Jump to content
Fl33n

Peugeot 308 1.6 THP 128kW

Recommended Posts

Zdravím, uvažuji o koupi Peugeotu 308, r.v. 2008, 1.6 THP 128kW, auto má najeto asi 120 tis. km.

Chtěl bych se zeptat na zkušenosti s autem (problémy, ceny oprav, servisů, spotřeba,...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problémový motor ,který trpí na zakarbonovani....někteří zde mohou vyprávět....auto stojí víc v servisu...nebo kompletní čištění motoru v origo servisu od karbonu....tuším že od roku 2012 kdy proběhla modernizace už se zdá být v pohodě.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, mmartinkovic napsal:

128 kw, 125k, tak kde je pravda? O com vlastne zakladatel vlakna chcel vediet?

Chtěl jsem se zeptat na zkušenosti majitelů a nejčastější problémy motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 7 hodinami, Charlie 1 napsal:

Problémový motor ,který trpí na zakarbonovani....někteří zde mohou vyprávět....auto stojí víc v servisu...nebo kompletní čištění motoru v origo servisu od karbonu....tuším že od roku 2012 kdy proběhla modernizace už se zdá být v pohodě.....

Tahle informace se pomalu liší člověk od člověka, když jsem se před časem na THP ptal bylo mi řečeno raději brát až po roce 2014 - tak jako tak 2008 rozhodně NE

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 55 minutami, MINI napsal:

160000 km Thp ziadny problem

Gratuluju.

 

Obecně - to, že s tím motorem byly objektivně problémy neznamená, že byly se všemi těmito motory. Určitě to nebyla polovina ani čtvrtina - pravděpodobně šlo o jednotky procent, možná nízké desítky procent. Neberte to jako bernou minci, střílím od boku.

Každopádně i jednotky procent jsou v automobilové branži strašný průs-švih a samozřejmě se stářím těch motorů bude to procento narůstat. Takže rizko, že tazatel koupí vadný kus je prostě neúměrně vysoké.

 

Přečti si třeba toto, je tam i hned ze začátku odkaz na super dlouhé vlákno o problémech tohohle motoru. Mimochodem, když se zmíníš upřímnému přijímacímu technikovi v autorizáku o VTi, tak zamumlá něco ve stylu, že s tím motorem byly občas starosti, ale dalo se to řešit. Když ale zmíníš 1,6THP, tak se buď začne křižovat, nebo raději rovnou omdlí :D. Ten "můj" mně na to řekl, že to byl "hroznej pr_ůser (překlep kvůli cenzuře)".

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, tak přidám do mlýna vlastní zkušenost. P308, motor VTI 1.6 88kw, nájezd 230 tis. km. Motor po mechanické stránce celkem v pořádku, nevydřené vačky, fukční vanosy, valvetronic takřka nenese stopy opotřebení. Válce nevydřené (nějaké opotřebení samozřejmě je, ale standartní ku tomuto nájezdu i u jiných motorů), karbon uvnitř žádný. Komprese všude na válcích 15bar (plus minus 0,5bar, výrobce uvádí max roptyl 5bar mezi sebou).

Pokud pominu to, že posledních 100 tis. km motor jezdil na dodělávané LPG a totálně odrovnal katalyzátor takovým způsobem, že se ucpaly výfukové svody, řekl bych, že to není nějak hrozné (mechanicky). Pokud někdo jezdí na olej, co tam patří a mění olej dle způsobu užívání, nemyslím si, že to musí být nutně špatný. Dle ohlasů ze zahraničí, namátkou 394 tisíc na motoru 5FW (1.6 vti) bez nějakých fatálních problémů a stále jezdí.

Problém může být v diagnostice problému- hledání závady, resp. znalost těchto motorů a jejich problémy je základ. Ale tak to platí už dnes u všeho...

 

 

 

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

On se ale neptá na VTi, ale THP. VTi jsem měl taky a kromě jedné cívky a standardní spotřeby oleje 1l/5000km jsem s ním problémy neměl. Ale zatímco na VTi jsou v rámci lidí z autorizáků názory od "průšvih" po "dobrej motor", tak o THP neřekl "dobrý" fakt nikdo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když jsem v Peugeotu u nové 508 řekl: "Ale ten motor je upravený THP?" - byl jsem polit málem polit svěcenou vodou... A prodejce se ani nevytáčel a na rovinu řekl - to byl strašnej průšvih. Coby majitel VTi s nájezdem 105.000 říkám, motor jede možná lépe než nový co se týká tahu atd. Ale je hlučnější v zátahu. A zatím nevím proč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taby, já měl to samý. Když jsem auto prodával, měl jsem najeto přesně 111tkm. Motor byl určitě mnohem pružnější, než když bylo auto nové. Ale hlučnější byl taky. Přisuzoval jsem to výfuku - pod plynem měl takový jadrný zvuk. Byl docela příjemný, ale hlučný to bylo dost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...