Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Termostat - selenoid 1338E1


Leos

Recommended Posts

Ahoj všichni,

nemáte někdo zkušenost s termostatem u motoru 2HDI 100 kW(RHR). Mám starší provedení u P307, které se už nedá objednat. Termostat funguje, ale pomocný selenoid píše poruchovou hlášku motoru s kterou mají problém na STK . "Trvalá závada. Obvod elektromagnetického ventilu ovládání ventilu bypass chladícího okruhu. Zkrat mezi dvěma vodiči nebo zkrat na plus". V servisu mi vyměnili chladící kapalinu a dali mi tam červenou a od té doby mi to píše tuto hlášku. Zkusil jsem selenoid rozebrat, ale daleko jsem se nedostal. Cívka je zalitá v plastu a přes ovládací kolíček vyteklo trochu chladící kapaliny.

Předem díky.

efa2e0334f629f3b37ca54c02499.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

klasický problém jak 307 tak 407 s RHR v prvních ročnících :) 

Peugeot na to vydal vývojovou změnu, kdy se odstraní tento ventil + ovzdušňovací, vymění se komora a napojí se to napřímo. Poté se v jednotce objeví dvě chyby, které máš dle dokumentace peugeotu ignorovat :(

Ovšem v té době nepočítali s STK a diag :( řešením tohoto problému na STK je dát místo ventilu žárovku a po projití emisí jí zase vyndat :) 

Druhá a podstatně složitější možnost je upravit ECU motoru, aby se tyto chyby zamaskovaly 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám diagnostiku a s 5W žárovkou mi chybu nehlásí, ještě mi vyskakovala hláška ohledně žhavení, ale stačilo prostřílnout WDečkem konektor žhavícího relé, byl tam jeden kontakt trochu vyhřátý a diagnostika načetla bez závad. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen aby se z té barvy taky nekouřilo. Pokud odpor 10 W moc topil a 5W žárovka je v pořádku, tak měl odpor moc malý odpor. 🙂 5 W by bral odpor 39 ohmů. Provedení 10 W v keramice by mělo vyhovět. 33 ohmů by bral cca 6 wattů.

Upraveno uživatelem Pety
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tam dáš rezistor 10 ohm, 20W, tak ti to bude fungovat přesně tak, jak potřebuješ. Cena rezistoru cca 20Kč:

https://www.gme.cz/rd-10r-20w-5

Při 14V a 10Ohm teče odporem 1,4A. Trvalý výkon bude pak 19,6W (a takovej výkon tam nikdy ani nebude, jelikož jednotka to ovládá pulzně, aspoň si to myslím).

 

IMG_20190502_122453.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Barva je do 200 stupňů, tak snad chvilku vydrží. Odpor měl 10 ohmů, jako původní cívka, ale jen 10W, chtělo to alespoň 20W. Divím se, že to bere tu 5W žárovku.

Upraveno uživatelem Leos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi.

Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a@inoxing  kdyz se podivas na me prispevky na foru, tak zjistis ze jsem ZASADNE PROTI emulaci bezpecnostnich prvku, nahrade zarovek v hlavnich svetlech nehomologovanejma LEDkama nebo vy*ranosti s EGR ci FAP. Tohle je jena z vyjimek kdy nelze jinak, vyrobce ventil nedodava, pri zavade je v servisnich postupech doporuceno odstranit jej, odstraneni nema vliv na bezpecnost.  ALE nase legislativa neni ochotna pri STK vypsanou zavadu tolerovat.  :roker 

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, inoxing napsal:

@pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi.

Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém.

Ventil, který sloužil jen k rychlejšímu ohřevu motoru a peugeot ho tam raději po roce a půl přestal dávat, není vůbec bezpečnostní prvek :) ba dokonce dle vývojové změny máš vytrhnout dva ventily a vyměnit komoru ;) a chyby neřešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím, pokud je to tam zbytečné, jak si mě popsal, není v tom žádný problém. Rozhodně ani nemám problém s tímto bypassem, jen ta žárovka mě nepřijde vhodná. Doufám, že je to tak i chápáno, není to kritický komentář za použití bypassu a už vůbec ne směrem k diskutujícím.

Vlastně se divím, jestli je to pravda, že Peugeot toto neošetřil svým bypassem (kostka, která by nahradila zátěž solenoidu, protože přehrání sw v jednotce bylo patrně v té době nemožné přes OBD). Možnost vypnout v motorové jednotce přes diagnostiku tento ventil předpokládám také není možný...

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...