Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Depollution system faulty


marta.5

Recommended Posts

Ahoj vsem,

vim, ze to tu bylo uz mnohokrat zmineno, ale zatim se mi nepodarilo z toho ziskat nejakou uzitecnou moudrost.

Mam P407SW 2.0HDI

Obcas se mi stane, ze mi auto vyhodi "depollution system faulty". A to zpravidla drive, nez nastartuju. Staci dat klicek do druhe polohy a ozve se zepredu divny hucivy zvuk (jako nejaky vetrak) a auto se zacne cele klepat, do toho pipne na palubovce "depollution system faulty". Vzdycky se hrozne leknu (hucivy zvuk ani klepot nedodava zrovna velky pocit klidu - fakt to zni hodne desive) a rychle to vypnu. Proto jsem se zatim nedostala k moznosti u toho vystoupit a mrknout se k motoru, zda neco uvidim. Nemam na to nejak moral zatim. Samozrejme nastartovat takto nejde, jen to skytne a nic - nejaky faulty flag v ECU asi odstavi skoro vsechno.

Prijde mi hooooodne zvlastni, ze se neco takto spusti uz pri otoceni klickem, bez startovani.

Postupem casu (uz se mi to stava delsi dobu) jsem vypozorovala, ze se to stava casteji, pokud auto delsi dobu (treba 3 tydny) stoji nebo jezdi kratke vzdalenosti. Posledne mi trvalo startovani cca 10 minut, nez jsem se pres tuto chybu rozjela. Aby mi nesvitila kontrolka motoru, vzdy pootocim klickem do druhe polohy 5x, cimz chybu vymazu,a pak teprve startuji (kontrolka motoru zhasne). Jenze tentokrat se mi mezitim znovu a znovu chyba objevovala. Pak jsem jela delsi vzdalenost, takze jsem motor po zahrati trochu vytocila. Dalsi den uz to startovalo jako by zadny problem neexistoval. Proto me napadlo, zda to nemuze mit nejakou souvislost s vypalovanim DPFka. Coz me trochu privadi i na myslenku zhavicek - bohuzel nevim, zda maji zhavicky u tohoto auta s DPFkem souvislost. Naivne jsem si myslela, ze se dokazu k zhavickam dostat a promerit je a zkontrolovat relatka, jenze u tohohle auta je k nim tak debilni pristup, ze bych ho musela pulku rozebrat, takze jsem tento napad prozatim odpiskala.

Dale me auto obcas za jizdy prekvapi pipnutim ESP faulty a obcas vyhodi Low oil pressure (ted se mi to poslednich tak 3tis km nestalo, coz neznamena, ze se to nestane zitra) - v pripade toho oleje se to zastavi tam, kde to zrovna je a je docela jedno, zda se nachazim zrovna uprostred kruhace. Opet staci jen vyresetovat chybu a jede se dal (samozrejme vzdy u toho zkontroluji alespon mnozstvi oleje, ktery je vzdy OK).

 

Mate prosim nekdo nejake napady, co zkontrolovat? Dokud mi jen behaly chyby jen tak, rikala jsem si, zda neni problem jen nekde v kabelazi. Ale ze se mi ted spousti nejaky vetrak mi nedava rozum.

Diky,

Marta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@mmartinkovic Kdyby tam bylo neco nedokonceneho, ocekavala bych, ze nejake zvuky a vibrace uslysim uz jizdu pred tim, nez auto zastavim. Ale ja vetsinou zaparkuju bez nejmensich problemu a tohle se objevi az pri dalsim otocenim klicku.

