Jump to content
VojtouNerCZ

307 sw - motor už neklape :)

Recommended Posts

Tak když už jsem se sem konečně přidal, tak se taky pochlubím svým mazlem. Jedná se o 307 sw 2002 (takže ještě VAN- což mě docela mrzí ale facelift se mi nelíbí a na to abych sháněl nějakej před face s CANbusem jsem neměl čas). Barva zlatá (a světě div se, v Kolíně jezdí ještě další 2 xD). Kupován asi 6.7.2018 se 164000 km, nyní má 194000. Motor je 2.0i 16v 100kw RFN, krásně tahá, mírně žere olej (asi jako většina těchto motorů) a i s SWčkem celkem slušně hýbe. Výbava, asi taková klasika s něčím navíc - digiklima, všechny okna v elektrice, 6x bagy, tempomat, páčka na rádio, malý kožený paket, webasto, volant i sedačky lze nastavit ve všech směrech elektrická zrcátka sklápěcí a vyhřívaná, vyhřívané sedačky. Interiér modrý (blbě se shání náhradní díly), 7 sedaček. Originál kola R16 Ariane, v plánu jsou R17 Challengery :) Nedávno doděláné sklo ae senzorem a automatickým zrcátkem, doděláný parkovací asistent (na něj mám už i zlaté senzory). Předem děkuji za veškeré rady a typy, taktéž za rady které mi tu byly již poskytnuty (a snad budete mít trpělivost, autům vůbec nerozumím, ale rád bych se co nejvíc naučil a opravil si sám). A jestli se někdo dočetl až sem, přeji spoustu klidných kilometrů :)

Aktuálně najeto 198xxx

HOTOVO

Oprava prahu/spoje nosníku/ošetření komplet podlahy/dutiny

Nový zadní nárazník v laku + zlaté parkovací senzory (nárazník už je, sehnal jsem jiný, trochu zbořený- zavařil jsem, zakitoval, už jen dokalovat)

Rozleštit světla

Nová spojka LUK (187xxx)

Nové ALU na zimu :) (v plánu opravit a nalakovat-opraveno a nalakováno)

Chromové doplňky                    

Dodělání automatického zpětného zrcátka

Klasický servis (oleje, filtry-měním po +- 10k)

Opět nové rádio (RD3->JVC KW-x830bt->SONY WX-920bt)

Výměna čelního skla (již 3x :P)

Oprava zarezlého torpéda

Obšití volantu do nové kůže + modrá nit (hezky samo domo, ale výsledek je super)

Repas páček 

Horní uložení a kosti

Částečně předělaný interiér do černa (sedačky zůstanou buď modré nebo dám polokůži) 

Odhlučnění kabiny, lepší audio a rádio (JBL + Sony WX-920BT) 

VAN2CAN převodník (ve fázi prototypu), displej s CAN busem, příprava na ovládání displeje pomocí WIFI

Nová zapalovací rampa (198004)

Zapojení senzoru deště a světla (bohužel se zjistilo že má jednotka neumí hranatý typ, čekám až sklo prdne a vyměním za kulatý) 

V PLÁNU

Zadní světla z FL

R17 challenger                             

Tónování skel

Výměna sedačky řidiče - klasika, prosezený bok 

Výměna zadních tlumičů

Předělání na LPG (systém se už válí ve sklepě, teď už ho jen namontovat)

"Opravit" krytku ostřikovače světlometů

 

 

Nějaké to foto :)

 

 

 

70640071_1488944781244042_416336034977021952_n.jpg

57083575_2076407702476537_2810489936938008576_n.jpg

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš to hezky popsané, osobně bych se soudě dle popisu drobných neduhů a Tvých fotek v první řadě věnoval uvedení auta do 100% stavu, až poté doplňkům a vylepšení a vyhnul bych se votuzingu typu denní svícení, lakování plastů v interiéru a nebo angel eyes ale samozřejmě jak se tu často dočteme "100 lidí 100 chutí" :super

 

