Jump to content
VyvrHell

P308SW 1,6HDi 80kW - Škubání v nízkých otáčkách

Recommended Posts

Zdravím.

Už jsem tu pal několikrát do jiných vláken, ale odpovědí jsem se nedočkal, tak zakládám nové. Vím že se to tu řeší dokola, ale řešení není vždy jednoduché a stejné.

Mám P308SW 1,6HDi 80kW 6kvalt. Před zimou mi auto začalo škubat při jakémkoliv zařazeném stupni do 2100ot/m při mírném přidávání jako by mi někdo šlapal na brzdu i 2x za vteřinu.

Vyměnil jsem všechny filtry - bez změny. Diagnostika nic nezjistila až do doby, než mi to vyhodilo hlášku depollution....  a rozsvítila se kontrolka motoru. Zajímavé bylo, že cukání  auta přestalo.

V servise načetli několik chyb kolem EGR ventilu. Jelikož nemá smysl tento ventil čistit, koupil jsem nový a myslel jsem že bude po problému. Ale není.

Auto škube stále. projeli jsme to s live diagnostikou a ta nic nezjistila. Jen jeden vstřik mírně tlačí více, ale prý je to v normě. Pak jsem zkusil natankovat plnou Vervy. Cukání se zmírnilo, ale nezmizlo.

Teď jsem natankoval jinde a auto s sebou hází jako hrom i s přilitím aditiv. Včera jsem zkusil odpojit váhu vzduchu. Auto jelo krásně klidně od nízkých otáček bez sebemenšího záškubu.

Jel jsem po obchodech. Na třetí nastartování se objevila hláška depollution ... a rožla se kontrolka motoru. Auto žralo tak o 2 litry víc. Než jsem dojel domů, tak jsem zapojil znovu tu váhu a auto okamžitě začalo cukat.

Tak jsem si říkal že to bude na 100% váhou. Ještě včera jsem sehnal jinou, vyměnil a nechal v servise vymazat chyby. Hned jak jsem se rozjel auto začalo škubat.

 

Už si fakt nevím rady a děkuji všem za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, sice ti nepomuzu, ale jednak je potreba abys u sveho motoru napsal, co presne mas za verzi. Nejlepe kod z VIN, aby bylo jasne, jestli mas 16V nebo 8V verzi.

Jinak mohu napsat, ze ti uplne rozumim, protoze mam 16V verzi a auto nekdy skube - ale nastesti pouze pri regeneraci. Zjisteni mam stejne jako ty, kdyz se odpoji vaha, auto jede krasne hladce, bohuzel po nejakem case , pokud ne ihned naskoci chyba emisi. S Egr mam tutez zkusenost.

Jeste se vratim k te me regeneraci - mozna, ze auto skube protoze ma malo vzduchu. Pri regeneraci se privre klapka v sani za mezichladicem stlacenho vzduchu, aby zvysila zatizeni motoru. Zkousel jsem i menit vahu vzduchu, cidlo teploty a tlaku v miste skrtici klapky - bohuzel bez vysledku. Pisu to proto, abys to pripadne zbytecne nemenil take. 

Jsem si rikal, jestli to treba neni zpusobeno tim, ze se treba opotrebovala ta klapka a ze zaskrcena poloha neodpovida puvodnim hodnotam, ale bohuzel, sehnal jsem jinou klapku a porad to same.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 16V s FAP.

Před tím než klekl ten EGR ventil tak mi taky auto mírně škubalo jen při regeneraci.

Díky, za tipy, co je zbytečné prověřovat a měnit. Nechci to dávat do origo servisu k měničům součástek, vypláznul 20 litrů a bez vyřešení. Dostal jsem tip, že by to mohlo být podtlakové ovládání naklápění lopatek turba, ale nechce se mi věřit, že by turbo tak rychle reagovalo, že mě to škube i 2x za vteřinu. Ani nevím kde ty hadičky mám hledat.

Taky jsem si všimnul že když vystupuju z auta, tak dostanu pecku od elektřiny, když se dotknu dveří. Nevím jestli to je statika, nebo to někde probíjí, ale předtím to nedělalo. Hledat někde prodřený drát je nad moje síly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta statika je normalni, mne kopou obe nase auta.

 

Ale pokud ti auto skubalo pred vyenou EGR jen pri regeneraci a po vymene porad, asi bych se zeptal, zda po vymene EGR byla provedena jeho re-aktivace v diagnostice a take, zda ten EGR namontovali dobre a on tesni - pokud ne, mohl by se ti tam ztracet tlak. Pak by to taky skubalo. Ale to bys po zahrati citil pri stani v krizovatce smrad spalin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, auto se tak nějak chovalo neklidně jen při regeneraci. Postupně a těsně před tím (1000km) než klekl EGR to škubalo. Výpis z diagnostiky: chyby P1451, P0405, P0490, P1459, P2143, P0401. Vše spojené s EGR. Takže výměna za nový EGR - škubání zůstalo, a chyby nejsou žádné. Žádného smradu ze spalin jsem si nevšimnul. Zkusím to očichat dneska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to prohnal, otevřel kapotu a po smradu z výfukových plynů ani památka. BTW, při výměně EGR byly v diagnostice načteny nové referenční hodnoty. Byl jsem u toho. Ještě jak jsem včera jel, ta jsem stáhnul okno, vypnul rádio a poslouchal co dělá motor pod kapotou, a když to cukalo, tak jako by chtěl na chvíli vypnout motor a pak to znovu naskočilo. Potřeboval bych to vyřešit rychle, protože si myslím že u těchto rázů půjde dvouhmota do kytek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, tak to jsme na tom podobně .. na diagnostice mi hlásilo že jeden ventil dává málo, vstřiky přeměřeny že ok. Dneska jsem byl na výměně  ventilu regulaci vzduchu, nepomohlo .. a zjistil jsem že v palivovém filtru mam malé špony .. takže pravděpodobně to bude čerpadlo. Nic jiného v servise nenapadlo. Má s tím popřípadě někdo zkušenosti  mám P 508 SW 2012 2.0 Hdi 100KW.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎25‎.‎4‎.‎2019 at 15:42, HonzaC2 napsal:

