Leos Odesláno 30. duben 2019 Sdílet Odesláno 30. duben 2019 Ahoj všichni, nemáte někdo zkušenost s termostatem u motoru 2HDI 100 kW(RHR). Mám starší provedení u P307, které se už nedá objednat. Termostat funguje, ale pomocný selenoid píše poruchovou hlášku motoru s kterou mají problém na STK . "Trvalá závada. Obvod elektromagnetického ventilu ovládání ventilu bypass chladícího okruhu. Zkrat mezi dvěma vodiči nebo zkrat na plus". V servisu mi vyměnili chladící kapalinu a dali mi tam červenou a od té doby mi to píše tuto hlášku. Zkusil jsem selenoid rozebrat, ale daleko jsem se nedostal. Cívka je zalitá v plastu a přes ovládací kolíček vyteklo trochu chladící kapaliny. Předem díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 30. duben 2019 Sdílet Odesláno 30. duben 2019 klasický problém jak 307 tak 407 s RHR v prvních ročnících Peugeot na to vydal vývojovou změnu, kdy se odstraní tento ventil + ovzdušňovací, vymění se komora a napojí se to napřímo. Poté se v jednotce objeví dvě chyby, které máš dle dokumentace peugeotu ignorovat Ovšem v té době nepočítali s STK a diag řešením tohoto problému na STK je dát místo ventilu žárovku a po projití emisí jí zase vyndat Druhá a podstatně složitější možnost je upravit ECU motoru, aby se tyto chyby zamaskovaly Míla72 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 30. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 30. duben 2019 O té náhradě od Peugeotu vím, ale neřeší můj problém. Nemám problém s teplotou, jen s tou hláškou. Ještě mě napadlo nahradit cívku odporem, ale nechce se mi uskřípnout konektor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 (upraveno) Vzdyt Ti to @ChouLu napsal: zarovka = odpor mas to pro STK vyreseno. Kdyz odpojis selenoid a nakrimplujes zarovku s kouskama vodicu. Jeden do konektoru a druhy na kostru tak nemusis ani nic strihat. Nehledej slozitosti tam co nejsou.... Upraveno 1. květen 2019 uživatelem pesastor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 odpor potřebuješ min 20W jinak se z něj zakouří a je po všem dej tam na STK žárovku a je klid Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 Jestli to budes delat se zarovkou, tak ji doporucuju umistit nekam do krytu nebo technik na STKcku zvedne pri kontrole kapotu a bude se divit proc tam svitis! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 1. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 1. květen 2019 Tak jsem napojil 5W žárovku a zastříkal ji barvou, ještě trošku prosvítá ale snad to klapne. Odpor fungoval taky, ale měl jsem jen 10W a ten se hodně hřál. Díky za rady:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 5W žárovka pokud si dobře pamatuji nestačí měl jsem tam normál 21W Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 (upraveno) @ChouLu nejlip to vychazi s motozarovkou 12V - S1 BA20D 25/25W A6417 - dve vlakna, muze zapojit do serie, mebo jen jedno vlakno ci obe paralelne tak aby mu to zafungovalo jak potrebuje . Upraveno 1. květen 2019 uživatelem pesastor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 1. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 1. květen 2019 Mám diagnostiku a s 5W žárovkou mi chybu nehlásí, ještě mi vyskakovala hláška ohledně žhavení, ale stačilo prostřílnout WDečkem konektor žhavícího relé, byl tam jeden kontakt trochu vyhřátý a diagnostika načetla bez závad. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 1. květen 2019 Sdílet Odesláno 1. květen 2019 Tak jsem měl asi nějakou co si vzala o trochu méně a chybu to stále indikovalo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Pety Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) Jen aby se z té barvy taky nekouřilo. Pokud odpor 10 W moc topil a 5W žárovka je v pořádku, tak měl odpor moc malý odpor. 5 W by bral odpor 39 ohmů. Provedení 10 W v keramice by mělo vyhovět. 33 ohmů by bral cca 6 wattů. Upraveno 2. květen 2019 uživatelem Pety Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 Když tam dáš rezistor 10 ohm, 20W, tak ti to bude fungovat přesně tak, jak potřebuješ. Cena rezistoru cca 20Kč: https://www.gme.cz/rd-10r-20w-5 Při 14V a 10Ohm teče odporem 1,4A. Trvalý výkon bude pak 19,6W (a takovej výkon tam nikdy ani nebude, jelikož jednotka to ovládá pulzně, aspoň si to myslím). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 takze ta 25W zarovka je to prave orechove! Péťa ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 2. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) Barva je do 200 stupňů, tak snad chvilku vydrží. Odpor měl 10 ohmů, jako původní cívka, ale jen 10W, chtělo to alespoň 20W. Divím se, že to bere tu 5W žárovku. Upraveno 2. květen 2019 uživatelem Leos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) @pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi. Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém. Upraveno 2. květen 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pesastor Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) a@inoxing kdyz se podivas na me prispevky na foru, tak zjistis ze jsem ZASADNE PROTI emulaci bezpecnostnich prvku, nahrade zarovek v hlavnich svetlech nehomologovanejma LEDkama nebo vy*ranosti s EGR ci FAP. Tohle je jena z vyjimek kdy nelze jinak, vyrobce ventil nedodava, pri zavade je v servisnich postupech doporuceno odstranit jej, odstraneni nema vliv na bezpecnost. ALE nase legislativa neni ochotna pri STK vypsanou zavadu tolerovat. Upraveno 2. květen 2019 uživatelem pesastor 307rg, Ferry, ChouLu a 1 další ohodnotil 4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ChouLu Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 před 2 hodinami, inoxing napsal: @pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi. Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém. Ventil, který sloužil jen k rychlejšímu ohřevu motoru a peugeot ho tam raději po roce a půl přestal dávat, není vůbec bezpečnostní prvek ba dokonce dle vývojové změny máš vytrhnout dva ventily a vyměnit komoru a chyby neřešit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 2. květen 2019 Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) Rozumím, pokud je to tam zbytečné, jak si mě popsal, není v tom žádný problém. Rozhodně ani nemám problém s tímto bypassem, jen ta žárovka mě nepřijde vhodná. Doufám, že je to tak i chápáno, není to kritický komentář za použití bypassu a už vůbec ne směrem k diskutujícím. Vlastně se divím, jestli je to pravda, že Peugeot toto neošetřil svým bypassem (kostka, která by nahradila zátěž solenoidu, protože přehrání sw v jednotce bylo patrně v té době nemožné přes OBD). Možnost vypnout v motorové jednotce přes diagnostiku tento ventil předpokládám také není možný... Upraveno 2. květen 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leos Odesláno 2. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 2. květen 2019 (upraveno) Tak jsem vyzkoušel i 20W 10 ohmů odpor a rozpálil se také pěkně. Upraveno 2. květen 2019 uživatelem Leos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.