Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 sw - Kola, světla


VojtouNerCZ

Recommended Posts

Akce tlumení dveří začala. Skončila však celkem rychle, protože je dnes venku strašná kosa. Ale alespoň základ mám :) V krytkách zrcátek budou vejškáče, samozřejmě zapojené přes vyhýbku, vše vytlumené (žádný přehánění, ale aby to nevibrovalo), a veškerá dodělávaná kabeláž omotáná textilní páskou kvůli poškození. Jinak jak to vlastně dělám. Vyškubl jsem původní textilní parozábranu, podle toho jsem namíru vyřízl tvar z ABS plastu, vytlumil z obou stran (ze strany dveří pečlivěji než ze strany tapce samozřejmě), do dveří nanejtoval matice a přišroubil. Vše je ještě obtáhnuté těsnící páskou kvůli případnému přenosu vibrací. ta díra uprostřed bude zadělaná buď jen samotným materiálem, nebo ji nechám bejt, uvidíme podle zvuku (tapec je vytlumený a 307 má dost velkej nádor uvnitř tapce, takže by deska co jsem vyřízl překážela a tapec bych nedocvakl). Při této příležitosti zapojím také ambientní podsvícení kliček, a podsvícení dveří po otevření, aby šlo vidět, do jaký ďoury vlastně spadnu :D

DSC_1365.JPG

DSC_1367.JPG

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oboje přední dveře vytlumené a zapojené podsvícení nohou, reproduktorů a výstupního prostoru. Kličky zatím nebudu dělat. + vyčištění interiéru, ošetření palubky a kůže, vyprání koberečků, vyčištění gumových koberečků (ty uložím opět ke spánku) a celkově očista vevnitř krom sedaček, na to nemám prostředky. 

Edit - svítí to fajne 😀

 

 

DSC_1394.JPG

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, splnilo to účel, který jsem chtěl-dveře nevibrují a neozývají se skřípavé zvuky. Hluk z venku se trochu umírnil. Použil jsem tyto materiály. Jinak doporučuji tohohle týpka, dělá parádní videa ohledně tlumení aut a audia :) 

https://www.ahifi.cz/profidamp-alubutyl-18-v2.html

https://www.ahifi.cz/tlumici-material-stp-black-silver.html

https://www.youtube.com/user/CarAudioFabrication

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě to taky potkalo 😕 První věc-zasekává se lanko v hliníkovém kolenu. Probrousilo se. Takže nejdřív vyřešit tohle, aby lanko mohlo jezdit volně. Druhý problém je samotné lanko, je na kaši-seženu nový, to ještě jde. A třetí problém je samotný mechanismus na klíč. Na to, že před zimou fungoval naviják bezchybně se to najednou vysralo naráz xd Navíc šrouby zrezlý napadrť, takže odvrtat, udělat závity aby to drželo... Bude to ještě hraní. Holt se zatím bude rezerva válet v kufru a aby nebyla v podlaze ďoura tak to zatím talepím šedou páskou :D

92025685_2726045991055510_7424470176571064320_n.jpg

92584351_711980089544324_4955072386069168128_n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naviják navíjí jako nový :) Děkuji především @P607Olda za úžasné instrukce ohledně oprav navijáku. Proběhla výměna lanka, namazání, zabezpečení hliníkové trubičky kde vypadávalo lanko (tohle způsobilo můj problém a byla to taky nejhorší práce). Pěšce mi kolega provrtl na soustruhu, lanko jsem do něj zatavil cínem ale pro jistotu jsem ho ještě zabezpečil lanovou svorkou. 

DSC_1438.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, pod měděný drát vkládám kousek měděného plechu, aby se to neprodřelo. viz obr.

Všiměte si, že hliníkový díl je jakoby zkroucený. Nesnažte se ho rovnat, okamžitě praskne.

Ještě dodám info, že ten hliníkový díl postupně upravili, novější už má trochu jiný tvar a lanko nesklouzává.

Někdy se stane, že hliníkový odlitek se zlomí a je třeba jej nahradit trubičkou, viz obr. Výkres nemám, jen upozorním, že trubička musí držet nejen na tlak, ale i na tah (proto zajištění maticí a šroubkem) a je to dost náročné, celé to odzkoušet, aby to také nevadilo pohybu kleštiny.

Obraz0531a.jpg

DSCN9808.JPG

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, tohle vše jsem viděl :) Přemýšlel jsem, zda tam krom drátku nedat kus trubičky, ale jednak nemám trubičku, druhak nemám doma ve své dílně možnost něco takového vyrobit, a třeťak, autem se už tolik nejezdí takže myslím, že jestli tu rezervu sundám jen občas když píchnu, případně budu kontrolovat mechanismus navijáku, tak než se drátek probrousí, tak už to auto ani nebude na světě :D Jinak jsem se dnes ještě pustil do akce EGR. Po vymontování (chvála bohu za RFN kde je k tomu krásný přístup) jsem zjistil, že není vůbec zanešený. Bohužel, protože jsem doufal, že mi to vyřeší problémy s cukáním po přidání/ubrání plynu. Stále jsem nepřišel na to, co to dělá. Dia úplně bez chybičky, nové svíčky, nová zapalovací rampa, škrtící klapka vyčištěna i zresetována do tovární polohy a stále nic. Zbejvá už jen map senzor nebo vyloženě vadná škrtící klapka. Ještě jsem byl naveden na ty klapající hydroštěly, ale cukání se projevuje už 20k km, hydroštely sotva 3...

