Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Divný zvuk


Petrx

Recommended Posts

před 6 hodinami, Petula7 napsal:

Tak na tej nahrávke vo vnútri je ten zvuk myslím o dosť agresívnejší ako u mňa. V každom prípade pri servisnej prehliadke budem ten zvuk reklamovať aj ja, ale to bude až v septembri alebo októbri. Je škoda že sa k tomu problému peugeot stavia chrbtom. Minimálne mali po zistení závady okamžite problém riešiť vo výrobe a zamedziť produkcii ďalších kusov s touto vadou a následne opraviť vadné autá. To sa potom môžu vyhovárať aj pokiaľ bude hučať ložisko na kolese alebo búchať podvozok, že to je vlastnosť 🙄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peugeot si je vědom této závady, dle informací z UK fóra, kde věc řeší i majitelé z DK a NL, byla informace o tomto problému zahrnuta v pololetní zprávě pro obchodníky, zatím však nebyl vydán TSB Technický servisní věstník, Peugeot údajně pracuje na úpravě dílu převodovky, který má závadu odstranit.

https://www.3008forums.co.uk/viewtopic.php?f=8&t=462&start=90

Majitelé, kterým byla v rámci řešení závady hluku z převodovky, převodovka vyměněna, potvrdili že problém stále přetrvává. Stejnou zkušenost mám také, po výměně převodovky nastal posun k lepšímu, ale zvukový projev "kvílení" cca v 60 km/h je stále slyšitelný. Budu tedy věc opětovně řešit. Prodejce kteří tvrdí, že se jedná o standardní projev, bych odkázal na prostudování této pololetní zprávy a na toto a UK fórum, kde se věcí také zabývají, aby si rozšířili obzory a přestali se tvářit, že problém neexistuje. 

Upraveno uživatelem larin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak netreba robiť zbytočne paniku, ten zvuk sa týka výlučne kombinácie 1.2 puretech s manuálnou prevodovkou (6st.) a treba sa na rovinu spýtať predajcu, že si sa dozvedel o tomto probléme,

či je možnosť skušobnej jazdy na danej konfigurácii resp. či sa niečo pohlo v riešení tohto problému. Na druhú stranu u mňa sa problém síce prejavuje ale takmer vôbec ho nevnímam, možno to bude aj tým,

že auto má už takmer 20.000km najazdených. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je pěkné a já pomalu uvažuji o koupi, ale když tohle dělá převodovka tak to nechci to bych i hned řekl prodejci, že pokud bude převodovka kvílet tak to auto neberu. jen je divné, že se tím nikdo nezabývá když to je u všech těchto kombinací a nebo tomu tak není?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V koncernu PSA o tom vedi, modely Opel s touto konfiguraci maji stejny problem, nicmene TSB k naprave zatim nikde a to ze nejake bude, nebo nebude vedi opet jen v PSA. Z jejich pohledu je to rozsahly problem, naprava bude pro PSA nakladna. Pokud se k tomu odhodlaji, budou servisy, dle me, opet menit cele upravene prevodove skrine, neumim si moc predstavit, ze by upravy v prevodovce delal lokalni servis, kdyz maji po vymene skrine problem sladit i kulisu razeni jednotlivych stupnu. Za me tedy rada zni, 1.2 + man momentalne nekupovat bez moznosti predchozi jizdy s danym autem pri rychlosti kolem 60km/h, ale priplatit za AT od Aisinu. Usetrite si tim cas s resenim problemu a nezkazi vam to dojem z noveho auta. Jel jsem 1.5 naftu manual a tam jsem tento problem neregistroval. Naopak u 1.2  manual jsem jel i s jinou 3008/5008 a Rifterem, kde byl hluk, u vsech, v ruzne intenzite slyset.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bohužiaľ ja v dobe objednania auta som o tom probléme nemal ani tušenia, inak by som tiež asi radšej priplatil za automat. Teraz 25.10 som objednaný na prvú servisnú prehliadku, tak im to tam nezabudnem spomenúť a budem žiadať nápravu, spolu s problémom občasného nerovnomerného chodu motora, kedy nezávisle od toho či je motor studený alebo zohriaty tak začnú kolísať otáčky pri miernom plyne (nie na voľnobeh ani pri prudkom plyne) a urobí to veľmi zlý pocit z jazdy, hlavne ak je nízka rýchlosť (v kolóne a pod.) - auto je schopné až začať skackať 😐

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těmito převodovkami  nebyl v minulosti, ohledně hluku, žádný problém.  V jiném vlákně jsem se ale dočetl, že se v nich změnil olej. Dříve -Total Transmission GEAR 8 75W 80. Nyni- GEAR 9 FE 75W. Závěr ať si každý udělá sám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No super, pozerám špecifikácie tých olejov: "TOTAL TRANSMISSION GEAR 9 FE SAE 75W predstavuje prevodový olej z radu "TOTAL FE concept", ktorý výrazne podporuje úsporu paliva a optimálny výkon aj pri nízkych teplotách." 

