Krtecek909 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 Zdravím, koupil jsem 406 1.8 81kw a už po cestě domů, mě začala zlobit teplota motoru. Jakmile je auto v pohybu, drží cca 80 stupňů. Ale jak jsem přijel do města, při postávání je mezi 90-100 stupni, přibližně ve 100 stupních sepne vrtule a vrátí zpět na 90. Vyměnil jsem termostat, nastartoval, nechal auto na volnoběh, teplota došla do 90 a krásně to drželo. Potom jsem se jel projet, teplota opět 80 stupnu a když auto necham na volnoběh, zase jde postupně ke 100 a pak to zchladí zapnutí vrtule. Včera jsem jel do obchodu, při zaparkování 80 stupňů. Po deseti minutách nastartuji a ukazuje to 100 stupňů. Chladící kapalina je čistá, netlakuje to do vody, z výfuku se nekouří.. Je načlá hlava motoru nebo to může být něco jiného? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 vsetko je ok mal som to auta ,takto sa sprava proste Hafity a ozzy56 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 někdy člověk žasne, co všechno je druhý schopen udělat, místo toho aby se zeptal Hafity, krtek 2 a pesastor ohodnotil 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OK406 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 Toto dělá 406. Mám sice 2.0i 16V, RFV motor a při stání v koloně nebo na křižovatce, se zvedne teplota., kdy v zápětí se spustí vrtule sahary a vše vychladí. Taky jsem měnil termostat, přední chladič + chladící kapalinu. Zde na fóru bylo k dané problemanice napsáno několik příspěvků. krtek 2 a Péťa ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 (upraveno) Autorem vlakna popsany jev je normalnim projevem moderniho automobiloveho motoru at benzinoveho nebo naftoveho. Podstatne je hlidat sahary a cidla aby pri jejich vypadku nodoslo k prehrati Upraveno 26. květen 2019 uživatelem pesastor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 Před hodinou, OK406 napsal: přední chladič jsem zmaten.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtecek909 Odesláno 26. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 26. květen 2019 Tak jsem prolezl net a dočetl se, že sahara má dvě rychlosti? Má to platit i u 1.8? Když se mi zapne vrtule, je to jak když přistává helikoptéra, nemá to žádnou první fázy, rovnou to rozhučí na max A druhé zjištění, někdo dával na forum fotku čidel, zelené, modré a hnědé. Jenže já mam modré a zelené, místo hnědého (ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů) mam záslepku) ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 (upraveno) mas to riesene cez termospinac na chladicu to sa davalo ked nebola klima a mas jednu vrtulu a ta pozna len jednu rychlost max kukni sa na chladic mal by tam byt natoceny ten termospinac modrej farby ,tusim zlty kruzok a idu z neho dva kabely a ked mas termospinac tak hnede cidlo nemas namiesto cidla je zaslepka (skrutka) Upraveno 26. květen 2019 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtecek909 Odesláno 26. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 26. květen 2019 Rozumím, mě se zdá jen divné, že mám teplotu 80 stupnu, auto stoji dvacet minut na parkovišti a pak má 110 se přehřívá motor stojícího auta Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 takto to ma byt ak neveris najdi si nejaku opravnu knizku napr JAK na to a tam mas napisane ze po vymene chladiacej kvapaliny a odvzdusneni mas nechat bezat motor pokym sa nezapne sahara tym ju vlastne odtestujes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 před 59 minutami, Krtecek909 napsal: Rozumím, mě se zdá jen divné, že mám teplotu 80 stupnu, auto stoji dvacet minut na parkovišti a pak má 110 se přehřívá motor stojícího auta asi je to tvoje první auto , ale to co popisuješ je naprosto normální--když vypneš motor, teplota pod kapotou (motoru) o dost vzroste, protože přestane cirkulovat chladící kapalina... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SAMUEL13 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 To iste robila 406 aj mne z rovnakym motorom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krtek 2 Odesláno 26. květen 2019 Sdílet Odesláno 26. květen 2019 (upraveno) jaj ty myslis stojace auto to takisto robilo ze to samo stuplo prave koli tomu ako ozzy pise ze sa prestane tocit pumpa vsetko je v poriadku mozes sa v klude vozit dalej je pravda ze ked som to auto mal tiez ma to trochu prekvapilo, ine auta co som mal to nerobili tak vyrazne ako ta 1.8 ale ten motor funguje dodnes nemas sa coho bat Upraveno 26. květen 2019 uživatelem krtek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 27. květen 2019 Sdílet Odesláno 27. květen 2019 vzhledem k pretlakovemu systemu neni teplota 110 nijak kriticka, svetlo STOP signalizujici prehrati se rozsveci az pri 115°C . To cestovani rucicky u tohodle motoru je uplne normalni, mam to naprosto stejne ( a to mam novej chladic, chladici kapalinu i termostat) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kupák Odesláno 27. květen 2019 Sdílet Odesláno 27. květen 2019 Tohle je krásný projev klasické konstrukce příslušenství motoru, kdy ten budík ukazuje prostě to, co se v motoru skutečně děje, tudíž, že se to ohřívá, pak to zase chladne atd. V nových autech, kde si všechny vstupy nejdříve přebere řídící elektronika a pak na budících (nebo na displeji) ukazuje jen to, co sama chce, takže pokud někdo před 406kou jezdil třeba s fabií, je zvyklý, že teploměr z nuly vyleze najednou na 90 a tam se drží jak klíště bez ohledu na provozní režim a podmínky, ať se ve skutečnosti děje v motoru cokoliv. No, a pak, když se to opravdu přehřeje, řidič to většinou zjistí, když je pozdě..... OK406, ozzy56, Péťa a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan67 Odesláno 25. září 2019 Sdílet Odesláno 25. září 2019 Zdravím, mal som podobný problém motor sa mi zohrieval až niečo okolo 100 stupnov a nejak sa mi to nepáčilo, niekde som sa dočítal, že sahary by mali mať dva stuone, pri prvom by mala zopnúť pri 90tich a v druhom stupni pri sto, pričom idú obidve vrtule. Toto riadi jednotka ktorá je dosť skrytá pod podblatnikom od vodiča. Ide tam dosť veľký konektor je to čierna krabička. Objednal som ju odniekiaľ z vrakoviska a odvtedy mi to funguje. Tiež som všetko menil a skúšal, no tá teplota sa mi nedala. Takže výmena tej jednotky pomohla. Taktiež ten konektor býva dosť zasvinený, treba ho občas vyčistiť. Možno to niekomu pomôže. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan67 Odesláno 25. září 2019 Sdílet Odesláno 25. září 2019 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan67 Odesláno 25. září 2019 Sdílet Odesláno 25. září 2019 Takto to vyzerá.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mmartinkovic Odesláno 25. září 2019 Sdílet Odesláno 25. září 2019 Záleží aký motor atď. 2 vrtule sú stará konštrukcia jedna na klímu, druhá na chladenie motora, ovládanie z jednej krabičky buď relé alebo RJ, je jasné že teplota motora bude v rozdielnych zatazeniach iná, iná po rovine, iná do kopca, iná z kopca, ina v kolóne, a pod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t0m@s Odesláno 26. září 2019 Sdílet Odesláno 26. září 2019 chybné info, 2 vrtule sa stále točili spolu, neboli oddelené jedna na klimu druha na chladenie... obidve išli naraz, buď pomalá alebo rýchla rýchlosť (zapojenie za radom alebo paralelne) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.