Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Cukání při rozjezdu


Jardel2018

Recommended Posts

Zdravím vlastním P2008 od listopadu 1.2 61kw, a dělá to zajímavou věc. Když se potřebuju rychle rozjet třeba v křižovatce, tak ve chvíli kdy je spojka už puštěná (tedy nejedu v režimu prokluzu), tak to auto hrozně cuká a to tam je třeba 3000 otáček. Připadám si jako v autoškole, ale cuká, jakože hodně (našel jsem tu vlákno o zanedbatelném cukání, ale tohle fakt cuká dost)- Je to u téhle motorizace normální, nebo je to na reklamaci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Příčin může být více. Podle mne, nejrychlejší cesta k nápravě, předvést v autorizovaném servisu, nejlépe tam kde jsi kupoval a reklamace.

Normální to jistě není!!

Vycházím z předpokladu, že pod pojmem od listopadu, je nové .

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj je nové, problém je, že to nedělá pořád.. Včera jsem to chtěl ukázat mechanikovi a jezdili jsme po městě a furt zastavovali, a rozjížděli se a nic... Takže počítám, že odpověď servisu bude, že se závada neprojevila.... Každopádně jsi mě nepotěšil, doufal jsem v odpověď, že je to u tohodle motoru (převodovky) normální 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Počítám, že když by to bylo zapalováním, nebo jinou poruchou elektroniky, byl by záznam v diagnostice. Každopádně bych oficielně reklamoval, ať klidně napíšou, že nic nenašli, ale bude o tom záznam, když se to pak někde vytelí, tak nemůžou řict, že jsi si dřiv nestěžoval.

A co třeba palivo? Nepovedlo se Ti natankovat nějakou špínu, teď už budeš mít v nádrži něco lepšího a neprojevuje se to?

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

No to je nějaká hloupost, nebo neschopnost lidí to reklamovat. Vždyť to je o hubu, až budeš potřebovat vystřelit a místo toho budeš poskakovat, může to vést i k nehodě.

Mám teda silnější motor a k tomu automat, ale když mu na křižovatce šlápnu na krk, tak vystřelí a řadí tak, že ručně bych to dával jen velmi těžko a vše je naprosto plynulé bez zaškubnutí. Je však zvláštní, že to nedělá pořád. Pátral bych, čím je to ovlivněno, teplotou, palivem (95/98) .... .  Také se minimálně loni přehrával SW ŘJ za novější.

Také mne ještě napadlo, až se to bude opakovat, zkusit vypnout stabilizační systém (ESP+ASR) zda to škubání nemá na odpovědnost tento systém. Například u jiných aut, to umělo pěkně pozlobit hlavně při tahaní vozejku, nebo druhého auta na laně. Pravděpodobně by však při tom blikala kontrolka systému informující o jeho činnosti, ikdyž například na R Laguně II mi to blikalo pouze při stabilizaci, nebo prokluzu kola na náledí, když jsem potřeboval odtáhnout auto na laně neblikalo nic ale prostě jsem se do kopce nerozjel, krom smradu od spojky. Po vypnutí systému ESP jsem frčel normálně. To už je ale mnoho let zpět.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SW nevím, auto jsem koupil loni v listopadu (nové) a v servisu bylo pouze kvůli reklamaci na odlupující se lak. Benzín jsem lil pouze efectu 95, pokaždé na stejné benzině, jako do všech aut co jsem ml před tím. Ale přesně jak píšeš, já viním ESP, neboť ten předek je hodně lehký, tak mám za to, že elektronika zasahuje, nicméně kontrolka nesvítí... Zkusím to příští týden reklamovat a uvidím.... Mrzí mě, že nemám kameru v autě, abch to mohl zdokumentovat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Ahoj taky mam novou 2008ku 1.2 atmo 61 kW S&S. Auto nove, 2.5 mesice stare, najezd 5500. Potvrzuju ze auto na jednicku dokaze skubat. V mojem pripade to zpusobuje pripojovani alternatoru pro maximalni dobijeni. Pri male zatezi (malo plynu, nebo sundani nohy z plynu) jede nabijeni akumulatoru naplno. Pri vetsi zatezi dobiji podstatne mene a prave pri pripojovani a odpojovani zateze alternatoru dojde ke skubnuti. Nabijeni sleduju temer od uplnyho zacatku voltmetem zapichnutym v zasuvce vedle USB portu.

Nutno dodat ze to nedela vzdy a vzdy stejne, hodne zalezi na stavu nabiti akumulatoru (kdyz je hodne nabity dobiji se malo (nebo vubec); ale pri male zatezi se snazi maximalne rekuperovat takze dokaze skubnout vic, pri vice vybitem akumulatoru dobiji vice a je maly rozdil mezi dobijenim a rekuperacnim dobijenim - v tomto rezimu cuka malo nebo vubec).

