Jump to content
Tony Stark

Folie na skla

Recommended Posts

Folie jsem si dělal sám. Výrobce je BRUXSAFOL.  A folie je Charcoal CH 22  podle vzorníku : propustnost viditelného světla 22%

                                                                                                                                                                   absorbce viditelného světla       71%

                                                                                                                                                                   reflexe viditelného světla              7%

                                                                                                                                                      UV redukce (úměrně při 300-380nm)     0-2%

                                                                                                                                                        celková redukce sluneční záření             55%

A folie je do černa. Pokud Ti přijde že jsou do jiný barvy tak to je tím že nějaké ztmavení na sklech už bylo z fabriky. 

A někde už jsem Ti vysvětloval že štítky pod folii se používají jednotné tyhle údaje by měli být vypsané na kartičce s atestem kterou Ti musí vyplnit a dát každý foliář který dělá z legálního materiálu. A tu kartičku by jsi měl mít u dokladů aby jsi s ní mohl prokazovat legálnost folií na autě. 

Edited by Vena garážmistr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vena garážmistr u bruxafolu to vim jiste - ale mam tuseni ze Suntech nebo jak se ta druha jmenuje to ma na stitku vypsano

@Tony Stark jak pise vena mel by si mit karticku s MAX propustnosti a cislem tech atestu pod foliema
to mi pripomina meho zatmavovace co mi zatahnul i predky ale do karticky napsal bez zatmaveni (jeho ochrana)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikde jsem nepsal že jsou do jiné barvy než do černa. Jen jsem viděl v posledních týdnech x typů folií a každý výrobce je dělá jinak a v jiných odstínech a vrstvách.

A štítky pod folie dává každý kdo je lepí jiné a na některých je uvedeno % zatmavení a další údaje a někdo používá ty jednotné.

Proto jsem se ptal. Ty co jsi vybral jsou ideální. Jenže u nás v kraji, je taková proustnost takřka nesehnatelná za normální peníz. Všichni jdou po 5 či 35(sunset kopie). Jasně najdu i 20 či 15 ale to jsou dost tmavé a něco mezi 22 - 25 jsou vzácnost.

Klidně ti pošlu x fotek oken co jsem za poslední týdny nafotil a každý štítek je jiný a každá folie má jiný odstín.

K těm předkům, u nás jezdí mraky aut co mají i přední okna přesně jak píšeš bez štítku a homologace ale poznat to jde okamžitě (pokud to je nalepeno na okno již zatmavené z výroby).

Edited by Tony Stark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože si nechci plevelit vlákno o mé CÉ 2 tak sem dám pro všechny kdo se zajímají o folie na skla pár informací. 

citace ze stanoviska Ministerstva dopravy( MD ) 

" Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení , je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43 resp. směrnicí  92/22/EHS a musí být podle nich schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75% a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70%.   Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti. 

Držitel Osvědčení o schválení nebo jeho montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou( ATEST 8SD XXXX) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností . Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument( certifikát, osvědčení , typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje: Typ a VIN kód vozidla, číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis a razítko montážního pracoviště. 

Dá se říct že všichni držitelé Osvědčení používají štítky na skla v provedení pro ten který typ schválené folie a štítky mají hodnotu propustnosti uvedenou v souladu se schválením toho kterého typu folií od X do XX % . A přesné údaje se uvádějí až na certifikát( osvědčení , typový list). Co mám certifikáty fasované letos tak tam už nejsou kolonky pro přední boční skla na starších certifikátech ještě byli kolonky  pro přední boční skla ale ty se automaticky proškrtávali. Protože legislativa neumožňuje tyto skla zatmavit. 

Edited by Vena garážmistr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minuly rok mě od technicky vyhodili a já musel shánět jina skla na předni dveře . Byla pokovena. Tehdy jsem dával všechny skla pokovit. Kartička a atest s propustností je vubec nezajímal. Takže do 30.dnu opět technicka a vše ok 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

nechci prudit ale pravidlo videt a byt viden preci neznamena ze mi musi byt videt do auta bocnimi skly.

