Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 teplota motoru


Krtecek909

Recommended Posts

Zdravím, koupil jsem 406 1.8 81kw a už po cestě domů, mě začala zlobit teplota motoru. Jakmile je auto v pohybu, drží cca 80 stupňů. Ale jak jsem přijel do města, při postávání je mezi 90-100 stupni, přibližně ve 100 stupních sepne vrtule a vrátí zpět na 90. Vyměnil jsem termostat, nastartoval, nechal auto na volnoběh, teplota došla do 90 a krásně to drželo. Potom jsem se jel projet, teplota opět 80 stupnu a když auto necham na volnoběh, zase jde postupně ke 100 a pak to zchladí zapnutí vrtule. Včera jsem jel do obchodu, při zaparkování 80 stupňů. Po deseti minutách nastartuji a ukazuje to 100 stupňů. Chladící kapalina je čistá, netlakuje to do vody, z výfuku se nekouří.. Je načlá hlava motoru nebo to může být něco jiného? Děkuji

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto dělá 406. Mám sice 2.0i 16V, RFV motor a při stání v koloně nebo na křižovatce, se zvedne teplota., kdy v zápětí se spustí vrtule sahary a vše vychladí. Taky jsem měnil termostat, přední chladič + chladící kapalinu. Zde na fóru bylo k dané problemanice napsáno několik příspěvků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem prolezl net a dočetl se, že sahara má dvě rychlosti? Má to platit i u 1.8? Když se mi zapne vrtule, je to jak když přistává helikoptéra, nemá to žádnou první fázy, rovnou to rozhučí na max

A druhé zjištění, někdo dával na forum fotku čidel, zelené, modré a hnědé. Jenže já mam modré a zelené, místo hnědého (ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů) mam záslepku) ??

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mas to riesene cez termospinac na chladicu

to sa davalo ked nebola klima a mas jednu vrtulu a ta pozna len jednu rychlost max

kukni sa na chladic mal by tam byt natoceny ten termospinac modrej farby ,tusim zlty kruzok a idu z neho dva kabely

a ked mas termospinac tak hnede cidlo nemas namiesto cidla je zaslepka (skrutka)

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, Krtecek909 napsal:

Rozumím, mě se zdá jen divné, že mám teplotu 80 stupnu, auto stoji dvacet minut na parkovišti a pak má 110 :) se přehřívá motor stojícího auta :)

asi je to tvoje první auto :myslim, ale to co popisuješ je naprosto normální--když  vypneš motor, teplota pod kapotou (motoru) o dost vzroste, protože přestane cirkulovat chladící kapalina...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jaj ty myslis stojace auto to takisto robilo ze to samo stuplo prave koli tomu ako ozzy pise ze sa prestane tocit pumpa

vsetko je v poriadku mozes sa v klude vozit  dalej

je pravda ze ked som to auto mal tiez ma to trochu prekvapilo,

ine auta co som mal to nerobili tak vyrazne ako ta 1.8 ale ten motor funguje dodnes nemas sa coho bat 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzhledem k pretlakovemu systemu neni teplota 110 nijak kriticka, svetlo STOP signalizujici prehrati se rozsveci az pri 115°C . To cestovani rucicky u tohodle motoru je uplne normalni, mam to naprosto stejne ( a to mam novej chladic, chladici kapalinu i termostat)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle je krásný projev klasické konstrukce příslušenství motoru, kdy ten budík ukazuje prostě to, co se v motoru skutečně děje, tudíž, že se to ohřívá, pak to zase chladne atd. V nových autech, kde si všechny vstupy nejdříve přebere řídící elektronika a pak na budících (nebo na displeji) ukazuje jen to, co sama chce, takže pokud někdo před 406kou jezdil třeba s fabií, je zvyklý, že teploměr z nuly vyleze najednou na 90 a tam se drží jak klíště bez ohledu na provozní režim a podmínky, ať se ve skutečnosti děje v motoru cokoliv. No, a pak, když se to opravdu přehřeje, řidič to většinou zjistí, když je pozdě..... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zdravím, mal som podobný problém motor sa mi zohrieval až niečo okolo 100 stupnov a nejak sa mi to nepáčilo, niekde som sa dočítal, že sahary by mali mať dva stuone, pri prvom by mala zopnúť pri 90tich a v druhom stupni pri sto, pričom idú obidve vrtule. Toto riadi jednotka ktorá je dosť skrytá pod podblatnikom od vodiča. Ide tam dosť veľký konektor je to čierna krabička. Objednal som ju odniekiaľ z vrakoviska a odvtedy mi to funguje. Tiež som všetko menil a skúšal, no tá teplota sa mi nedala. Takže výmena tej jednotky pomohla. Taktiež ten konektor býva dosť zasvinený, treba ho občas vyčistiť. Možno to niekomu pomôže. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chybné info, 2 vrtule sa stále točili spolu, neboli oddelené jedna na klimu druha na chladenie... :)
obidve išli naraz, buď pomalá alebo rýchla rýchlosť (zapojenie za radom alebo paralelne) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...