Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

5008 1.6 HDI - tuhé řazení / výměna spojky - dvouhmota


listyx

Recommended Posts

  • O 6 měsíců později...

Ahoj vespolek, jsem tu zas :) Ono teda spíš :( Soupnul jsem to do zajeteho servisu Peugeot Citroen, na první pokus nic. Že prej to řadí normálně, lana žádná vůle, a že prej to gumový řazení je normální. Spojka se jim zdála OK, vyměnili mi olej v převodovce. Tak jsem chvíli jezdil, ale nevydržel jsem to a odvezl ho tam znovu ať zkontrolují táhla. Tentokrát, že se jim to už zdálo divný, ale že pry to dělá jen když jede motor, tak že mě objednají na servis převodovky. Mělo to bejt dražší, ale říkám si jestli to má pomoct jdu do toho. Auto jsem tam hodil a na konci týdne, že se mám pro auto stavit. Stavil jsem se, jako první jsem se dozvěděl, že v převodovce nic, olej čistý a na magnetu ani troska ničeho, že prý výmenili spojku s dvouhmotou. Sice ve mě trochu hrklo pac to stalo 2x tolik co adhad, ale pořád si rikam fajn hlavně že je to vyřešené. Poslech jsem si pohádku o tom jak to byli projet a že prý řazení úplně v pohodě. Snad mi přítomni prominou, ale prdlajz. Na řazení žádná změna a už si připadám jak magor.

Řazení je nějaké divné utažené, při pokusu zařadit rychlost, obzvlášť pokud je auto v pohybu, klade řazení odpor. Žádnou souvislost se spojkou jsem nezaznamenal. Řazení v klidovém stavu je o poznání lepší než za pohybu ať jede motor nebo ne. Není to ono, oproti pohybu je to ale mnohem, mnohem lepší. Jsou ovšem okamžiky kdy tam rychlost padne jak po másle. Je něco co vstupuje do hry ve chvíli kdy se auto pohybuje? Zahlédl jsem tu zmínku o synchronizačních kroužcích, pokud by s nimi byl trabl, jak by se auto chovalo? Tuhá páka (silný trotitah, jako kdyz je někde něco utazeneho nebo napnutého) dá se to nějak řešit? Mám nechat vyměnit kulisu s táhly?

Není něco jiného co bych mohl nechat zkontrolovat nebo vyměnit aby to mělo nějaký efekt?

Dohromady tomu prdlajz tomu rozumím, ale vím jak se auto chovalo a vím jak se chová ted a že to není normální. Je prosím vůbec někde servis kde 5008ku znají a poznají co opravdu není normální a dokáží tu závadu diagnostikovat a opravit?

 

Upraveno uživatelem listyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 měsíce později...
  • O 3 roky později...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já spojku měnil, tedy nikdy mi neklouzla, ale zabírala úplně na krajíčku, třeba jízda v koloně, parkování už bylo fakt nářez. 

Když jsem pak vyrazil s novou spojkou, tak jsem musel konstatovat, že už jsem ani nepamatoval, jaký to je, když je spojka v pořádku 😁 (na služebním automat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vypinani tempomatu na 5 a 6stku bude nejspis zacinajici spojka. Resil jsem to u noveho auta v 17 tis. km a menili mi spojku (bez dvouhmoty) nyni mam cca 120 tis a opet se mi obcas stane ze ten tempomat se vypne a obcas jsem pri nalozenym aute zaznamenal i proklouznuti spojky pri te 5 ci 6stce. Je to nekde okolo 2 tis otacek, tam kde nejvic zabira. Zatim to neresim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...