Ze zacatku jsem z toho byl taky nesvuj ale pak jsem zjistil ze staci co nejrychleji preradit na dvojku, pripadne pridrzet ho na jednicku pri vetsi zatezi (tj. neubirat plyn). Jezdim pomerne hodne a musim rict ze jsem si docela rychle privyknul na tuto vlastnost a prizpusobil se, takze poslednich cca 3000 km necukam (nebo jen vyjimecne pri specifickych podminkach jizdy v kolone). Kazdopadne kdyz ho donutim cuknout tak vdycky vidim skokovy pripojeni nebo odpojeni dobijeni. Nastavili to opravdu dost agresivne, predpokladam ze pod diktatem ECO norem.

Pro uplnost snad jen dodam ze jezdim delsi trasy spise defenzivnejsim zpusobem, takze akumulator mivam hodne nabity (i prispenim popsaneho silneho dobijeni pri jizde z kopce bez plynu, dojizdenim do krizovatek apod.). Start & stop system vypinam automaticky, prave on je jednou z pricin nasazeni toho "inteligentniho" dobijeni a AGM akumulatoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj!

Byl jsem se objednat na provedení servisní prohlídky a tak jsme chviličku hodili řeč s techniky.

Ukazovali mi fotky příčiny cukání a škubání na motoru PureTech 1,2 bez turba při požadavku akcelerace, prudké akcelerace a to při celkovém nájezdu pouhých cca 20tKm. Majitelkou paní, jízda s autem vždy tak 2 až 5 Km, takže naprosté cancoury, auto se vůbec neprotáhlo, stále jen město, malé otáčky. Nelze také ale říci, kde přesně paní celou dobu tankovala. Na fotkách totálně zahnojené ventily, úplně potažené někde karbonem, ale ve většině marmeládou z BIO složky, která se tam sráží díky obvodu recirkulace spalin pře EGR. Chápu proč je lepší dávat tam 98, nebo 100 Benzín. Sice obsahuje také BIO složku, ale odlišné koncepce, zdroje a složení, než 95. Je to prý první případ, asi špatná konstelace více okolností, jako je špatné palivo, neodpovídající technologie jízdy s tímto motorem.

Ptal jsem se na motorovej olej, a byl tam olej nalejvaný v Peugeotu, pravidelně měněný dle servisního plánu.

Jen tak pro info.

K příspěvku viz výše, nějakou logiku to má. Má ten motor bez turba na alternátoru volnoběžku, nemůže být vadná. A jelikož se vloudila chybička, tak se dám svůj příspěvek k tomuto tématu, který jsem včera vložil, ale do špatného tématu, ani nevím jak se to stalo.

"Když tak pěkně píšete o tom, že to kňučí jak trolejbus, dělá to při určité rychlosti, ale i při jízdě bez rychlosti, napadá mě, zde neslyšite projev nabuzeného alternátoru. U těhle aut se nenabíjí stále jak jsme zvyklí, ale jen na požadavek ŘJ a při splnění určitých podmínek, taky to umí dobíjet a krýt spotřebu určitých spotřebičů jen v určité fázi, včetně právě generování energie při zjištění dojízdění bez plynu. Určitě do toho bude kecat i řizení emisí."

Jen se zeptám dělá to i když dáte ECO off, zkusil někdo z vás nabít pořadně baterku a pak to projet.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavý príspevok, dovolím si pár komentárov:

“Olej menený pravidelne podľa servisného plánu” - koľko km majú tieto motory nastavený servisný plán? Ak viac ako 15.000 tak tam by som hľadal primárny zdroj karbónovania. Takisto pokiaľ pani jazdila krátke trasy 2-5km, tak by som olej menil MAX pri 10.000km. Bohužial tieto malé motory majú aj malú olejovú náplň, tak si nemožme myslieť, že 3L oleja vydrží rovnako dlho ako 5L, to jednoducho nejde.

K tomu príspevku s kňučaním z motorového priestoru - robí to evidentne iba s manuálnou prevodovkou, ale je to zaujímavá teória ktorú by stálo za to nejako overiť (odpojiť alternátor?) - je kľudne možné že pri manuálnej prevodovke je použitý aj iný typ alternátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé poznatky.... Já teda čepuju VERVA100, ale někde jsem četl, že snad eurooil má benzin bez biosložek. A jak píše, kolega nahoře, dělá to výhradně na jedničku. Byl jsem s tím na diag, a ta byla čistá. Předpokládám, že kdyby to měla na svědomí elektronika, tak by byl záznam v ŘJ. Servisní interval je nastavený na 25000km, nebo rok. Tech 25oookm považuju za nesmysl, osobně mením po 8-10000km. Jsem tak zvyklý a těch pár korun za olej mě nezabije, obzvláště, když total, není zase tak drahej.

