listyx Odesláno 1. duben 2019 Sdílet Odesláno 1. duben 2019 (upraveno) Zdravím, hned na začátek, jsem zoufalej zoufalec, ale mojí 5008ce je špatně a už nevím kde se jinde zeptat. Tuhne mi u ní řazení. Je to takovej divnej pocit, že jde něco na sucho. Rychlosti zařadím někdy v klidu, někdy jako by se jí tam nechtělo. Když mi to udělá, necpu jí tam, pustím na neutrál zkusím znovu a většinou tam hladce zapadne, ale je to příšetně otravné a hlavně si myslím, že takhle to nefungovalo, fungovat by to tak nemělo a je potřeba to opravit. Před měsícem jsem byl v autorizáku, tam na nic nepřišli. Zkusili cosi namazat (něco okolo kulisy.. snad, sem automechanickej zoufalec, takže se mi klidně smějte jestli to říkám blbě) a ten suchej pocit se zlepšil, ale nezmizelo to a hlavně zůstalo i to, že se tam někdy nějaké rychlosti moc nechce (nejde o žádnou konkrétní rychlost). Že vymění táhla nebo co, kdyby nepomohlo tak spojku, kdyby nepomohlo tak něco dalšího, a dalšího ... Tou dobou už mi to přišlo jak sekyrková polévka. Nedalo mi, pár dní jsem koukal do googlu a pak vybral jiný servis. Nechal jsem jim to tam pár dní, na nic moc nepřišli, ale typují to na spojku. Zkusili vypustit olej z převodovky jestli tam nejsou nějaké úlomky (ale prý je to čisté), olej vrátili z5. Odhad výměny 33.000,- sada s dvouhmotou. Teda trochu se mi sevřel svěrač, ale kdyby to mělo pomoci tak to nechám udělat. Jen zda bych se tady mohl nějaké moudré hlavy zeptat: - jestli je ta cena v pohodě (ceny sad a dvouhmot jsem našel v trochujiné relaci (např od LuK, co jsem četl tak je snad dodávají i peugeotu, např https://www.automobilovedily24.cz/luk/971153 + https://www.automobilovedily24.cz/luk/630222 ) + netuším kolik za práci, klidně mi řekněte, že si to představuju jak Hurvínek válku, jen mi prosím linkem naznačte, co že se to vlastne bude měnit ať mám představu kolik to stojí) - jestli to mám odvézt na diagnostiku ještě jinam (jsem tomu nakloněn, než začnou řezat do živého tak bych chtěl vědět, že vyměňují správné orgány) - máte v okolí Prahy či v Praze tip kam? - nějaký další tip/y co by s tím mohlo být? - nechat vyměnit olej v převodovce (Má za sebou necelých 100k)? I kdyby to s tím němělo co dělat? (V autorizáku sice říkali, že se tam olej nemění, ale jsem v tomhle směru asi hloupě pochybovačný.) ps: Možná jen pocit, ale přijde mi, že to dělá primárně za tepla. Když jsem to vezl do druhého servisu, prvních asi 10 minut jsem se bál (těšil), že to přestalo dělat. Než jsem těch cca 35km dojel tak už to bylo zas dělalo, občas klásně a hladce, občas trochu suše a jednou za čas jak když se jí tam nechce. Upraveno 1. duben 2019 uživatelem listyx otojanicek ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. duben 2019 Sdílet Odesláno 1. duben 2019 zkus řadit s dvojím sešlápnutím spojky , jestli se to zlepší, pedál sešlapuj až dolů cena 33 tisíc za spojku je v autoriz. asi normální, ale samozřejmě v normálním servisu, kde servisují francouzské vozy to bude polovina (mají jiné ceny materiálu i ceny práce), olej po 100 tisících by se měl vyměnit, bez ohledu, co říká výrobce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BooST Odesláno 1. duben 2019 Sdílet Odesláno 1. duben 2019 taky mám u 2.0 občas problém, že mi "nechce vzít" zpátečku. ooobčas i jedničku. většinou pomůže - jak říkáš, vymáčknout spojku a znovu. intuitivně do toho hodím i trochu "plynu" zajímalo by mě, jestli to vyřeší a případně jak PS @ozzy56 - fakt by si v manualu po 100k měnil olej? neříkám, že ne, ale ještě jsem to u žádného auta nedělal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 1. duben 2019 Sdílet Odesláno 1. duben 2019 (upraveno) no, já to tak dělám u všech svých aut, protože jak stárne olej motorový (má se měnit co jeden rok, bez ohledu na kilometry), tak určitě stárne i olej převodový, nemluvě o otěru ze synchronizačních kroužků, ložisek,ozubení kol atd., takže vždy při 80-100 tisíc měním olej v převodovce (cena cca 500 kč za 2 litry oleje) v každém případě je vždy rozdíl mezi tím co vypustím, a mezi novým olejem... Upraveno 2. duben 2019 uživatelem ozzy56 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
