Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 406 1.9D rotační čerpadlo (pomoc)


ven1nca

Recommended Posts

Ahoj. Potřeboval bych nějakého servismana nebo šikovného človíčka o pomoc radu nebo nejlépe aby to udělal.Mám peugeot 406 1.9D 55KW rv.1996. Nechal jsem zrepasovat vstřikovací čerpadlo protože začalo protékat. Bohužel mechanik který neni špatný ani nejhorší už nemůže nastavit ,donastavit prostě doladit. Nejsem znalec a proto žádám , prosím jestli je někdo, nebo neznáte kdo by to dal dohromady. Auto před tím chytalo na čtvrt otáčky motoru i v mínus deseti stupnů. Jinak jsem se dověděl po čase že je tam turbo sice malý , ale je tam.Není tam ani intecoler. A pak další perlička . Vstřikovací naftové čerpadlo je ze citroen zx. Ale to čerpadlo tam bylo a na něj to fungovalo perfektně . Mechanik to nastavil od nuly asi třikrát a pořád to neni ono. Kouří to a motor je nepravidelný . Myslím že bude problém v nastavení . Vím že je to staré auto. Koupili jsme ho jako druhé náhradní s kolegou. A chtěli jsme auto,které bude mit co nejmín elektriky .Ani klimošku nemá. Až na tenhle problém,nesmrtelný auto. Klidně si půjčím platák a přivezu.  Praha,Turnov. Praha okolí . Děkuji   😞

IMG_20190226_141530.jpg

IMG_20190226_141533.jpg

IMG_20190226_141537.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je celý nějaký zmatečný....  Ten mechanik zrepasoval původní čerpadlo? Nebo zrepasoval čerpadlo ze ZX? Nebo jenom přehodil čerpadlo ze ZX na 405? Na té fotce nepoznám, jestli je to Lucas, nebo Bosch, každopádně je nahoře membrána na oturbenej motor, která není zapojená. To s tím "malým" turbem je co? To, že je čerpadlo ze ZX nevadí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takové auto jsem měl. Čerpadlo na motoru 55kw byl Lucas ,ale na obrázku na tvé fotce je čerpadlo Bosch určitě z motoru 66kw, pokud je namontováno jiné čerpadlo tak motor nenastavíš. Pokud jsem dobře pochopil tak čerpalo je z Citroena na kterém běželo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, kacaba12 napsal:

pokud je namontováno jiné čerpadlo tak motor nenastavíš. Pokud jsem dobře pochopil tak čerpalo je z Citroena na kterém běželo. 

Pokud je čerpadlo v pořádku, tak není důvod, proč by to nemělo jít nastavit.... Nastavuje se jen předvstřik…. Má to ještě ten termostat co tahá na čerpadle za tu kolíbku? Tam by mohl být také zakopaný čokl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Čerpadlo je ze zx které bylo namontované na této 406 .A šlapalo jak hodinky .Nevšiml jsem si že jak to bylo lehce nabourané na přededek tak se nalomil držák na čerpadlo a ustřihli se 2 šrouby které to čerpadlo drželo . Po čase jak to čerpadlo vybrovalo začalo prokapávat , Ale přád fungovalo. Tak jsem ho nechal repasovat a mechanik to asi posral na začátku že si to nezaaretoval šroubama. A ted má honičku. Zas takovej nouma to neni. Ale už asi dvakrát nebo třikrát hodil rozvody na nulu a snaží se doladit čerpadlo. Kouří to a není to ono.Jinak před tím tam ještě byly vyšší otáčky. Tak 900-1200. si myslím. Nemá otáčkoměr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A má to ještě na tělese termostatu takový váleček, ze kterého vede bowden a lanko? To je kvůli předvstřiku při startu. Pokud to kouří a špatně startuje, tak by to mohl být malý předvstřik. Nehoupou volnoběžné otáčky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@hafity Nebyl to náhodou u tohoto Peugeotu bimetal na ovládání volnoběhu? Takhle to měl poslední Escort, Lucas. Předvstřik býval řízen přes solenoid, pwm signálem . Ten bimetal byl většinou KO, tak se tam dávala přehazovačka z Favoritu, přes zimu se jen přidalo na páce a zvedl se volnoběh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, co bylo v tom válečku netuším, ale tahalo/povolovalo to lanko v bowdenu…. Předělaný "na ruku" jsem to taky párkrát viděl.... Někde na fóru tady je i jeho základní nastavení.... Už je to dlouho, co jsem se vrtal ve staré rotačce typu Bosch VE.... Byly ale i varianty bez tohoto bazmeku, kde to tahalo přímo za akcelerační páku.... Takže budeš mít pravdu a bude to s největší pravděpodobností zvedat otáčky za studena, takže v podstatě prachobyčejný "termosytič"....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bimetal asi ne, to jsem přestřelil, možná spíš parafín, jak v termostatu. Já nevím, ale ta bandaska na čerpadle, to není turbokorektor? Když vidím, že do nátrubku bandasky navrchu nevede žádná hadice, tak aby čerpadlo nebylo náhodou z turbo motoru... Nevim, Pežoťáckou 1.9D neznám tak podrobně...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, má to ten korektor a taky jsem si všimnul, že není zapojen.... Na startování by neměl mít žádný vliv, když na membránu tlačí přetlak v sacím potrubí až po nastartování....

Jinak jak bylo zmíněno, je to nějaké "soft turbo" bez mezichladiče (mimochodem: měl jsem Mitsubishi Galant 1,8TD také bez IC), neboť vidím okolo motoru ochobotněné turbotrubkohadice….

A ve válečku parafín, to bude ono.... Akorát si už nepamatuju, jestli ho měly motory s palivovým filtrem na tělese termostatu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, soft turbo, jak psal David 106S16, už mě je to jasné. Měl jsem kdysi Escorta TD právě s touhle "soc." verzí turba, kdy tam chyběl IC , ale i turbokorektor, tak mě to trochu zde zmátlo. Na startování by to vliv mít nemělo, to máš pravdu. Chce to asi hlavně správně nastavit "rozvod" na čerpadle, to mělo na chod největší vliv, protože jinak se rotačce s mechanickým "plynem" mohlo odpojit všechno na čerpadle a furt to jelo celkem stejně, jen to třeba víc hulilo. Na diagnostice nejde ověřit u 1.9D správné natočení čerpadla, jak u VW Tdi graf?

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na staré rotačce se vyšrouboval centrální šroub mezi trubkami na vstřikovací hlavě a našrouboval se místo něj nástavec pro úchylkoměr.... Musely být rozvody v lati a povolené čerpadlo, aby jím bylo možno pootáčet v ose.... Takhle se nastavil ZÁKLADNÍ předvstřik…. Zbytek ucho a zkušenost.... Když se čerpadlo pootočilo (v malé míře i za běhu motoru, co dovolí pružnost trubek), tak buď zvuk motoru nepříjemně ztvrdnul (moc velký předvstřik), nebo se rozhoupal volnoběh a trošku to začalo hulit (moc malý předvstřik)…. Ovšem toto se děje v rozmezí několika málo milimetrů! Ještě záleží, jak proběhl zmiňovaný "repas".... Předpokládám, že se smrsknul na přetěsnění.... A i u toho přetěsnění je několik úskalí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...