@baffy S baterkou to podle me nesouvisi, nebo mi minimalne nedava moc rozum, proc by se kvuli slabe baterce spoustel nejaky vetrak. Nicmene ji muzu zkusit ted pred kazdou pred jizdou zmerit, za to nic nedam :)

Nemel by nekdo prosim nekdy na pujceni diagnostiku? Ja mam jen to male modre OBD z ciny, ke kteremu nemam ani poradnou appku v mobilu a je to docela na nic. Jedine, co jsem s ni jednou namerila bylo, ze mi hodnota tlaku do turba vzrostla skokove na nejake nesmyslne vysoke cislo a pak mi vybehlo ESP faulty na palubce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Slabá baterka môže mať za následok dlhšie, alebo pomalšie štartovanie. Po dlhšej jazde sa dobije, ale krátke trasy mu nesedia.

Zhavenie pri teplotách nad 4 st už novšie auta nespinaju. Prebiehajúca regenerácia Fap filtra môže mať za následok zvyšovanie teploty motora, zapínanie spotrebičov, vyhrievanie zadného okna, a pod, a ventilátory dochladzuju teplotu motora. 

V prahe a okolí je pár členov, s diagnostikou, a servisom, napr vena Garazmistr, a pod, stačí pohľadať vo vlaknach. 

Pokiaľ diagnostikou sa nezistí čo to robí, po 5 nastartovaniach hlásenie zmizne, lebo je to prechodná závada, ale mala by ostať zapísaná v denníku závad, opäť diagnostika. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 5. 2019 at 10:39, marta.5 napsal:

Postupem casu (uz se mi to stava delsi dobu) jsem vypozorovala, ze se to stava casteji, pokud auto delsi dobu (treba 3 tydny) stoji nebo jezdi kratke vzdalenosti.  Pak jsem jela delsi vzdalenost, takze jsem motor po zahrati trochu vytocila. Dalsi den uz to startovalo jako by zadny problem neexistoval.

Toto sú dve príčiny ktoré ma viedli k tej baterke. Ak by tam bol vážny problém ,zrejme by mu nepomohla tá dlhšia trasa a problém by pretrvával. Pri slabej baterke sa elektronika dokáže celkom slušne poblázniť. Samozrejme je to iba úvaha. Skús merať tú baterku počas štartovania ,nakolko voltov poklesne napätie. To spúšťanie ventilátora ešte pred štartom ,môže mať za následok odchádzajúca spínačka ,neviem,myslím si. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@baffy tak jsem baterku merila a pred jizdou mela krasnych 12.55V, nicmene jsem opet nenastartovala. Nestastne jsem tam na to koukala s multimetrem v ruce a zjistila, ze bez nejakeho schematu tam opravdu nic dalsiho nenamerim.

Nicmene se ted chyba zacala objevovat i bez zapnuti "vetraku" a zacala se objevovat tak casto, ze se mi dlouho nedari ji vyresetovat 5x otocenim klicku. Coz je vlastne to, na co celou dobu cekam, protoze merit chybu, co se objevuje jednou za cas, je prakticky nerealne.

