Jump to content

Recommended Posts

Zdarec pánové,

 

rozhoduji se o koupi 308. váhám nicméně nad motorizací. Jestli naftu nebo benzin. Momentálně jezdím do práce extrémně krátké cesty a 3x týdně něco mírně delšího nad 60km.

dřív se říkalo, že se nafta ničí při nízkých nájezdech. Ty motory ušly již nějaký vývoj a můj dotaz je:

 

Zničil bych ten motor, když bych denně jezdil kousek do práce a zpátky? Je lepší vzít radší 1.2 benzin než 1.6 HDi?

 

Prosím tedy o radu a zkušenosti s motorizacemi od rv 2014-2015 cca

 

Děkuji

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdil jsem s 1.6HDi 7 let a vesměs do práce a z práce (9km). Po startu jsem vždy nechal alespoň 2 minuty klapat než jsem vyrazil a po dojezdu chvilku také. Za celou dobu jsme neměl s motorem problém. Teď jsem koupil novou 1.2 PureTech protože jsem chtěl nové a cenově jsme na diesel nedosáhl, ale jsem zatím spokojený.

 

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím, kde se pořád bere ta averze vůči HDi a jízdám po městě--viděli jste už berlingo-partner ve firmách v benzínu?? bude jich cca 5% z prodaného množství...,jinak ta auta u rozvážkových firem furt startují, popojedou a stále dokola :myslim, samozřejmě pokud se jezdí přes týden jen do práce pár kilometrů, tak přes víkend je dobré auto protáhnout na výlet, což si myslím dělá každá rodina s dětmi, nebo prostě jen normální lidé, co nesedí furt u televize, máme v rodině více aut s HDi a ta auta jezdí bez sebemenších problémů, osobně jsem za pět roků nevyměnil v berlingu ani jedinou žárovku :super

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokiaľ sú to fakt krátke trate, tak za mňa radšej benzín, spotrebou sa už takmer zrovnavaju, je lacnejšie na opravy, a v zime je ľahšie štartovanie, pokiaľ neparkujes v garáži. 

Ale ako vravia 100 ľudí 100 chuti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zajímavé já když před 8 lety kupoval nové auto tak mě právě u prodejce odrazovali od nafty, že na krátké cesty není dobrá že mám vzít raději benzín a teď tu čtu, že je to jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecně je to jedno. Jizda se studeným motorem neprospívá žádnému motoru ať je to benzín nebo nafta. Jen u té nafty je potřeba to auto občas protáhnout na delší trati a tím umožnit filtru regeneraci.  Sám jsem měl strach s krátkých jízd s naftou ale pokud budeš tankovat kvalitní naftu a dodržovat výměny oleje nejdéle po 15 tis. km. není se čeho bát.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proti HDi opravdu nemůžu říct nic, 7 let jsem s ním jezdil okolo komína a vždy v pohodě, starty léto zima vždy na první otočku. Z benzínu mám teď akorát pocit, že je takovej splašenější a je třeba rychleji řadit. Jinak jsem spokojenej a rozhodla asi cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 5. 5. 2019 at 10:19, Šindy 73 napsal:

Jezdil jsem s 1.6HDi 7 let a vesměs do práce a z práce (9km). Po startu jsem vždy nechal alespoň 2 minuty klapat než jsem vyrazil ...

A to má být k čemu dobrý?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...