Jump to content
Sign in to follow this  
t99

1.6 VTI termostat a teplota vody

Recommended Posts

Ahoj, řeším potíže s teplotou vody na Peugeot 207 1.6 VTI 88kW.

Už pár let lehce dolévám destilku a občas to proložím návštěvou servisu, kde mi dolejou 2 dcl modré chladičky. Naposled mi po otevření nádrže měla tendenci voda vylítnout ven. Po asi 14 dnech jsem si všiml, že se voda i olej pomalu zahřívá a voda dosáhne max. 75-80 stupňů, olej cca 90. S kamarádem jsme vyměnili termostat a v rámci ušetření dalších potíží se zřejmě ne moc těsným chladícím okruhem jsme tam frkli zpátky původní kapalinu. Motor se zahřívá už rychle, ručička vody se v podstatě zastaví ve středu na 90ce, nicméně diagnostika ukazuje teplotu až 103 stupně. Je to normální? Faktem je, že ty termostaty na tento motor mají psané ve specifikaci otevírací teplotu 103-107 stupňů. Je tedy vše OK? 🙂  Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo , u VTI je to normální provozní teplota . Budík bude ukazovat to , co chceš vidět ty , tzn 90 stupňů , pokud je teplota motoru v normálních mezích (kvůli lidem , aby se neděsili , když jim teplota vyleze přes 100 st) . Jakmile teplota překročí provozní teplotu , ručička vylítne nahoru a rozsvítí se kontrolka . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarokare

máš pravdu, ale je to další fičura, kdy teplotu posílá do budíku řídící jednotka, takže se nemůžeš orientovat, kdy otvírá termostat, teplota furt stejná, i když bys jel 20 kilometrů z kopce...,prostě se to furt přizpůsobuje pro ,,blbce''--rozsvítí se kontrolka STOP a pak zastav, zavolej asistenci...🙄

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ta ideální provozní teplota je teda v jakých mezích? Dnes jsem dojel a měl jsem 106 🙂

Po výměně termostatu jsem jel od studena 2x a vždy to má podobný průběh, že se to zahřeje zhruba na 100 a pak nevím jestli se otevře poprvé termostat s ještě studeným zbytkem okruhu a spadne to o 20 stupňů což se projeví už i na budíku, pak to zase vyleze lehce nad 100 a už se takový pád neopakuje. Dřív mi přišlo, že to tak divoký nebylo a plynule vyjely oba budíky (voda, pak olej) pěkně do středu a tam držely.

Odvzdušňuje se to celý samo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hranice pro rozsvícení kontrolky vysoký teploty je 118°C , první rychlost ventilátoru zapíná při 97°C , druhá rychlost při 105°C .

Odvzdušňovací šrouby jsou na komoře termostatu a na hadici k topení .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dr. Taby - a drží ti na budíku nebo ve skutečnosti? 🙂

jarokare: Dnes jsem to pozoroval a ventilátor se mi spustí na první rychlost při 108 stupních tak na 10 vteřin, mezitím to spadne ke stovce, co teda může být špatně?  Nemít tu diagnostiku tak bych podle budíku asi nic moc nepoznal, mám to teda nějak řešit? 🙂  Teplota oleje bývala dřív uplně ve středu, teď se to ohřeje rozumně o čárku před středem a pak už to leze dost pomalu a končí to i při dlouhým provozu tak 1mm před středem - v zatím neplacené diagnostice to olej neměří 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co si pamatuju z teplých lét s klimatizací, tak dvojka už je fičák a docela hlučná ne? Tohle je skoro neslyšitelný takže se to jeví jako 1čka 🙂 A spíná se ten ventilátor podle čidla teploty vody? Kde teda může být zakopanej pes? Jak jsem psal, od tý doby co to zlobí se to nezahřálo nad 75 stupňů ať jsem dělal co jsem dělal a po výměně termostatu zase bojuju s přehříváním, to jsem si pomohl... 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo je to hukot, ale ten první že by nebyl slyšet to zase teda nee. Jinak to řídí ECU podle signálu teplotního čidla, takže jste možná při té výměně termostatu rozhodili program. Když mě kdysi ten termostat měnili, přehrávali taky program v ECU a čekali několik hodin až motor úplně vychladne a pak to teprve nahrávali. Možná by pomohlo přehrát v autorizáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Origo kde půjdou pouštět i nějaký testy budu mít až koncem týdne. Jen mě překvapuje, že u všech termostatů je otvírací teplota psaná 105-107 stupňů viz.

https://www.motora.cz/peugeot/207-wa-wc_2006/1.6-16v-vti_22681/chlazeni/termostat_100095

Sale: Do místního poloautorizáku, co se specializuje na citroen/peugeot jsem objednanej, ale mají čas až za 3 týdny, tak uvidíme co se do té doby stane 🙂 

Edited by t99

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, t99 napsal:

Jen mě překvapuje, že u všech termostatů je otvírací teplota psaná 105-107 stupňů

On si ten termostat může otevřít počítač i dřív , je v něm vyhřívací tělísko , který právě ovládá poč. motoru v závislosti na aktuálních podmínkách (klima , zatížení atd.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O víkendu budu mít originální diagnostiku. Napadá vás, co měřit nebo zkoušet?