landys_cz Odesláno 1. duben 2019 Sdílet Odesláno 1. duben 2019 Taky to vypadá jako když se lepí spojka - špatně vypíná. U Peugeotu bych to ale moc nečekal. Asi se to pozná snadno, jestli je to jen určitá rychlost, nebo rychlosti s větším rozdílem, jestli pomáhá meziplyn, atd. Teď nevím, zda má Peugeot kapalinové vedení, pokud podchází gumička, pomáhá našlapat. Obvykle se to používá jako varování při úbytku brzdové kapaliny, protože spojka nasává z nádobky výš než brzdy... Ale to už je jen obecná teorie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
listyx Odesláno 2. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2019 Díky za všechny příspěvky Olej nechám vyměnit. Dotaz k ceně, tedy normální neutorizáková cena by měla být tak cca do 20K s prací? Mezyplyn používám, tedy primárně při podřazování, ale nepřijde mi, že by na situaci měl nějaký vliv. Na to špatné vypínání spojky pomůže její výměna? Tedy téhle části https://www.automobilovedily24.cz/luk/971153 ? Je správný setrvačník tento https://www.automobilovedily24.cz/luk/630222 a je potřeba ho měnit? Z toho co jsem vyčetl mi přijde, že v některých servisech ho nemění když to není potřeba ho měnit, ale často se mění preventivně při výměně sady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. duben 2019 Sdílet Odesláno 2. duben 2019 odkazy na setrvačník a spojku neposoudím, tyto díly se kupují jen přes VIN při výměně spojky se dvouhmotý setrvačník nemusí automaticky měnit, záleží na posouzení jeho stavu--hlavně vůlí, ale v praxi se tento setrvačník mění zpravidla vždy, protože při výměně spojky se demontuje převodovka atd., což je dost náročný úkon a hlavně se tím servisy jistí v případě, že by se vyměnila jen spojka (bez setrvačníku) a pak se následně zjistilo, že je nutné vyměnit i ten setrvák a musela by se převodovka demontovat znovu...(takže se mění preventivně) podle mého názoru, pokud spojka neprokluzuje, nevydává žádné zvuky, jen někdy jdou špatně zařadit kvalty a napodruhé už tam rychlost dáš, tak bych to dál neřešil a jezdil ohledně ceny se poptej v neautoriz. servisu, ale znovu podotýkám, dej to jen tam, kde jsou zaměření na vozy PSA (citroen-peugeot) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
listyx Odesláno 2. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2019 (upraveno) Supr, moc děkuju. Je to 5008 rv 2013 82kW 1.6 HDI (model 2010) Vin by měl být: VF30A9HR8CS244110 edit: možná na konci 100 Upraveno 2. duben 2019 uživatelem listyx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 2. duben 2019 Sdílet Odesláno 2. duben 2019 Tak oznaceni originalniho setrvacniku je 0532W4 Coz podle mne znamena, ze ten odkaz vyse mas na spatny setrvacnik. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 2. duben 2019 Sdílet Odesláno 2. duben 2019 dvojitý setrvačník OEM 0532 W4, spojka (lamela a přítlačák) OEM 2052 Z1, spojk. ložisko OEM 2041 A5, v těch odkazech ta OEM čísla nejsou, takže pohledat dále jinak VIN je s tím 100 na konci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