Edited by StibTo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je jasné, že jako první bude prah a ten plech. Teď bylo sklo, jezdil jsem s prasklým sklem půl roku a už mi tam začínalo téct, to byla priorita 1. Klempíř je známý, podle něj s autem mohu bezpečně jezdit, díra tam sice je, ale je uhnilý jen zadek prahu, takže to nebude problém opravit. No a ty plasty, to jsem chtěl jako takovou doplňkovou ochranu prahů. Samozřejmě je po opravě obrousim a řádně natru a ošetřím, ale tohle by bylo jako plus. Světla jsou otázka, na zlatém jsem je ještě neviděl. Denní svícení... Nebaví mě furt měnit žárovky a odpor je naprd, méně to svítí. A kdybych to udělal, napojil bych  a to i zadek, nemam rad když svítí jen půlka auta. Proto mě zaujaly tyto 2 řešení, proč to tedy nespojit. Uvidíme kam se dostaneme :)

peugeot_307_2002_pictures_2_b.jpg

images.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, auto půjde brzy pod "kudlu" a zajímá mě jedna věc. Viz můj starší příspěvek. Vyrezl mi spoj příčného podélníku, je to taková "vana" pod podlahou vepředu. Klempíř bohužel tento díl nedokáže sehnat a tak jsem mrkl do SB. Mělo by to být pod číslem 7212 JC. Jde mi o to, zda koukám na správnou věc? Může mi to někdo potvrdit? Děkuji. Na výměnu půjde tento díl, kus plechu na podlaze, nosník se naštěstí jeví v pořádku.DSC_0389.JPG.00164d1a1fa080fe83bc95ed581fd619.JPGimage.thumb.png.18f717b90f78c2cfd4ab9a0b29b4528e.png

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

možná bys měl s úsudkem počkat, až to klempíra rozebere, bude toho na výměnu o dost více, než si myslíš--pokud to teda má být opraveno až po zdravý plech...

jinak neber to jako rýpání, ale ten klempíř neumí ohnout kus plechu do tvaru ,U' ? , ta ,vana' se normálně nahrazuje tím vyrobeným plechem, jak píšu (plech 1.2--1.5mm), nebo dvěma jeklama vedle sebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to starý pán, v důchodu. Prostě jsme se domluvili, že mu ten díl seženu. Dělá to totiž jen jako bokovku protože se doma nudí. Toť vše. Nicméně vím, že je pečlivý. Podle kontroly co jsme koukali je sežraná ta vana, nad vanou je dírka v podlaze asi 3mm (měl jsem to odstrojené, takže vím, že podlaha je cajk. Dále teda kousek prahu. Je mi jasné že se to pořádně zkontroluje až to ořeže, ale tenhle kus mu chci sehnat. 

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dnes jsem se konečně dostal k opravě pomalu stírajících stěračů. Původní idea byla taková, že to dře o plastový kryt na skle. Nakonec se ukázalo, že závada je obdobná jako se stává u zadního stěrače-zarezlá hřídel stěrače u spolujezdce (v zadu jsem již řešil že mi do hřídelky natrkla voda a zarezla-stěrač nejdříve stíral pomalu, pak vůbec). Vyndat celý mechanismus nakonec nebylo tak těžké, i když to chtělo pevné nervy a hlavně NIC NEUSPĚCHAT-nebo si uděláte ďouru do skla-pokud by někdo řešil, doporučuji vyndat baterku. Stačí sundat stěrače, plast na spodní hraně okna, který drží na dvou plastových cuplících, demontovat expanzku brzdovky, pak plastovou vzpěru motorového prostoru- 10 ořech. Na každé straně kde je stěrač opět 10 ořech a pak pod čelním sklem uprostěd také 10 jedna matice. celý mechanismus se následně vytočí a vytáhne spod skla-pozor, ať si ho nerozkřápnete :D Následovalo vyklepnutí hřídele, obroušení a promazání. Na foto lze vidět měděnou trubičku na hřídelce, ta má být usazena v mechanismu táhel a hřídelka se v ní má volně otáčet-byla zarezlá takže to nešlo. K nasazení stačí použít opačný postup-doporučuji si před demonží úplně sundat expanzku brzdovky-stačí z ní odpojit konektor trubičky, mně se při manipulaci zlomila vývodka na samotné nádržce na brzdovou kapalinu, tak jsem musel narychlo sehnat jinou, naštěstí mi ji dovezl ochotný kluk z Chvaletic :) Stěrače teď jedou jako za mlada.

DSC_0759.JPG

DSC_0761.JPG

DSC_0760.JPG

DSC_0762.JPG

DSC_0763.JPG

DSC_0765.JPG

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus přidávám pár nových fotek (původně kvůli pojistce na čelní a havarijní, ale co už) 😁 A ten předfacelift je stejně hězčí, z boku má agresivní výraz a ze předu se tak krásně chechtá :D

DSC_0772.JPG

DSC_0770.JPG

DSC_0769.JPG

DSC_0768.JPG

DSC_0766.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dnes, v průběhu 186xxx km probíhá výměna spojky. Před týdnem mi začal ševelit pedál spojky, špatné ložisko, 4 dny soustružím xD Dnes jsme dali dolů převodovku (byl to opravdu porod)... Bude potřeba vyměnit i pravý čep, při sundání ramena se zmrvil závit. Zítra nás čeká montáž nové spojky. Na foto lze vidět, jak ložisko dopadlo. Je úplně spečené a dokonce i svařené dohromady, takže výměna nastala na poslední chvíli. Lamela je sjetá na nýtky. Bude vyměněn čep, lamela, gufera poloos, vypínací ložisko a komínek spojky + nový olej total tuším 70w80 (to už dokoumám zítra). Spojková sada LUK od badisáka. 