Případně mám zkusit tu původní kapalinu vyměnit za novou? Může to mít vliv na to kolísání teploty až ke 108 stupňům? Podle mě se nikdy neměnila a mám obavu jestli se tím spíš ten chladící okruh nerozpadne.. Navíc když jsme měnili termostat, tak z toho vyteklo max. 3-4 litry a mělo by tam být 6? Co udělat pro kompletní vypuštění? 

Do odbornýho servisu jsem objednanej až za 3 týdny, tak že bych to do té doby zkusil zmastit ještě víc :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

V diagnostice bych být tebou nic moc nezkoušel, abys neuděl víc škody, než užitku (v kódování). Co můžeš bez obav, tak projít závady na jednotlivých jednotkách (když dáš v DB celkový test- vyhledání závad, uvidíš, kde něco je). V akčních členech bych se vyhýbal testu vstřikovačů, jinak asi nic moc nebezpečné tam není- ale zase je to víceméně zbytečné, pokud nemáš uloženou chybu a vše funguje. Otázka taky je, co ti v servisu budou dělat- nebylo by špatné případné chyby nyní nemazat.

Vyměnit kapalinu můžeš, jestli jsi to nedělal v minulosti. Ale nalíj tam to, co tam patří- zajeď do Peugeot servisu, ať ti dají kapalinu podle auta. Nejlíp jak vypustit větší část z okruhu je sundat spodní hadici u chladiče. Pokud tam někdo před tebou dal červenou chladící kapalinu, tak udělat předtím proplach vodou (stačí z kohoutku). Má tam být zelenomodrá. Dával jsem i G48 (Peugeot má tuším origo G30), hlavně je nemíchat s červenou atp. Množstvím se nenech zmást, další litry zůstávají v motoru, kde to vypustit nejde jinak, než sundáním vodní pumpy- zajímá tě stav v expanzní nádržce. Na kolísání teploty nemá vliv kapalina. Na co má kapalina vliv je její bod varu, chladící kapalina má vyšší, čistá voda nižší (ale vzhledem k tomu, že je systém pod tlakem, tak i čistá voda může mít 108 stupňů a nebude vřít).

 

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se konečně dostal k té diagnostice, nic moc jsem nezkoušel, jen čuměl na hodnoty 🙂  A doklikal se na Požadavek teploty chladící kapaliny: 105 stupňů. Což bylo psaný i u toho termostatu, kterej jsem kupoval. Takže by podle toho dávalo smysl i že se první stupeň ventilace zapne při 108 stupních. Nemystifikoval mě tedy jarokare s těma teplotama spínání ventilátorů? Zítra mám jít konečně do servisu, tam mi řeknou že jsou ty teploty normální a půjdu domů 😄

Ještě jsem si teda všiml i při utáhnutým víčku, že při zahřátí maličko syčí expanzní nádobka. To abych si na zítra vytáhl notýsek.. na všechny projevy mé termofobie 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, pokud ti podchází víčko expanzky, může to být klidně celý tvůj problém s chlazením. Jarokare má s těmi teplotami pravdu, díval jsem se do záznamů dia a je tam požadavek na sepnutí prvního stupně těch 97°C a druhého 105°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servis to lehce prověřil a že prý mám vyměnit to víčko expanzky. Tak dnes přišlo, vyměněno a syčí to někde z té oblasti pořád. Uchem nepoznám přesně odkud. Ale asi by to nikde syčet nemělo že? 🙂  Nízkej tlak bych dejme tomu chápal, že může mít vliv na kolísání teploty, že nefunguje správně cirkulace, ale aspoň by se teda měly správně spínat ty ventilátory... To zas bude záhada na celý léto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkus pořádně prohlédnout expanzku, může tam být prasklina. Normálně by se voda neměla moc doplňovat, možná to někde uniká v malém množství. Syčet by tam určitě nic nemělo. Když máš diagnostiku, tak to pořádně projeď a podívej se, co to píše ohledně ventilátoru. Podle mně se tam musí ten problém objevit. Důležité je, zjistit, jestli jsou tam správné požadované hodnoty pro spínání ventilátoru. Pokud to tam není, je problém v ECU pokud jsou tam požadavky a nesepne, může být vadná řídící jednotka ventilátoru vpředu u chladiče. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...