Upraveno uživatelem Jardel2018
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 6. 2019 at 11:40, Markusenka napsal:

Ahoj!

Byl jsem se objednat na provedení servisní prohlídky a tak jsme chviličku hodili řeč s techniky.

Ukazovali mi fotky příčiny cukání a škubání na motoru PureTech 1,2 bez turba při požadavku akcelerace, prudké akcelerace a to při celkovém nájezdu pouhých cca 20tKm. Majitelkou paní, jízda s autem vždy tak 2 až 5 Km, takže naprosté cancoury, auto se vůbec neprotáhlo, stále jen město, malé otáčky. Nelze také ale říci, kde přesně paní celou dobu tankovala. Na fotkách totálně zahnojené ventily, úplně potažené někde karbonem, ale ve většině marmeládou z BIO složky, která se tam sráží díky obvodu recirkulace spalin pře EGR. Chápu proč je lepší dávat tam 98, nebo 100 Benzín. Sice obsahuje také BIO složku, ale odlišné koncepce, zdroje a složení, než 95. Je to prý první případ, asi špatná konstelace více okolností, jako je špatné palivo, neodpovídající technologie jízdy s tímto motorem.

Ptal jsem se na motorovej olej, a byl tam olej nalejvaný v Peugeotu, pravidelně měněný dle servisního plánu.

Jen tak pro info.

K příspěvku viz výše, nějakou logiku to má. Má ten motor bez turba na alternátoru volnoběžku, nemůže být vadná. A jelikož se vloudila chybička, tak se dám svůj příspěvek k tomuto tématu, který jsem včera vložil, ale do špatného tématu, ani nevím jak se to stalo.

"Když tak pěkně píšete o tom, že to kňučí jak trolejbus, dělá to při určité rychlosti, ale i při jízdě bez rychlosti, napadá mě, zde neslyšite projev nabuzeného alternátoru. U těhle aut se nenabíjí stále jak jsme zvyklí, ale jen na požadavek ŘJ a při splnění určitých podmínek, taky to umí dobíjet a krýt spotřebu určitých spotřebičů jen v určité fázi, včetně právě generování energie při zjištění dojízdění bez plynu. Určitě do toho bude kecat i řizení emisí."

Jen se zeptám dělá to i když dáte ECO off, zkusil někdo z vás nabít pořadně baterku a pak to projet.

Mára

S tou baterkou mám jeden dotaz. Tahle baterie se může připojit na nabíječku? Nebo je na to nějaká speciální? Mě třeba prodejce před nabíjením varoval, ať nabíjím pouze v nouzi....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano dela to vyhradne pri jizde na jednicku a v mem pripade to nedela uplne pri rozjizdeni, ale spis uz pri jizde na jednicku za vyse popsanych podminek pri male zatezi motoru (nebo jeji zmeny) napriklad pri popojizdeni v kolone, jizdou v podzemni garazi... Je to jako kdyz auto po male chvilce po rozjezdu vyhodnoti ze jsou podmnky pro dobijeni a skokem zacne mabijet na plno (coz jasne pozoruju na voltmetru kde to skoci napr z 13V na 14.9V). Zvysenou zatez od alternatoru nijak RJ nevykompenzuje a pri nezmenenym uhlu seslapnuti plyn. pedalu zacne auto zpomalovat - to je prvni cuknuti. Ja jako ridic zareaguju vetsim seslapnutim plyn. pedalu a zacnu zrychlovat, RJ pozna vetsi zatez a prestane dobijet (odlechceni alternatoru vidim na okamzite zmene napeti site 14.9V na treba 12.8V) a auto zacne jeste vic zrychlovat takze uberu plyn a uz se spolu pereme popsanym zpusobem. Prvne jsem to chtel jet okamzite resit reklamaci ale protoze uz jsem se setkal nekolika implementacema inteligentniho dobijeni a delalo to vyhradne na jednicku tak jsem poridil slusnejsi voltmetr a vypozoroval jak se to stava. No diky zpetne vazbe jsem nasledne prizpusobil svoje drivejsi navyky rozjizdeni a tim predchazim tomu cukani. Ze zacatku to chtelo trochu soustredeni ale ted uz je to uplne prirozeny. Nevnimam to jako negativum, ale jako vlastnost, nutny zlo kvuli nesmyslnymu Start & Stop systemu o kterej sem se neprosil, ale vime jak to ted je. 
Pokud jde o ECO off, tak ja jezdim stale na ECO off, to tlacitko mackam okamzite po nastartovani. 
Pozoroval jsem chovani jak pri vice vybitem akumulatoru, kdy auto nabiji vice a rozdil mezi aktualnim a "rukuperacnim" dobijenim je maly (napr. 14.2V vs 14.9V), a to cukani se projevovalo minimalne, nekdy vubec. Pri hodne dobitem akumulatoru prirozenou cestou se to projevi vice, RJ si stale nechava v akumulatoru nejakou rezervu pro plnou rekuperaci z kopce. Kdyz aku dobiju externi nabijeckou naplno, tak se to neprojevi ze zacatku vubec - k rekuperacnimu dobijeni nedochazi az do doby kdy se trochu akumulator vybije. Mimochodem, po nabiti externi nabijeckou se RJ snazi nedobijenim aku co nejrychleji vycucnout a jekmile k tomu dojde zase "rekuperuje", takze dobit ma smysl jen pri planovanem delsim odstaveni auta jinak si to zase zacne hezky rychle zit vlastnim zivotem. Na druhou stranu pozoruju ze pravidelnym provozem pri mych dlouhych cestach se drzi akumulator pomerne hodne nabity, takze to asi nebude tak hrozny *neumím psát slušně*itko.
Jinak nejake usady u mojeho motoru nepredpokladam vzhledem k tomu ze od prvni nadrze aditivuju VIFem, jezdim bezne desitky km v kuse a nemam zatim nijak velky najezd. No snad nam tyto auta vydrzi jezdit co nejdele bez tech typickych problemu soucasnych turbo primovstrikovych karbonovacu.
Upraveno uživatelem vomda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, akumulator se muze nabijet externi nabijeckou. Je to dokonce popsany v navodu k autu i s pripojenim k odloucenymu kostricimu bodu. Nicmene doporucuju pouzit slusnejsi procesorem rizenou nabijecku (ja napriklad pouzivam Bosh) kde vyrobce vyslovne uvede ze je konstruovana pro nabijeni akumulatoru pripojenyho v automobilu. 