Ted jsem zahledl protislunecni clony na autoskla v globusu. Docela nad tim premyslim...ale vubec netusim jak je to pak s atestem. Jestli je soucasti baleni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem si ty předpisy nevymyslel.  Já jsem ocitoval kousek z vyjádření MD k tomuto tématu.  Hele  95% těhle doplňků má někde na obalu napsáno že nejsou určeny pro provoz na pozemní komunikaci tudíž jsou bez ATESTU nebo mají napsáno že jsou určeny pro sportovní účely což je téměř to samé. Akorát že auta která mají " R " značky a průkaz sportovního vozidla mají v některých věcech jiné požadavky na ATESTy doplňků.  Na svém autě mám schválně " namontované" dvoje folie jedny které jsou od renomovaného výrobce se všemi náležitostmi a jedny od renomovaného prodejce ND a autodoplňků se " všemi náležitostmi" . Udělal jsem to kvůli zákazníkům který si myslí že to nikdo nedokáže poznat jak vypadá ta legální a jak vypadá ta nelegální. 

Edited by Vena garážmistr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Havlicek.Lukas propustnost bys musel dohledat podle typoveho stitku na atestu.  

EDIT

@Havlicek.Lukasda se opravdu dohledat, Tva folie ma propustnost svetla 81% viz   TADY

 @Vena garážmistr  mam dojem a mam dojem ze mam spravny dojem ze univerzalni stitek uz nikdo nesezere, ze minimalne STK bude chtit typovy list konkretni folie  

 

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na jednom okně od renomovaného výrobce na druhém okně od prodejce ND a autodoplňků. WP_20190326_17_06_31_Pro.jpg.5a66e85fc65f0874a039e0f97d979d8d.jpg

 

zvenčí WP_20190326_17_05_21_Pro.jpg.73d97b292c7ae7fc2676b5d34a10eafe.jpg

 

a štítek od té od renomovaného výrobce WP_20190326_17_07_52_Pro.jpg.b9dc5d2061828c2340f0eb36765870cd.jpg

 

štítek je univerzální od dodavatele na jimi dodávané folie s propustností od 5 do 75 %.  Takhle ve dne to pozná každý kdo normálně vidí ale v podzemní garáži nebo za tmy je ten rozdíl daleko větší. A přes ty  od dodavatele doplňků není vidět vůbec nic , přes ty " legální " je i po tmě nebo při umělém osvětlení vidět tak aby se dalo bezpečně couvat. 

Edited by Vena garážmistr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pesastor při vší úctě Tvůj dojem je mylný. Tyhle štítky splňují všechny náležitosti které mají mýt. Vtip je v tom že pod folií můžeš mít štítků kolik chceš a jsou prd platný protože musíš mít k tomu štítku Certifikát ve kterém jsou uvedené údaje od " montované " folie.  Folie dělám asi 8 let začínal jsem vzpomínanými u Lukáše a  skoro 4 roky na to mám certifikaci takže vím o čem píšu.  A Certifikát je číslovaný a když ho vyplním tak jeho kopii odesílám k dodavateli který vede evidenci certifikátů aby se to případně dalo dohledat. 

Edited by Vena garážmistr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si myslim ze potom nevim PROC by byla STKcka vybavena drahymi meraky propustnosti. Ono je to jednosuche> mas stitek s konkretni propustnosti a STK to staci. Mas univerzalni, zacnou merit na prednim skle a i kdyz je papirove propustnost > 75&, tak vlivem starniti folie zmerej treba 72 a jake budes.

Tahle smernice je evropska a dohledej si v SK novinach, ze tam zacali policajti v Bratislave pi akci merit u aut bez relevantnich atestu propustnost pristrojem a sbira registracni znacky kdyzs nevyhovel a na miste folii nestrhnul. Alw jak znamo kazdy sveho stesti strujcem. Jen bys asi mel mit jako montazni fa hodnne dobrou pojistku.

Edited by pesastor

Share this post


Link to post
Share on other sites

 U předních oken je minimální propustnost- celková 70%, tzn. minimální možná počítána vč. zatmavení samotného okna z fabriky. Na čelním okně nesmí být ani zelený pruh, nic tam nesmí být nalepeno. Na zadních můžete mít klidně brikety, bez udání propustnosti - atest 2960 kategorie 5 (V) např. Certifikát po vás podle mě nemůže nikdo chtít. Maximálně na STK při "zápisu fólií" do potokolu- pro dopravku pro dopis do VTP. Už se to řešilo několikrát jinde, ale stačit by měl pouze atestační štítek pod fólií. Certifikát se požaduje v případě, že nemáte atestační štítky pod fóliema- prokazujete se certifikátem. Jinak celková propustonost nebo propustonst fólie je potřeba mít jen na předních oknech s tím, že nesmí překročit celkovou propustnost danou ze zákona/vyhlášky, 70%.

Edited by inoxing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...