Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P307 SW 2.0i 16v motor vysadil, nelze nastartovat


Petr_P307SW

Recommended Posts

Hezký den všem.

Pořídili jsme si Peugeota 307 SW z roku 2004 s motorem 2.0i RFN. Po ujetí 800km za ustálené jízdy na dálnici naprosto náhle škubnul(motor na vteřinku chcípl) a zase naskočil, zapípala palubka a bez problému jsme jeli dál. Za cca 30km úplně stejně bez příznaků motor vysadil a již jsme nenastartovali (odtah). Ve snaze smazat paměť závad s myšlenkou poruchy imobilizéru jsem odpojil baterku. Nyní diagnostika delphi 2014 hlásí prázdnou paměť závad a vozidlo bez poruchy. provedl jsem test akčních členů, vstřikovače paliva cvakají, stejně tak jednotlivé cívky. Palivové čerpadlo naběhne a natlačí palivo standardně (podle sluchu). Při startu má motor mírně hlubší tón.

Diagnostika neumožnuje vyčíst více info od snímačů např klikové hřídele nebo vačkové. mám podezření na něco takového.

Děkuji všem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když praskne řemen, tak už nikam nejedeš, natožpak 30km. Taky pak ten starter točí motorem tak 5x rychleji než je běžné. 

Edit:pokud řemen jenom skočí o zub, tak to pojede, ale hůř a pokud by pak znovu skočil o další zuby, tak už se ohnou ventily a pak opět starter točí motorem jako divý

 

Upraveno uživatelem David 106s16
Malinko jsem popřemýšlel a vzal v potaz i přeskočení remene
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozumím, díky. Mě to přijde jako elektrického původu. Nevíte jak vyzkoušet že to pálí mám na mysli ukostření zkušební svíčky v okolí kam mě pustí kabel napájení z. lišty je samý plast. Máte nějaké zkušenosti s diagnostikováním snímačů polohy klikové/ vačkové hřídele, napětí na snímačích nebo tak něco. Umí snímače "osahat" DiagBox nebo PP2000? 

Díky

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vytiahnes rampu nastrcis sviecky a ukostris ich o blok motora (vsetky, kludne aj drotom ak neni ina moznost) ak pouzijes drat nemusis ukostrovat staci vsetky sviecky prepojit medzi sebou (zavity sviecok myslim )

tymto ceknes iskru ci tam je ked budes tocit 

na diag pozries pri starte ci to ma startovacie otacky tzn zr snimac kluky dava impulzy 

potom pozries synchronizaciu musi byt vypisane ok  pri startovani cize poloha kluky voci vacke  a info o tom davaju oba snimace klukovy a vackovy 

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes kontrola jiskry: nejsou to žádné modré výboje ani jiskra jak od pionýra ale skáče na všech svíčkách. Palivové čerpadlo tlačí dobře, kontrola sundáním hadice. Ovšem co je zajímavé svíčky byli suché a to jsem cca 5-6x startoval cca 10sec. Diagnostika na aktuálních datech píše 00ms otevření vstřik. ventilů a zároveň nemá údaje o otáčkách motoru přesto pálí. Zkusil jsem odpojit konektor od čidla polohy vačkové hřídele (dolů na klikovou hřídel jsem se od hora nedostal) otáčky motoru stále 0, jiskra na svíčkách také skákala, žádná změna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zameraj sa na snimac otaciek  ,nie vacky ale otaciek

zaujimave ze je iskra ,nemala by byt ak je snimac KO  ale uz som videl taky pripad ze snimac bol vadny ale iskra bola ,tiez to bola 307 ale iny motor

 

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezký večer,

tak jsem 307mičku zavezl do servisu, protože nemám zázemí na větší opravu a na chodníku se mi krámovat auto bez nářadí nechce, jo doma by to bylo jiné 🙂 dal jsem vyzkoumané info servisákovi, slíbil, že vyzkouší nová čidla a dá vědět.

PS: výrobce píše že odpor snímače otáček k. hřídele je 390 Ohm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netvrdím, že to je tvůj případ ! Ale zažil jsem to u kolegy, naprosto identické příznaky a nebudeš tomu věřit ale bylo to zatečením vody na BSI jednotku, netěsností pod oknem. Zaoxidovaná jednotka. Nemáš v autě náhodou sub a zesilovač v kufru a z baterky natežený kabel do kufru na zesilovač?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za cenné rady, doopravdy byl problém na snímači otáček klikové hřídele. V servisu mi jej vyměnili a když jsem viděl původní nechtěl jsem ze servisu ani odjet. Servis mi při předání vozu nabídnul opravu až za 10 dní a tak jsem se rozhodl vyměnit si spojku sám.

Příčina celého problému byla ulomená vinutá pružina z tlumícího segmentu spojkové lamely, pružina se šoupala o plech tak dlouho, až se oslabila a praskla v posledním závitu. Tento úlomek se dostal ven z spojkového koše a proběhnul se přes čidlo. 

Výměna spojky pro mne byla výzvou, za velikonoční svátky se podařila provést i v domácí dílně bez zdviže, v leže. Už mám svaly na krku :D. Postupoval jsem podle zde zveřejněného manuálu a šlo to dobře. Sem tam zarezlý šroub a obdobné špeky, které k takto starým vozům patří.  

20190420_182519.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...