Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P406 break HDI RHZ - Jirka


Jirka.budejovice

Recommended Posts

  • O 3 týdny později...
  • O 8 měsíců později...
  • O 2 roky později...

Tak menší update. 406 má najeto 260tis km. Proběhla klasická výměna oleje, filtrů. Za 10tis km spapá něco kolem půl litru. 

V minulém roce mě vypekla zadní brzda při výměně destiček, i když šel pistek zatlačit tak nevracel a málem mi chytlo kolo. Takže jsem oba zadní třmeny zrepasoval opravnou sadou.

A pak jsem řešil neustálé úniky z klimatizace, od doby co mám auto (2012) náplň vydržela max 2 sezóny, pak už jen 1. V roce 2019 jsem vyměnil kondenzátor, kde byla díra klasicky za vrtulí a věřil že konečně bude klid. Nebyl, zase za rok prázdno. Tak jsme poctivě umyly vše kolem klimy, daly barvivo a po týdnu hledaly. Nakonec padlo podezření na tlakový spínač kde "svítily" piny v konektoru. Bohužel se nepodařil vyndat bez toho aby nepovolila i kostička ve vyparniku, takže opět výparník a nový tlakový spínač. Od té doby klid a klima neuchází.

Letos STK, kde se zjistilo že mi nesvítí 3.brzdove světlo. Všechny dráty v pravé pruchodce byly zpřetrhané, tak jsem natáhl nové. Oba ke světlu a kostru zadních dveří.

A největší pech letos 2 dny před odjezdem na Moravu kdy mi praskla v noci pružina. Naštěstí sebou nevzala nic dalšího tak jsem ji na ulici vyměnil. Na Moravě pak i druhou. Potěšilo mě že nové pružiny sedí přesně a není znát výměna. Naštěstí jsem objednal dle VINka a ne dle motoru, páč tam mám pružiny pro motor 2.0 turbo. Jediné nemilé překvapení byl stav 1 ložiska horního uložení. Měnil jsem ho před 3 lety, dal SKF a už bylo načaté. Paradoxně u té prasklé pružiny bylo jako nové. Holt jsem to tenkrát preventivní výměnou nezachránil. Ale origo pružiny vydržely 21 let tak už měly nárok.

Auto jsem poctivě prohlédl a na to že má 21 let. Nechápu. Koroze na kastly nikde, ani na prazích, vzadu pod sedačkami taky nic. Jediné místo kde se objevuje mírná koroze je zadní napravnice, výfuk a spony pod nádrží. Vyčistil jsem kapsy za předními podběhy, také čisto. Vůbec by mě nenapadlo, že tu moji holku budu mít 10 let. Nedám na ni dopustit. Loni jsem ji za odměnu vzal 2x k moři. Jen cestou 500km od domova jsem řešil prorizlou gumu.

 

IMG_20220503_091218.jpg

IMG_20220505_100629.jpg

2021-08-24 11.51.08.jpg

2021-08-31 18.04.02.jpg

2021-08-31 11.03.34.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nevím. Ale to co řešilo spousta lidí u 10 letého auta se mi zatím vyhýbá. Pravda je v roce 2012 bylo dovezeno z Itálie z vnitrozemí. Takže neznalo žádnou sůl. Podvozek byl úplně jako nový a na všem logo Peugeot, i na destičkách. Takže mělo dobrou péči. Je pravda že i já preventivně lecos ošetřil, co 3 roky výstřikam prahy, kapotu a přední sloupky voskem. Přetřu spodní hrany prahu černou barvou. 

2019-05-09 17.08.43.jpg

Upraveno uživatelem pavelu96
Necituj celý přímo předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mu se říká štěstí. Ohledně prasklé přední pružiny, tak to pech. Mě praskla pružina před lety v únoru. Naštěstí v garáži. I když není vytápěná, tak se vyměnily obě pružiny (406 coupé) + horní uložení. Později jsem dal pružiny dle motoru. Bohužel, já mám prahy + lemy měněné + řádně ošetřené, tak už rez nemá šanci. Doufám. Letos se pustím opět na vystříkání prahů + dutin. Čím budeš vystříkávat prahy + dutiny?
Jinak se o svoji 406 pěkně staráš a pečuješ. Já jsem své 406 dopřával za odměnu BA 98. Bohužel, to bylo v době před problém na UA. Jako paradox byl, že byl levnější než BA95 na Shell u nás:D.
  Zadní brzdy (parkovací-bubny), tak to jsem si užil a zažil své. Repasoval jsem brzdové třmeny výměným způsobem (A.B.S. u badisaka) a od té doby klid. Zlobilo i čidlo ABS = vadné zadní levé čidlo. Měnil jsem nakonec vše. Po cca 500 km jsem seřídil ruční brzdu a od té doby klid:super.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Další údržba, vosk na dutiny do prahů, A sloupků a kapoty. Když už jsem to měl odstrojené poopravil jsem nátěr podběhů, prahů a podlahy za předními koly. Ta dostává zabrat od šutru a tovární nátěr místama chybí. Jinak prahy mě potěšily fotky před a po. Ještě nějaký čas vydrží. Od zadu jsem strčil drát z hadičkou a výstřikal je odpředu až dozadu. 

IMG_20220521_125729.jpg

IMG_20220521_132419.jpg

IMG_20220521_143907.jpg

IMG_20220521_152656.jpg

IMG_20220521_153017.jpg

IMG_20220521_165908.jpg

IMG_20220521_154446.jpg

IMG_20220521_144048.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Je to neskutečně ale ještě jsem neměnil za 260tis km jediný silentblok na nápravách. Musím je ještě pořádně zkouknout i když nikde nic nemlátí. Jediné co jsem na první ránu viděl jsou tyto silenty uložení stabilizátoru, mám je vyměnit nebo se držet hesla co nemlátí funguje? Na zadní nápravě jsem za 10 let vyměnil jen vodorovné tyčky kterými se nastavuje geometrie

IMG_20220521_122705.jpg

IMG_20220521_142749.jpg

Upraveno uživatelem Jirka.budejovice
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...