DSC_0017.JPG

DSC_0015.JPG

IMG_20190628_220444_095.jpg

IMG_20190628_220444_100.jpg

DSC_0009.JPG

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dnes namontována spojka a převodovka, silentbloky motoru, práva poloosa. Levý čep ne a ne dolů řezali jsme do toho 3 hodiny a nepovolil, ořechem už vůbec ne. Zítra se do toho pustíme autogenem, pokud nepomůže ani to, jedeme pro jinou těhlici. Nicméně u 2.0i je opravdu porod převodovku vyndat a pak ji vůbec nasadit xD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes auto předáno klempíři. Bude se dělat kus levého prahu vzadu, celý spoj nosníku na pravo, ošetření dutin, oprava spoje nosníku v levo, ošetření a odstranění povrchové koroze na podlaze u řidiče a vzadu (jednak tam teklo přes prasklé sklo, druhak přes dodělávané kabely na bufíka), u spolujezdce prorezlá dírka v podlaze cca 5mm.Tak uvidíme, jak to dopadne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatím se připravuji na návrat mazlíka, sehnal jsem zlatý nárazník, který byl mírně prasklý viz foto. Zevnitř jsem si udělal pomocí drátků výztuhy, ty zatavil do nárazníku a ještě to zalil dalším plastem. Ano, někdo kdo to umí nebo to už dělal by to určitě opravil lépe než já, ale já to dělám poprvé. Důležité je, že to drží :) Pro jistotu však ještě vnitřek vezmu laminátem. Ještě zakituji menší nerovnosti vzniklé svařením (jak to bylo prasklé v těch ohybech, byl dost problém plasty přidělat do roviny) a pak striknu. Uvidíme, jak moc to půjde poznat. 

FB_IMG_1564848315440.jpg

DSC_0784.JPG

DSC_0785.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes auto vyzvednuto. Podlaha komplet obroušená, natřená odrezovačem a dále plastem, sežraný prah vzadu vyměněn, vepředu srovnán, přidány výztuhy, udělané dutiny, vyměněn nosník, druhý opraven, ošetřen. Celková cena krásných 8800 i s lakováním, které také udělal pán. Tak snad mám na nějakou dobu klid :)

 

DSC_0792.JPG

DSC_0793.JPG

DSC_0795.JPG

DSC_0796.JPG

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mě zřejmě čeká těsnění pod hlavou 🙄. Olej vyměněn před cca 5k, a jsem skoro na minimu. Dokázal by mi někdo poradit, co vše si na to připravit? Koukal jsem a těch těsnění jsou 3 prdele druhů a každý vypadá jinak... + gufera ventilů. Olej jinak neteče a auto ani nekouří, nechová se divně, jezdí naprosto normálně, chytá na drc. 

EDIT:Tak nakonec ne. Měrka neukazuje "reálný" stav oleje jak jsem si myslel, ale mezi riskama je litr, takže mi auto za 5k km "sežralo" (nebo spíš mi přes víko ventilů vykapal) 1 litr oleje, takže to zatím řešit nehodlám. Olej měním co 10k, takže ten litr holt doleju-stejně tyhle motory prej žerou trochu olej, tak uvidíme jak se to vyvrbí.

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže bych už konečně rád vyřešil dva další problémy-cukání auta. Klapku jsem komplet vyčistil a zresetoval (ale ne pomocí dia). Občas auto po startu (chytá na drc) a vycouvání od domu a následovném zařazení jedničky skoro chcípně, dkyž přidám plyn a pustím spojku (je nutno buď sešlápnout spojku nebo na to více dupnout). Po tomto problému, který se děje náhodně auto jede jako z praku. Dále při puštění plynu za jízdy auto cukne. Nějaké rady co to u tohoto motoru může způsobovat?  Další problém je klasika, vibrace volantu při vyšších rychlostech. Kola vyvážená, geometrie OK. Vím, že na to byla svolávačka ale toho mého to minulo 😕 Čím to bylo způsobeno a jaké je řešení? Nějak jsem k tomuto problému nenašel žádný kloudný stanovisko.

Edited by VojtouNerCZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...