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se ještě vrhl na výměnu chladičky a výplach. Teda, pochybuji, že tu kapalinu někdo za 18 let života auta dělal :D Hnus velebnosti. Proplách jsem to co to šlo, tekla už relativně čistá voda a nalil novou G33 50/50. Uvidíme, jestli se ještě zaprasí i nová kapalina, tak tam naleju ještě sajrajt na výplach a vyměním znova. Nafotil jsem teda jen první litry hnusu co z toho tekly :D Jinak to vzadu je olej, to v chladiči nebylo :)

DSC_1442.JPG

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno, je pravda, že na výměnu chlad. kapaliny po 5 letech se do servisu normálně nejezdí :( -- pak to má nějak chladit a topit..., jinak i jezdit na výměnu brzdovky po dvou letech je velká výjimka, neříkám, že se ty lhůty musejí úplně přesně dodržovat, ale odložit je o rok, či dva je MAX. :myslim

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 3. 2020 at 15:36, VojtouNerCZ napsal:

Akce tlumení dveří začala. Skončila však celkem rychle, protože je dnes venku strašná kosa. Ale alespoň základ mám :) V krytkách zrcátek budou vejškáče, samozřejmě zapojené přes vyhýbku, vše vytlumené (žádný přehánění, ale aby to nevibrovalo), a veškerá dodělávaná kabeláž omotáná textilní páskou kvůli poškození. Jinak jak to vlastně dělám. Vyškubl jsem původní textilní parozábranu, podle toho jsem namíru vyřízl tvar z ABS plastu, vytlumil z obou stran (ze strany dveří pečlivěji než ze strany tapce samozřejmě), do dveří nanejtoval matice a přišroubil. Vše je ještě obtáhnuté těsnící páskou kvůli případnému přenosu vibrací. ta díra uprostřed bude zadělaná buď jen samotným materiálem, nebo ji nechám bejt, uvidíme podle zvuku (tapec je vytlumený a 307 má dost velkej nádor uvnitř tapce, takže by deska co jsem vyřízl překážela a tapec bych nedocvakl). Při této příležitosti zapojím také ambientní podsvícení kliček, a podsvícení dveří po otevření, aby šlo vidět, do jaký ďoury vlastně spadnu :D

DSC_1365.JPG

DSC_1367.JPG


prace spousta, ale uplne spatne, jestli tam nechas takovyhle diry, za chvili budes resit rybnik na podlaze, protoze tam bude chcat vsechna voda, co stece po okne do dveri. Ta deska musi byt absolutne tesna po celem obvodu toho plechu dveri. Pouzij alespon oboustrannou penovou lepici pasku na dukladne odmastene plochy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veškeré díry jsou zaslepené, v podstatě tam není žádná možnost jak by se voda dostala mimo svoji hlavní cestu. Odzkoušeno :) Jen už to není nafocené. Dveře budu ještě rozdělávat, takže sem pak hodím finální foto. Nicméně ta tvoje varianta s páskou se mi líbí víc, takže to asi předělám. Díky za nápad 👌

Upraveno uživatelem VojtouNerCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávno jsem kontroloval egr a vyvedl hadičku od filtru plynů pod auto. A teď když jsem tomu přišlápl krk, hodilo auto antipollution fault, kontrolku motoru a stále svítí. Jezdí to normálně, jediné co, zdá se mi, že se motor dost zklidnil na volnoběh při studeném startu. Tak se uvidí. Jestli je to fakt egrem, půjde zaslepit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Takže auto je komplet překopaný do černých koberců (je zajímavé sledovat, jak se během let měnily typy těch koberců, na 2002 je to úplně idiotsky vymyšlený, 2003 a vejš mají ty koberce na takový pogumovaný základně takže přes ně neprojde voda, mají lépe vymyšlené krytky na bocích kufru, takže nevypadávají při každé nerovnosti...). EGR vyřešen, pomohl reset na původní hodnoty. Našel jsem mírnou vůli někde na pravém předním kole  (asi 1mm), ale stále nemohu přijít na to, co to je. Kosti nové, uložení také, čepy taky, takže snad už jen rameno. Přisuzuji tomu bouchání při přejetí nerovnosti (pouze když jedu pomalu a mám vytočené kolo, jindy ne). A ode dneška budu konečně využívat hlavní výhodu SWčka. 7 míst :D Sice jen šest, ale co. Nicméně asi to bude brzy chtít větší auto, přece jen až děti trochu vyrostou, nebude to úplně pohodlné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...