listyx Odesláno 2. duben 2019 Autor Sdílet Odesláno 2. duben 2019 Jste úžasní :), děkuju dohledal jsem: https://www.autodoc.cz/luk/13580243 https://www.autodoc.cz/luk/7306439 https://www.autodoc.cz/luk/7025651 Nějaký chlapík mi to tam acknul, že to by mělo být ono. Jdu se vrhnout na hledání nějakého toho dobrého PSA servisu, kde se s nima dá mluvit BTW: Pokud by to bylo tím, že spojka lepí - špatně vypíná, vyřeší to takhle výměna? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 2. duben 2019 Sdílet Odesláno 2. duben 2019 BoosT: Taky měním olej v převodovce v intervalu 80-100t. Sto už je hraničních. Dělal jsem to u všech svých aut s manuálem, včetně služebních. Ale docela se dívím, že když už mu ten olej vypustili, že tam nalili zpět ten samej, to pětikilo za olej by byla první investice. I když by nakonec došlo na tu spojku, ty dva litry oleje už v ceně výměny nic neznamenají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo1976 Odesláno 8. duben 2019 Sdílet Odesláno 8. duben 2019 Většina výrobců aut píše: doživotní olejová náplň. Třeba mají životnost aut na 80 tis.km.... ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Rose Odesláno 8. duben 2019 Sdílet Odesláno 8. duben 2019 Ahojky, mám 5008 1,6 HDI, 88kW od novoty (nyní najeto 80 000 km) s 6-ti rychlostním manuálem a nikdy to žádná hitparáda řazení nebyla. Hlavně v zimě se řadí poměrně blbě, někdy se převodovka úplně brání zařazení rychlosti. Pokud jedu svižně a vytáčím motor je to lepší, ale jak jedu na pohodu a motor moc netočím musím si kolikrát při řazení pomáhat lehkým meziplynem a to i při řazení nahoru. Spojku mám příjemně plynulou a lehkou. Když řazení v 5008 porovnám s druhými auty co mám: Citroen C5, r.v. 2003, 2,0 HDI, 80 kW, najeto cca 350 000 km, 5-ti kvalt manuál - spojka se setrvákem je původní, s lehkým krokem, řazení nemá tak přesné dráhy, ale rychlost tam jde vždy úplně bez problému, bez jakéhokoliv odporu. Toyota Corolla, r.v. 2018, 1,6 benzín, 6-ti kvalt manuál - má skoro vzorové řazení s lehkou spojkou (ikdyž je pravda, že tento motor má skoro poloviční točivý moment oproti 1,6 HDI) Projížděl jsem nové Berlingo s 1,5 HDI a 6-ti stupňovým manuálem a tady se mi zdálo řazení o dost lepší než v mém případě u mé 5008 Manuální řazení u mojí 5008 pro mne představuje asi největší zklamání u jinak docela dobrého auta i motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 8. duben 2019 Sdílet Odesláno 8. duben 2019 při řazení nahoru nedávej meziplyn, zkus dvojí sešlápnutí spojky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Charlie Rose Odesláno 9. duben 2019 Sdílet Odesláno 9. duben 2019 Ahojky, zkouším různé alternativy. Při podřazování pomáhá předplyn jako na motorce, jindy se mi zdá, že pomůže i prošlápnutí plynu se zmáčknutou spojkou, během řazení, což samozřejmě není klasický meziplyn, ale pomáhá to. Nyní, jak je teplo, tak se řadí lépe, ale ........... bral bych do toho už jenom automat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 9. duben 2019 Sdílet Odesláno 9. duben 2019 prošlapovat plyn se zmáčknutou spojkou během řazení neeee Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo1976 Odesláno 10. duben 2019 Sdílet Odesláno 10. duben 2019 Protože to je celkem k ničemu... Meziplyn je na vyrovnání otáček mezi soukolí ale funguje pouze při nezmáčknuté spojce. Takhle se podle mě zbytečně zatěžuje spojkové ložisko. ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 10. duben 2019 Sdílet Odesláno 10. duben 2019 hlavně ničí synchronizační kroužky, protože musejí brzdit hřídel z vyšších otáček než normálně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarynn Odesláno 11. duben 2019 Sdílet Odesláno 11. duben 2019 Mam od novoty 5008 1,6 88kw bluehdi,najeto 85tis a spojka i razeni jak v perine celou dobu.Pokud to radi tuze tak je neco spatne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.