Nevim co vice napsat :(

Pises, jak jsi jel vcera domu - "kdyz to cukalo", kdy to teda cuka - protoze z toho to vypada, ze ne stale, ale jen nekdy.

No právě, není to pokaždé. Když tomu roštnu a držím otáčky nad 2100, tak to cukne při jedničce, max. dvojce a pak už ne. A pak když to moc nehoním a točím do 2000, tak to cuká  na všechny stupně.

Vůbec nechápu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎25‎.‎4‎.‎2019 at 21:19, neo.22 napsal:

Ahoj, tak to jsme na tom podobně .. na diagnostice mi hlásilo že jeden ventil dává málo, vstřiky přeměřeny že ok. Dneska jsem byl na výměně  ventilu regulaci vzduchu, nepomohlo .. a zjistil jsem že v palivovém filtru mam malé špony .. takže pravděpodobně to bude čerpadlo. Nic jiného v servise nenapadlo. Má s tím popřípadě někdo zkušenosti  mám P 508 SW 2012 2.0 Hdi 100KW.

Ahoj. Ty máš v nádrži podávací čerpadlo, nebo ne? Já u svého auta ho nemám. Taky jsem někde četl, že by to mohlo být čerpadlo common-rail, ale jestli to pomohlo jsem se nedozvěděl. Takže jestli to budeš zkoušet a budeš ho měnit, tak určitě pak napiš zkušenosti jak jsi dopadl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosim te, co ti tam dali za EGR? Original, nebo neco jineho.  A dasi vec, dej tu VIN - se podivam, jestli mas obtok mezichladice nebo nemas.

Pokud ti to drbe na pomalou jizdu a delalo by to jen na zahratem motoru, tak by to porad mohlo souviset s EGR. Pry ta druhovyroba neni nic moc, takze sice to otevira a zavira, ale hodnoty prutoku spalin musi odpovidat originalu, tim padem to pak treba nechce horet ve valcich. A EGR se otevira na zahratem motoru a kdyz to nehonis. Kdyz je motor studeny, EGR ja zavreny, stejne tak pokud tomu slapnes na krk, tak se snizi prutok na EGR, pripadne se zavre uplne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, VyvrHell napsal:

Ahoj. Ty máš v nádrži podávací čerpadlo, nebo ne? Já u svého auta ho nemám. Taky jsem někde četl, že by to mohlo být čerpadlo common-rail, ale jestli to pomohlo jsem se nedozvěděl. Takže jestli to budeš zkoušet a budeš ho měnit, tak určitě pak napiš zkušenosti jak jsi dopadl.

Já tam podle vinka taky nemám čerpadlo .. budu teď během 14 dní měnit. Jinak už nevím co jiného by mohlo pomoct. Budu dávat nové na staré kašlu, koupím staré a zachvilu se to vysere znovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V ‎29‎.‎4‎.‎2019 at 11:20, HonzaC2 napsal:

Prosim te, co ti tam dali za EGR? Original, nebo neco jineho.  A dasi vec, dej tu VIN - se podivam, jestli mas obtok mezichladice nebo nemas.

Pokud ti to drbe na pomalou jizdu a delalo by to jen na zahratem motoru, tak by to porad mohlo souviset s EGR. Pry ta druhovyroba neni nic moc, takze sice to otevira a zavira, ale hodnoty prutoku spalin musi odpovidat originalu, tim padem to pak treba nechce horet ve valcich. A EGR se otevira na zahratem motoru a kdyz to nehonis. Kdyz je motor studeny, EGR ja zavreny, stejne tak pokud tomu slapnes na krk, tak se snizi prutok na EGR, pripadne se zavre uplne.

Originál EGR tam nemám. Ale ani žádný šmejd. Šel jsem zlatou střední cenovou cestou. Jinak motoru je jedno jestli je teplý, nebo studený škube to pořád. Dělalo to předtím, než jsem ho nechal vyměnit, kvůli závadě co jsem popsal výše a dělá to i po výměně. VIN mám VF34H9HZH55331823. Díky za snahu pomoct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžete mi nekdo poslat obrazek z puegeot boxu  kde se nachazi  snimac tlaku  je nekde na hrazde.

vin: VF38ERHR8BL101095

děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po výměně nového EGR, jsem to s mechanikem projel s napíchlou diagnostikou a vše kromě trošku zvýšené hodnoty na jednom vstřiku bylo OK. Jinak diagnostika nepsala nic.

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všichni.

 

Vlákno je mrtvé a rady jsem se nedočkal. Auto mi stále škube a nevím co s tím...

 

Fakt nikdo podobné problémy neřešil a nevyřešil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...