Ale smysl to ma jen pri delsim odstaveni vozu, mozna snad jeste pri hodne castych kratouckych cestach. Jinak si to hlida stav nabiti aku samo a dobiji podle potreby. U pravidelne provozovanyho auta se tim nic poradne neziska. Navic predpokladam ze pri beznym provozu si RJ pocita cykly nabijeni a vyvozuje stav opotrebeni akumulatoru a potrebu nabijeni. Lepsi bude do toho moc nezasahovat, pokud neni potreba.

EDIT: aku, jak jsem zjistil, je typu EFB. podle OEM cisla odpovida Varta Blue Dynamic EFB. Nejaky vylepseny EFB ktery zvlada i rekuperaci.

Upraveno uživatelem vomda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Může někdo s přístupem do katalogů zjistit, zda to má na tom alternátoru vonoběžkovou řemenici, nebo ne.

Je divné, že motor to neumí kompenzovat, podstatně starší auta i bez řízeného dobíjení to žehlí spolehlivě. To by pak cukalo i při spuštění větráku chladiče, nebo klimatizace, to je totiž taky pěkná proudová šupa. Přitom tady je moderní elektronika reagující bleskově. 

Myslím, že se to tak chovat nemá. Je to vada. Jest-li máš takto pěkně sepsané, že škubání odpovídá změnám stavu dobíjení, podložené v tvém případě měřením, tak neváhej a reklamuj!

Může to být i vadná regulace toho alternátoru, změna buzení se neděje elektronikou plynule, ale skokově, pouze on/off.

Mára

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 6. 2019 at 11:40, Markusenka napsal:

 

Ukazovali mi fotky příčiny cukání a škubání na motoru PureTech 1,2 bez turba při požadavku akcelerace, prudké akcelerace a to při celkovém nájezdu pouhých cca 20tKm. Majitelkou paní, jízda s autem vždy tak 2 až 5 Km, takže naprosté cancoury, auto se vůbec neprotáhlo, stále jen město, malé otáčky. Nelze také ale říci, kde přesně paní celou dobu tankovala. Na fotkách totálně zahnojené ventily, úplně potažené někde karbonem, ale ve většině marmeládou z BIO složky, která se tam sráží díky obvodu recirkulace spalin pře EGR. Chápu proč je lepší dávat tam 98, nebo 100 Benzín. Sice obsahuje také BIO složku, ale odlišné koncepce, zdroje a složení, než 95. Je to prý první případ, asi špatná konstelace více okolností, jako je špatné palivo, neodpovídající technologie jízdy s tímto motorem.

 

To mi pride zvlastne, skor len vyhovorka ako odialenie reklamacie, kedze sa tu spominalo cukanie od nova, bez turba je pokial viem vstrekovanie do sania, cize tvorba karbonu je znatelne mensia kedze benzin ventily cisti narozdiel od priameho vstrekovania.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

To by byla nová informace, měl jsem za to, že motory PureTech jsou všechny přímovstřik. I ty fotky tomu nasvědčují, ty ventily na nich, ničím myté rozhodně nejsou, ale ještě prověřím informace o těch fotkách, zda jsou skutečně z PureTechu 82.

Mára

Upraveno uživatelem Markusenka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...