Jump to content
Leos

Termostat - selenoid 1338E1

Recommended Posts

Ahoj všichni,

nemáte někdo zkušenost s termostatem u motoru 2HDI 100 kW(RHR). Mám starší provedení u P307, které se už nedá objednat. Termostat funguje, ale pomocný selenoid píše poruchovou hlášku motoru s kterou mají problém na STK . "Trvalá závada. Obvod elektromagnetického ventilu ovládání ventilu bypass chladícího okruhu. Zkrat mezi dvěma vodiči nebo zkrat na plus". V servisu mi vyměnili chladící kapalinu a dali mi tam červenou a od té doby mi to píše tuto hlášku. Zkusil jsem selenoid rozebrat, ale daleko jsem se nedostal. Cívka je zalitá v plastu a přes ovládací kolíček vyteklo trochu chladící kapaliny.

Předem díky.

efa2e0334f629f3b37ca54c02499.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

klasický problém jak 307 tak 407 s RHR v prvních ročnících :) 

Peugeot na to vydal vývojovou změnu, kdy se odstraní tento ventil + ovzdušňovací, vymění se komora a napojí se to napřímo. Poté se v jednotce objeví dvě chyby, které máš dle dokumentace peugeotu ignorovat :(

Ovšem v té době nepočítali s STK a diag :( řešením tohoto problému na STK je dát místo ventilu žárovku a po projití emisí jí zase vyndat :) 

Druhá a podstatně složitější možnost je upravit ECU motoru, aby se tyto chyby zamaskovaly 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O té náhradě od Peugeotu vím, ale neřeší můj problém. Nemám problém s teplotou, jen s tou hláškou. Ještě mě napadlo nahradit cívku odporem, ale nechce se mi uskřípnout konektor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vzdyt Ti to @ChouLu  napsal: zarovka = odpor mas to pro STK vyreseno. Kdyz odpojis selenoid a nakrimplujes zarovku s kouskama vodicu. Jeden do konektoru a druhy na kostru tak nemusis ani nic strihat. Nehledej slozitosti tam co nejsou....

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem napojil 5W žárovku a zastříkal ji barvou, ještě trošku prosvítá ale snad to klapne. Odpor fungoval taky, ale měl jsem jen 10W a ten se hodně hřál. Díky za rady:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ChouLu nejlip to vychazi s  motozarovkou 12V - S1 BA20D 25/25W A6417  - dve vlakna, muze zapojit  do serie, mebo jen  jedno vlakno ci obe paralelne tak aby mu to zafungovalo jak potrebuje .    

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám diagnostiku a s 5W žárovkou mi chybu nehlásí, ještě mi vyskakovala hláška ohledně žhavení, ale stačilo prostřílnout WDečkem konektor žhavícího relé, byl tam jeden kontakt trochu vyhřátý a diagnostika načetla bez závad. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen aby se z té barvy taky nekouřilo. Pokud odpor 10 W moc topil a 5W žárovka je v pořádku, tak měl odpor moc malý odpor. 🙂 5 W by bral odpor 39 ohmů. Provedení 10 W v keramice by mělo vyhovět. 33 ohmů by bral cca 6 wattů.

Edited by Pety

Share this post


Link to post
Share on other sites

Barva je do 200 stupňů, tak snad chvilku vydrží. Odpor měl 10 ohmů, jako původní cívka, ale jen 10W, chtělo to alespoň 20W. Divím se, že to bere tu 5W žárovku.

Edited by Leos

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi.

Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém.

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

a@inoxing  kdyz se podivas na me prispevky na foru, tak zjistis ze jsem ZASADNE PROTI emulaci bezpecnostnich prvku, nahrade zarovek v hlavnich svetlech nehomologovanejma LEDkama nebo vy*ranosti s EGR ci FAP. Tohle je jena z vyjimek kdy nelze jinak, vyrobce ventil nedodava, pri zavade je v servisnich postupech doporuceno odstranit jej, odstraneni nema vliv na bezpecnost.  ALE nase legislativa neni ochotna pri STK vypsanou zavadu tolerovat.  :roker 

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, inoxing napsal:

@pesastor V podstatě je to jedno, ano. 25W žárovka má o něco menší odpor (nepodstatně), akorád bych tu žárovku bral jako nouzi.

Ikdyž se to stává asi běžnou praxí, jak už pozoruju leta, jak se takhle "emulují" havárie na pyropásech, airbagů, zatěžovatel dodělávaných LED (kvůli kontrole prasklých vláken) atd. Žárovka se může robzbít, prasknout vlákno, svítí atd. nevim no. Když už se s tím bavíte, tak to udělejte aspoň trochu pořádně. Nic ve zlém.

Ventil, který sloužil jen k rychlejšímu ohřevu motoru a peugeot ho tam raději po roce a půl přestal dávat, není vůbec bezpečnostní prvek :) ba dokonce dle vývojové změny máš vytrhnout dva ventily a vyměnit komoru ;) a chyby neřešit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumím, pokud je to tam zbytečné, jak si mě popsal, není v tom žádný problém. Rozhodně ani nemám problém s tímto bypassem, jen ta žárovka mě nepřijde vhodná. Doufám, že je to tak i chápáno, není to kritický komentář za použití bypassu a už vůbec ne směrem k diskutujícím.

Vlastně se divím, jestli je to pravda, že Peugeot toto neošetřil svým bypassem (kostka, která by nahradila zátěž solenoidu, protože přehrání sw v jednotce bylo patrně v té době nemožné přes OBD). Možnost vypnout v motorové jednotce přes diagnostiku tento ventil předpokládám také není možný...

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...