolovat v servisu (po pěti letech) a odsáto bylo 525g. Před pěti lety bylo do systému napuštěno 650g. Takže medium doplněno na 625g + olej, ale hvízdání zůstalo. Asi to bude zřejmě nějaké ložisko. Předpokládám, že asi nepůjde nějak jednoduše promazat? Jestli je potřeba sundat kompresor, tak až tak daleko moje schopnosti hrabání se v autech nesahají. Nechám to být, dokud klima funguje... spíše mi šlo jen o to, jestli nehrozí např destrukce kompresoru kvůli zadřenému ložisku nebo tak podobně....

Nemá s tímto někdo zkušenosti a vyřešil to někdo?  Díky za odpovědi. Hledání jsem použil, ale na nic ohledně pískání kompresoru jsem nenarazil.

Upraveno uživatelem mjtwister
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Tak pazvuk od klimakompresoru stále zesiluje. Už je to slyšet v kabině i přes zavřená okénka. Přidávám nahrávku z mobilu. Opravdu nikdo nic podobného neslyšel? Jakmile vypnu a/c, hvízdání okamžitě ustane. Klima chladí normálně, pří zapnutí taky nic netypického, jen klasické cvaknutí od spojky. Motor nezhasíná. Zkoušel jsem točit při vypnutém motoru tím středem na klimakompresoru a točilo se to podle mě normálně lehce, žádně drhnutí... tak nevím, snad se něco nerozletí... 

Hlas_190619.mp3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak mám po výměně kompresoru a bohužel, z bláta do louže... 

Vzhledem k tomu, že autokelly servis byl tady v okolí jediný, který bych ochotný pracovat na autě s LPG, tak jsem to dal tam. Mechanik chtěl vyměnit celý klimakompresor, ale už ho nebyli schopni objednat (naštěstí, 14tis bych za něj fakt nedal), pouze spojku kompresoru, a to se mi zase nechtělo riskovat, že vymění spojku a pískání zůstane. Tak jsme se dohodli, že kompresor si seženu sám a oni pouze vymění díl. 

Kompresor jsem objednal, výměna proběhla v pořádku. Akorát teď místo pískání kompresoru, který měl za sebou 265tis km, poslouchám hučení kompresoru nového, které se mezi 5 a 6tis otáčkami mění v takový řev, že úplně přehluší řev motoru. Vzhledem ke komplikovanosti reklamace asi zkusím chvíli pojezdit a uvidím, co to časem udělá.... ale už mi z těch aftermarket dílů  je fakt na 🤮  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Abych dal rozuzlení svého příběhu s klimou, tak přes zimu přestala jít klima úplně. Nový kompresor, dokud klima fungovala, byl velmi hlučný a při předjíždění nebo vytáčení motoru jsem klimu musel vypínat. Na jaře jsem nechal klimu znova naplnit včetně UV (do minulého roku byl únik minimální) a pojezdil jsem asi týden, načež se kompresor úplně zadřel. Řekl jsem si super, tohle už bude jasná závada, kde mě nebude moci výrobce dílu odbýt větami typu "ale však kompresor funguje, vyšší hluk je normální, nemáte náhodou děravý výfuk?". Ale podíval jsem se do reklamačních podmínek a vzhledem k tomu, že se podle postupů výrobce má před montáží nového kompresoru dát i nový chladič, vysoušeč, expanzní ventil a další kopa dílů včetně dokladu o proplachu systému, tak jsem od reklamace rovnou upustil. 

Myslel jsem, že už auto dojezdím bez klimy, ale po pár jízdách po silnicích a dálnicích se staženýma okýnkama jsem situaci přehodnotil a dal jsem tomu ještě šanci. Zkusil jsem další kompresor. Vzhledem ke kvalitě druhovýrobových šuntů a nemožnosti je reklamovat jsem tentokrát zvolil vrakáč. Za 1200kč přišel použitý originál Sanden. Výměna proběhla na učilišti pro mechaniky. A hned po první jízdě jsem slyšel ten rozdíl oproti předchozímu kompresoru. Jediný jeho projev byl cvaknutí spojky a jinak ticho, klid, žádný škubání při jízdě po dálnici, když se připojoval, žádný hluk při vytáčení motoru do omezovače, prostě nádhera. Doufám,  že už to s tímto autem vydrží až do konce. 

Jinak únik systému po kontrole pod UV lampou žádný viditelný. Snad i ten předchozí únik náplně za půlroku měl na svědomí kompresor, který se bohužel už při výrobě moc nepovedl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...