Jump to content
Sign in to follow this  
Krtecek909

406 teplota motoru

Recommended Posts

Zdravím, koupil jsem 406 1.8 81kw a už po cestě domů, mě začala zlobit teplota motoru. Jakmile je auto v pohybu, drží cca 80 stupňů. Ale jak jsem přijel do města, při postávání je mezi 90-100 stupni, přibližně ve 100 stupních sepne vrtule a vrátí zpět na 90. Vyměnil jsem termostat, nastartoval, nechal auto na volnoběh, teplota došla do 90 a krásně to drželo. Potom jsem se jel projet, teplota opět 80 stupnu a když auto necham na volnoběh, zase jde postupně ke 100 a pak to zchladí zapnutí vrtule. Včera jsem jel do obchodu, při zaparkování 80 stupňů. Po deseti minutách nastartuji a ukazuje to 100 stupňů. Chladící kapalina je čistá, netlakuje to do vody, z výfuku se nekouří.. Je načlá hlava motoru nebo to může být něco jiného? Děkuji

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto dělá 406. Mám sice 2.0i 16V, RFV motor a při stání v koloně nebo na křižovatce, se zvedne teplota., kdy v zápětí se spustí vrtule sahary a vše vychladí. Taky jsem měnil termostat, přední chladič + chladící kapalinu. Zde na fóru bylo k dané problemanice napsáno několik příspěvků.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autorem vlakna popsany jev je normalnim projevem moderniho automobiloveho motoru at benzinoveho nebo naftoveho.

Podstatne je hlidat sahary a cidla aby pri jejich vypadku nodoslo k prehrati :papa

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem prolezl net a dočetl se, že sahara má dvě rychlosti? Má to platit i u 1.8? Když se mi zapne vrtule, je to jak když přistává helikoptéra, nemá to žádnou první fázy, rovnou to rozhučí na max

A druhé zjištění, někdo dával na forum fotku čidel, zelené, modré a hnědé. Jenže já mam modré a zelené, místo hnědého (ovlivňuje spouštění chladících ventilátorů) mam záslepku) ??

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mas to riesene cez termospinac na chladicu

to sa davalo ked nebola klima a mas jednu vrtulu a ta pozna len jednu rychlost max

kukni sa na chladic mal by tam byt natoceny ten termospinac modrej farby ,tusim zlty kruzok a idu z neho dva kabely

a ked mas termospinac tak hnede cidlo nemas namiesto cidla je zaslepka (skrutka)

 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

takto to ma byt ak neveris najdi si nejaku opravnu knizku napr JAK na to

a tam mas napisane ze po vymene chladiacej kvapaliny a odvzdusneni mas nechat bezat motor pokym sa nezapne sahara 

tym ju vlastne odtestujes 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 59 minutami, Krtecek909 napsal:

Rozumím, mě se zdá jen divné, že mám teplotu 80 stupnu, auto stoji dvacet minut na parkovišti a pak má 110 :) se přehřívá motor stojícího auta :)

asi je to tvoje první auto :myslim, ale to co popisuješ je naprosto normální--když  vypneš motor, teplota pod kapotou (motoru) o dost vzroste, protože přestane cirkulovat chladící kapalina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaj ty myslis stojace auto to takisto robilo ze to samo stuplo prave koli tomu ako ozzy pise ze sa prestane tocit pumpa

vsetko je v poriadku mozes sa v klude vozit  dalej

je pravda ze ked som to auto mal tiez ma to trochu prekvapilo,

ine auta co som mal to nerobili tak vyrazne ako ta 1.8 ale ten motor funguje dodnes nemas sa coho bat 

Edited by krtek 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vzhledem k pretlakovemu systemu neni teplota 110 nijak kriticka, svetlo STOP signalizujici prehrati se rozsveci az pri 115°C . To cestovani rucicky u tohodle motoru je uplne normalni, mam to naprosto stejne ( a to mam novej chladic, chladici kapalinu i termostat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle je krásný projev klasické konstrukce příslušenství motoru, kdy ten budík ukazuje prostě to, co se v motoru skutečně děje, tudíž, že se to ohřívá, pak to zase chladne atd. V nových autech, kde si všechny vstupy nejdříve přebere řídící elektronika a pak na budících (nebo na displeji) ukazuje jen to, co sama chce, takže pokud někdo před 406kou jezdil třeba s fabií, je zvyklý, že teploměr z nuly vyleze najednou na 90 a tam se drží jak klíště bez ohledu na provozní režim a podmínky, ať se ve skutečnosti děje v motoru cokoliv. No, a pak, když se to opravdu přehřeje, řidič to většinou zjistí, když je pozdě..... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...