t99 Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Ahoj, řeším potíže s teplotou vody na Peugeot 207 1.6 VTI 88kW. Už pár let lehce dolévám destilku a občas to proložím návštěvou servisu, kde mi dolejou 2 dcl modré chladičky. Naposled mi po otevření nádrže měla tendenci voda vylítnout ven. Po asi 14 dnech jsem si všiml, že se voda i olej pomalu zahřívá a voda dosáhne max. 75-80 stupňů, olej cca 90. S kamarádem jsme vyměnili termostat a v rámci ušetření dalších potíží se zřejmě ne moc těsným chladícím okruhem jsme tam frkli zpátky původní kapalinu. Motor se zahřívá už rychle, ručička vody se v podstatě zastaví ve středu na 90ce, nicméně diagnostika ukazuje teplotu až 103 stupně. Je to normální? Faktem je, že ty termostaty na tento motor mají psané ve specifikaci otevírací teplotu 103-107 stupňů. Je tedy vše OK? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Jo , u VTI je to normální provozní teplota . Budík bude ukazovat to , co chceš vidět ty , tzn 90 stupňů , pokud je teplota motoru v normálních mezích (kvůli lidem , aby se neděsili , když jim teplota vyleze přes 100 st) . Jakmile teplota překročí provozní teplotu , ručička vylítne nahoru a rozsvítí se kontrolka . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 jarokare máš pravdu, ale je to další fičura, kdy teplotu posílá do budíku řídící jednotka, takže se nemůžeš orientovat, kdy otvírá termostat, teplota furt stejná, i když bys jel 20 kilometrů z kopce...,prostě se to furt přizpůsobuje pro ,,blbce''--rozsvítí se kontrolka STOP a pak zastav, zavolej asistenci... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 21. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 21. duben 2019 A ta ideální provozní teplota je teda v jakých mezích? Dnes jsem dojel a měl jsem 106 Po výměně termostatu jsem jel od studena 2x a vždy to má podobný průběh, že se to zahřeje zhruba na 100 a pak nevím jestli se otevře poprvé termostat s ještě studeným zbytkem okruhu a spadne to o 20 stupňů což se projeví už i na budíku, pak to zase vyleze lehce nad 100 a už se takový pád neopakuje. Dřív mi přišlo, že to tak divoký nebylo a plynule vyjely oba budíky (voda, pak olej) pěkně do středu a tam držely. Odvzdušňuje se to celý samo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 21. duben 2019 Sdílet Odesláno 21. duben 2019 Hranice pro rozsvícení kontrolky vysoký teploty je 118°C , první rychlost ventilátoru zapíná při 97°C , druhá rychlost při 105°C . Odvzdušňovací šrouby jsou na komoře termostatu a na hadici k topení . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dr. Taby Odesláno 22. duben 2019 Sdílet Odesláno 22. duben 2019 Mám 308 vtipné a budík plynule vyjede na 90 a tam drží bez ohledu na styl jízdy, kopce nekopce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 22. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2019 Dr. Taby - a drží ti na budíku nebo ve skutečnosti? jarokare: Dnes jsem to pozoroval a ventilátor se mi spustí na první rychlost při 108 stupních tak na 10 vteřin, mezitím to spadne ke stovce, co teda může být špatně? Nemít tu diagnostiku tak bych podle budíku asi nic moc nepoznal, mám to teda nějak řešit? Teplota oleje bývala dřív uplně ve středu, teď se to ohřeje rozumně o čárku před středem a pak už to leze dost pomalu a končí to i při dlouhým provozu tak 1mm před středem - v zatím neplacené diagnostice to olej neměří Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 22. duben 2019 Sdílet Odesláno 22. duben 2019 Pokud je to při 108°C první stupeň je to špatně, není to náhodou už druhý a první nespíná? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 22. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 22. duben 2019 Co si pamatuju z teplých lét s klimatizací, tak dvojka už je fičák a docela hlučná ne? Tohle je skoro neslyšitelný takže se to jeví jako 1čka A spíná se ten ventilátor podle čidla teploty vody? Kde teda může být zakopanej pes? Jak jsem psal, od tý doby co to zlobí se to nezahřálo nad 75 stupňů ať jsem dělal co jsem dělal a po výměně termostatu zase bojuju s přehříváním, to jsem si pomohl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 22. duben 2019 Sdílet Odesláno 22. duben 2019 No jo je to hukot, ale ten první že by nebyl slyšet to zase teda nee. Jinak to řídí ECU podle signálu teplotního čidla, takže jste možná při té výměně termostatu rozhodili program. Když mě kdysi ten termostat měnili, přehrávali taky program v ECU a čekali několik hodin až motor úplně vychladne a pak to teprve nahrávali. Možná by pomohlo přehrát v autorizáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 22. duben 2019 Sdílet Odesláno 22. duben 2019 @t99 jestli máš diagnostiku , tak můžeš vyzkoušet pustit obě rychlosti v testu akčních členů . Taky je otázka , jestli ta diagnostika neukazuje kraviny , taky jsem se s tím už setkal ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 23. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 23. duben 2019 (upraveno) Origo kde půjdou pouštět i nějaký testy budu mít až koncem týdne. Jen mě překvapuje, že u všech termostatů je otvírací teplota psaná 105-107 stupňů viz. https://www.motora.cz/peugeot/207-wa-wc_2006/1.6-16v-vti_22681/chlazeni/termostat_100095 Sale: Do místního poloautorizáku, co se specializuje na citroen/peugeot jsem objednanej, ale mají čas až za 3 týdny, tak uvidíme co se do té doby stane Upraveno 23. duben 2019 uživatelem t99 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarokare Odesláno 23. duben 2019 Sdílet Odesláno 23. duben 2019 Před hodinou, t99 napsal: Jen mě překvapuje, že u všech termostatů je otvírací teplota psaná 105-107 stupňů On si ten termostat může otevřít počítač i dřív , je v něm vyhřívací tělísko , který právě ovládá poč. motoru v závislosti na aktuálních podmínkách (klima , zatížení atd.