Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Dobíjení 1.6 16v


mafi98

Recommended Posts

Ahojte,

Peugeot 307sw, 1.6 16v 2007

mám  problém s "Battery charge fault" kedy sa postupne rozblikávajú všetky kontrolky až sa vypne posilovač aj motor. Prvý hint by bol vymeniť alternátor, ale ten bol menený v servise asi pred troma rokmi. Za tú dobu auto najazdilo max 10k km, takže sa mi moc nechce veriť že by bol zlý. Testoval som s dvoma rôznymi baterkami po očistení kontaktov bateriek a plus na alternátore.

zistenia:

  1. alternátor po naštartovaní dáva konštatných 14.5V, nemení sa s otáčkami, pri zapnutí všetkého (sedačky, klíma, diaľkové) napätie mierne poklesne asi na 13.8 - 14V
  2. pri jazde je tiež konštatných 14.5 (merané cez bluetooth OBD II)
  3. po nejakej dobe jazdy klesne napätie na 12 (už len z baterky) a ďalej klesá
  4. v momente kedy asi vypadne alternátor a napätie klesne na 12, žiadna kontrolka sa nerozsvieti, až po nejakej dobe keď je pod 11.7 "Battery charge fault"
  5. po vypnutí auta a "odstátí" dve minúty, je napätie zase 14.5 a dokolečka dokola

 

Pred tým ako to dám do servisu a oni hneď začnú meniť alternátor by som to rád rozdiskutoval. 

Nejaké nápady čo skúsiť na bližšie zistenie príčiny, alebo potvrdenie vady alternátora?

 

Dik

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poprvé byl ten alternátor měněný proč? Byl tam dán dle VINka ten stejný nebo nějaká náhražka? Kostry a kabeláž si kontroloval? Vím, že u 307 to jde z altíku na startér a ze startéru na baterku, někdy tam bývá problém na tom přechodném očku. Baterka prošla několikanásobným zátěžovým testem?

Zátežovací test autobaterie doporučuju dělat s baterkou mimo auto(demontovanou z vozdila) !

Pokud píšeš, že po jízdě napětí klesá tak je buď to někdě černý odběr nebo alternátor vykazuje nestandartní chování a pokud není v záruce, tak jej hodit na stolici s ociloskopem stojí 700,- (+ - jak kde), tam ti hned řeknou zda je altík v pohodě a pak můžeš postupně eliminovat další možné příčiny.

A těch 700,- za zátěžák na osciloskopu, kde poznají mimo jiné i třeba už lehounce chycené ložisko není zase takový ranec a věř mi, že to ten altík prověří 1000x líp než někdo v garáži či stodole, jelikož dostane pořádně za uši a musí to stíhat/vydržet.

 

Více už ti poradí zde znalí řemesla, nebýt členů zde, tak podobný problém bych nevyřešil nikdy.

 

Upraveno uživatelem Tony Stark
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zdravím ve spolek.nevim jestli to tady patří,ale mám jistý problém s autobaterii.menil jsem na autě radio a zjevně ho měl blbě zapojené.za dva dny stání baterka kaput. Nabyl jsem ji částečně a normálně nastartoval.ale na palubce vyskocili dvě chyby motoru.jedna p0444 a druhá p0010.může to souviset s autobaterii?teď ji mám asi 20 hodin na nabíječce a tak před 8 hodinama se zastavila na 50 procentech a dal nejde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...