Pri tom GEAR 8 sa nič podobné nespomína, takže to bude zase nejaký skoro olej, ktorý znižuje spotrebu o 0,0nič, riešením by možno bolo vymeniť olej za GEAR 8 (tak či tak by to v servise asi nevedeli zistiť, pokiaľ nemá inú farbu)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdysi hodně hučely diferáky na nových moskvičích, pak přišel od techniků přípis, že máme vyměnit původní olej za takový hustý--říkali jsme mu skorovazelína, pamatuju si jen, že ten olej byl náš výrobek, po výměně bylo od diferáku ticho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak možno nakoniec ten problém bude iba v tom blbom oleji. Ja som naklonený skúsiť tú výmenu. Uvidím, aká bude teraz reakcia 25.9 pri servisnej prehliadke na zvukový prejav prevodovky, ale predpokladám, že nebude zo strany servisu aktívny záujem niečo riešiť, tak potom by som asi dal mimo oficiálny servis ten olej vymeniť. Samozrejme ak sa na to dám, tak sa tu podelím s výsledkom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Total mazaci plan odporuca ten redsi olej 9 FE 75W aj do starsej 308-cky (vyroba od  2012) do 5 rychlostnej prevodovky...

Pri vymene som pouzil viskoznejsi olej 8 75W-80, ale ani ten nema po zohriati extra mazaci film. Paradoxne novsi olej 9 FE 75W-80 ma vyssiu viskozitu aj ako olej 8 75W-80 a to aj napriek tym pismenkam FE (fuel economy). A naviac je schvaleny pre siroky okruh prevodoviek od roznych vyrobcov (ZF, MAN, MB, Volvo), kdezto tie oleje 8 75W-80 a 9 FE 75W su schvalene len pre PSA. Aka nahoda, ze PSA ako jediny koncern pozaduje redsi olej nez ostatni, nie? :)

Pokuty EU za nadlimitne flotilove emisie su tak velky strasiak, ze PSA uz niekolko rokov predpisuje aj do motorov aj do prevodoviek mastnu vodu s minimalnym trenim, ktora sice znizi spotrebu / emisie mozno o 2 %, ale rozhodne neprospeje zivotnosti motora a prevodovky. Ale 250 tisic km to prezije aj s tou mastnou vodou a koho dnes trapi, co bude potom, ked sa dnes auta menia skor?

Tym co chcu predist predcasnemu resp. zbytocne väcsiemu opotrebeniu motora / prevodovky sa da len odporucit pouzitie olejov s neznizenou viskozitou. Ale samozrejme v ramci zaruky je to v rozpore s predpisom vyrobcu, cize oficialne len na vlastne triko. V kazdom pripade drzim palce a dufam, ze ta vymena oleja v prevodovke pomoze. Ja by som to skusil.

P.S. Pripajam aj technicke listy tych prevodovych olejov pre porovnanie.

TRANSMISSION GEAR 8 75W-80 TDS.pdf TRANSMISSION GEAR 9 FE 75W TDS.pdf TRANSMISSION GEAR 9 FE 75W-80 TDS.pdf

Upraveno uživatelem slimboy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem zvědavý, zda někdo ten olej vymění a zda to pomůže, prostě mě to zajímá 🙂

na druhou stranu nevěřím, že výrobce bude doporučovat něco, co mu může komplikovat život ohledně záruky, nezapomeňte taky na nějaký vývoj--asi nebudeme pořád jezdit na M6A (motor. olej), s těma 250 tisíci kilometrů se nemýlíš--koho by to dnes taky zajímalo, když většina najede cca 12 tisíc ročně, takže by auto museli mít víc než 20 roků 😮, o firmách nepíšu, ty mění auta co 3 roky, tak na to asi mají, prostě dnes se nekupuje jedno auto na celý život, dnes máš auto cca 5 roků a jde pryč, neříkám, že musí být nutně nové, ale koupí se mladší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja som tiez zvedavy ci to pomoze. Ale 2 litre oleja stoja par korun, takze za pokus to stoji. Napr. v otcovom Favorite s najazdom 200+ tisic po vymene oleja prevodovka trochu stichla, tak mozno to aspon trochu pomoze. A mam pocit, ze nie je co stratit ked vyrobca zatial nevymyslel vobec nic a problem ignoruje.

A k tomu co vyrobca predpisuje - samozrejme auto by malo fungovat s tym co vyrobca odporuca a v zaruke vzdy fungovat aj vydrzi ak nejde o nejaky "zmetek" z vyroby, ale uz su davno prec doby ked vyrobca predpisoval olej a jeho vymenny interval primarne s ohladom na co najlepsiu ochranu motora. Teraz sa olej predpisuje primarne s ohladom na co najlepsie emisie a interval s ohladom na co najnizsie prevadzkove naklady. Ja uz z principu pouzivam kvalitnejsie naplne a menim castejsie ako predpisuje vyrobca, lebo viem ako olej vyzera po 10 a ako po 20 tisic km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...