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 26. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 26. duben 2019 O víkendu budu mít originální diagnostiku. Napadá vás, co měřit nebo zkoušet? Případně mám zkusit tu původní kapalinu vyměnit za novou? Může to mít vliv na to kolísání teploty až ke 108 stupňům? Podle mě se nikdy neměnila a mám obavu jestli se tím spíš ten chladící okruh nerozpadne.. Navíc když jsme měnili termostat, tak z toho vyteklo max. 3-4 litry a mělo by tam být 6? Co udělat pro kompletní vypuštění? Do odbornýho servisu jsem objednanej až za 3 týdny, tak že bych to do té doby zkusil zmastit ještě víc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 26. duben 2019 Sdílet Odesláno 26. duben 2019 (upraveno) V diagnostice bych být tebou nic moc nezkoušel, abys neuděl víc škody, než užitku (v kódování). Co můžeš bez obav, tak projít závady na jednotlivých jednotkách (když dáš v DB celkový test- vyhledání závad, uvidíš, kde něco je). V akčních členech bych se vyhýbal testu vstřikovačů, jinak asi nic moc nebezpečné tam není- ale zase je to víceméně zbytečné, pokud nemáš uloženou chybu a vše funguje. Otázka taky je, co ti v servisu budou dělat- nebylo by špatné případné chyby nyní nemazat. Vyměnit kapalinu můžeš, jestli jsi to nedělal v minulosti. Ale nalíj tam to, co tam patří- zajeď do Peugeot servisu, ať ti dají kapalinu podle auta. Nejlíp jak vypustit větší část z okruhu je sundat spodní hadici u chladiče. Pokud tam někdo před tebou dal červenou chladící kapalinu, tak udělat předtím proplach vodou (stačí z kohoutku). Má tam být zelenomodrá. Dával jsem i G48 (Peugeot má tuším origo G30), hlavně je nemíchat s červenou atp. Množstvím se nenech zmást, další litry zůstávají v motoru, kde to vypustit nejde jinak, než sundáním vodní pumpy- zajímá tě stav v expanzní nádržce. Na kolísání teploty nemá vliv kapalina. Na co má kapalina vliv je její bod varu, chladící kapalina má vyšší, čistá voda nižší (ale vzhledem k tomu, že je systém pod tlakem, tak i čistá voda může mít 108 stupňů a nebude vřít). Upraveno 26. duben 2019 uživatelem inoxing Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 14. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 14. květen 2019 Tak jsem se konečně dostal k té diagnostice, nic moc jsem nezkoušel, jen čuměl na hodnoty A doklikal se na Požadavek teploty chladící kapaliny: 105 stupňů. Což bylo psaný i u toho termostatu, kterej jsem kupoval. Takže by podle toho dávalo smysl i že se první stupeň ventilace zapne při 108 stupních. Nemystifikoval mě tedy jarokare s těma teplotama spínání ventilátorů? Zítra mám jít konečně do servisu, tam mi řeknou že jsou ty teploty normální a půjdu domů Ještě jsem si teda všiml i při utáhnutým víčku, že při zahřátí maličko syčí expanzní nádobka. To abych si na zítra vytáhl notýsek.. na všechny projevy mé termofobie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 15. květen 2019 Sdílet Odesláno 15. květen 2019 Ahoj, pokud ti podchází víčko expanzky, může to být klidně celý tvůj problém s chlazením. Jarokare má s těmi teplotami pravdu, díval jsem se do záznamů dia a je tam požadavek na sepnutí prvního stupně těch 97°C a druhého 105°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
t99 Odesláno 16. květen 2019 Autor Sdílet Odesláno 16. květen 2019 Servis to lehce prověřil a že prý mám vyměnit to víčko expanzky. Tak dnes přišlo, vyměněno a syčí to někde z té oblasti pořád. Uchem nepoznám přesně odkud. Ale asi by to nikde syčet nemělo že? Nízkej tlak bych dejme tomu chápal, že může mít vliv na kolísání teploty, že nefunguje správně cirkulace, ale aspoň by se teda měly správně spínat ty ventilátory... To zas bude záhada na celý léto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guest Sale Odesláno 17. květen 2019 Sdílet Odesláno 17. květen 2019 Zkus pořádně prohlédnout expanzku, může tam být prasklina. Normálně by se voda neměla moc doplňovat, možná to někde uniká v malém množství. Syčet by tam určitě nic nemělo. Když máš diagnostiku, tak to pořádně projeď a podívej se, co to píše ohledně ventilátoru. Podle mně se tam musí ten problém objevit. Důležité je, zjistit, jestli jsou tam správné požadované hodnoty pro spínání ventilátoru. Pokud to tam není, je problém v ECU pokud jsou tam požadavky a nesepne, může být vadná řídící jednotka ventilátoru vpředu u chladiče. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bělohoubek Odesláno 8. říjen 2021 Sdílet Odesláno 8. říjen 2021 Ahoj, resim uz delsi dobu problem s kolisanim teploty chladicí kapaliny. Mel sem praskly termostat, vyměněn za novy, kapalina drzi hladinu ale stále mi kolísá teplota mezi 70-90. Cim je vetsi zima, tim více to kolísá. Aktuálně tam mam uz druhy termostat ale problem to nevyresilo. Nemate s tim nekdo, prosim, zkusenosti? a pri výměně termostatu, nemusi se tam neco pres diagnostiku nastavovat? diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.