Chyba se obcas objevi jeste i pri parkovani, chvili popojizdim dopredu dozadu a najednou se to rozhodne nespolupracovat. Kdysi se mi parkrat objevila pri jizde po meste, kdy mam nizsi otacky treba (nekde kolem 1.6). Pri otackach kolem 1.8 a vic se mi to snad jeste nestalo. Ale ze bych auto nejak pravidelne podtacela si nemyslim.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pohladaj nejakeho clena v prahe co ma servis, ako som pisal hore, mozes mu napisat aj cez peugeot-club spravu, vpravo hore, obalka a napises meno clena a pises.
Inac je to vestit ako z gule, depolution ....... chyba je zavada na recyrkulacii alebo Fap filtri a to len tak po 5x nastartovaniach nezmizne. Moze byt zaneseny filter, lambda sonda, nejaky skrat, zanesene egr, slaba ( do hrobu smerujuca) bateria.
Bez diagnostiky je to tazko len tak zistit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny. Tak i mně postihla tato "slavná" hláška. Ale teď trochu podrobněji. Nechal jsem si od mého syna namontovat a skrýt kabeláž k telefonu a kameře. Nemám rád volně vysící dráty, takže pokud je to jen trochu možné vše schovat. No povedlo se synáčkovi vše na 1*, jen pozapomněl zapojit jeden konektor do ovládání klimatizace. Stane se, nikdo není dokonalý 😉. I sedl jsem do auta a jel do Kolína na nákupy. Bylo mi divné že blinkry na palubce blikají divně, na začátku opožděně. Najednou v autě děsně vedro, tak ještě pouštím větrák na plno, aby se Kryštůfek vychladil 😉. Najednou jsem si všiml že můj skoro černý displej problikává a místo automatické funkce klimatizace mám zapnutý výhřevu zadního okna a z výdechů jde takové horko div ne pára 😱 a samo se to přepínalo mezi klimou, plným topením spolu s výhřevem zadního okna 😱😭😭. A do toho všeho kontrolka motoru a DEPOLLUTION SYSTEM FAULT!!! Teď už to vemu zkrátka. DEPOLLUTION SYSTEM FAULT neznamená vždy jen a pouze závadu na motoru ohledně nafty, výfuku a jiných motorových souvislostí ale je to opravdu univerzální hláška která může znamenat cokoliv. V mém případě tuto hlášku způsobila nezapojená kabeláž výše zmíněná. Ovládání klimatizace nemohlo komunikovat s všemožnými jednotkami ( je mi jedno s kterými) a mozek Kryštůfka vše vyhodnotil touto hláškou. Nakonec pomohl zpět zapojený zapomenutý konektor, odpojená baterie přes noc a preventivní diagnostika. Tak to je moje zkušenost se "slavnou" hláškou a už věřím že se může klidně ukázat i při čemkoli zjevně nesouvisícím s motorem. Hezký den Vám všem😉👍( P 407 sw 2.0 Hdi 135, 2006, automat.  Pro neznalé Hdi= Hodně Dobrý I něco navíc 😂😂😂)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Po odmlce se zase vracim k tomuto memu neslavnemu tematu. Odpojila jsem tam jeden takovy bastl u baterky, ale vubec to nepomohlo. Nemelo by tam ted viset nic neoriginalniho. Mozna tak jeste jedina zmena, co me napada, je, ze jsem kdysi odpojila konektor pro ovladani pojezdu na strese (protoze se mi lamely neumi vracet do poradace a pokazde se to tam totalne zaseklo, ze byla potreba rozebrat pulka auta - tak je to odpojene a nazdar).

Merila jsem dobijeni baterky a to se mi taky nejevi jako problem (14.19V s vyrazenou rychlosti, s pridanim plynu 14.27V). Nezbyde mi nic jineho, nez udelat dukladne mereni. Ale k tomu by se mi asi hodila nejaka rada, alespon schema kabelu na konektorech ECU. Rikam si, zda tam nekde neni nejaky dratek s faulty signalem, kteremu se uhlodava pomalu izolace vic a vic a dotyka se kostry casteji a casteji. Jenze kdyz nevim, co kde ma byt, tak toho moc nenamerim. Nemate prosim nekdo nejake schematko a pripadne nejake dalsi uzitecne rady?

Dik :)

Marta

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Az nekdy budu mit nekoho u sebe, tak to zkusim.

Muj sef mel docela dobry napad zkontrolovat EGRko. No tak jsem si to prostudovala a ze cast zkusim vyndat. Naivne jsem si myslela, ze pujde vyndat jen ta cerna plastova cast. Ha ha. To by tam taky muselo byt trochu mista. Nechapu, jsem jsem jako dite mohla chtit byt chirurg. Rozebrala jsem jen malou cast, nakoukla dovnitr a zas makala, abych to do tmy zase slozila. Tak snad jindy ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 11 měsíců později...

Ahoj,

koho by zajimalo reseni tohoto problemu, tak to bylo nektere rele a vyresila to vymena BSM jednotky. Dekuji @HonzaZ za pomoc s diagnostikou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...