Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Nevyhovující emise


reznaluki

Recommended Posts

Dobrý den. Potřeboval bych radu, nejlépe od zkušeného mechanika. Mám na P307 1.4 16V nainstalované LPG.  Při poslednich emisích jsem prošel vpravdě o prsa. Auto už v podstatě není schopno držet stabilní volnoběh a reakce motoru na přidání plynu jsou velmi vlažné. občas se stane, že se auto místo rozjetí zadusí. Toto se děje jak na benzín, tak na plyn. Auto má najeto 245 000 km a z toho 65 000 na plyn. Momentálně je na tom tak, že kontrolka emisního systému svítí už nepřetržitě. Minulý rok tento problém nastával pouze v zimě a za deštivého počasí a to přerušovaně. V létě kontrolka zhasla.  Vzhledem k tomu, že auto je jinak v dobrém stavu, bez koroze a udržované jsem se rozhodl pro výměnu obou sond Lambda a nový katalyzátor. Chci to nechat udělat v Peugeotu příští týden zároveň s výměnou svíček a čištěním škrtící klapy. Ovšem stále ve mně něco hlodá, jestli to pomůže. Na podzim mě čeká technická a rád bych další dva roky jezdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technictejsi cestou by bylo zrejme DIAGNOSTIKOVAT ZAVADU zkusenym mechanikem s prislusnym pristrojovym vybavenim a teprve potom menit POTREBNE dily. Chaoticka metoda "vymenkar", typu  on Pepa v hospode povidal ze u Vochcafky pomohlo vymenit lambdu  u auta s timhle najezdem obvykle jen nici penezenku bez patricneho efektu. :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nejdriv udelat servis LPG, vstrikovace budou mit nejspis svoje nejlepsi leta za sebou (vydrz dle typu a konstrukce je od 20 do max 80tis km), takze pokud to typ vstrikovacu dovoli, udelat jejich repas a serizeni, pripadne pokud repasovat nepujdou, tak nove vstrikovace LPG. Pak nakonfigurovani mapy jednotky LPG. Svicky rozhodne, ty doporucuju menit max po 25tis km a drzet se originalu (Bosch), rozhodne neexperimentovat s ruznymi spesl na LPG apod. Maximalne je mozne zmensit jim odtrh o nejakych 0.1-0.2mm.

U tech lambda sond, teoreticky by predni lambda mohla byt take unavena, u zadni bych se podival na jeji hodnoty na diag a pak se rozhodl. Kat muze byt vlivem provozu na LPG nacnuty, to se pozna prave podle signalu druhe lambdy, ktery by mel byt stabilni kolem hodnoty 0.45V. Asi bych s tim nechodil do autorizaku peugeot. Svicky, ktere stoji 4ks do dvou stovek tam budou mit ty same, ale 4x drazsi. Lambda bude v originalu taky randal, origo Bosch nekde v eshopu bude 1500-2500 a vymenit tyhle veci neni takovy problem ani doma nebo v lacinejsim servisu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Ferry ono LPG ma jednu neprijemnou vlastnost: at se splynovam u karg.motoru nebo se vstriky nedochazi k uplnemu prechodu z tekute do plynne faze a mikrokapky LPG se usazuji na stenach pistu i valcu. Postupnym odhorivanim tehle mikrokapek dochazi k erozi az zmizi komprese..... PROTO doporucuji autorovi vlakna v prve rade diagnostiku zavady a nasledneou opravu nutnych komponent. V pripade ztraty komprese nez opravovat asi shanet jiny motor.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@reznaluki NIKOLI po par tis.km. Pisu snad jasne o nedokonalemu prechodu kapalne faze v plynnou a mikrokapkach. Na mem aute k tomu doslo po ca 150 ti tis.km, kdyz doslo ke ztrate komprese na jednom valci  a kdyz jsem zkoumal proc, bylo mi to takhlevysvetleno ze pri vstriku LPG pochopitelne nedojde k dokonalemu rozptyleni a mikrokapek bude cim dal vic v soouvuslosti se starim vstriku. Tyto MIKROKAPKY pochopitelne odhorivaji jinym zpusobem nez dokonale splynovane LPG a pri odjorivani berou s sebou i stenu valce/pistu!   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejak nechapu Tvou logiku> nechas vymenit lambydy, kat, prohlidnout trysky. Nejde az tak o kvalitu LPG jako o rozptyleni kapalne faze do plynne...  Zda se ze  diagnostika CO autu je a terve PAK nasledna oprava Te nezajima??? Proste oparavdu ti Pepove z hospody rikaji asi ze je to blbost.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s @Ferry. Ale než půjdeš k plynařovi s údržbou a nastavením, musíš to rozchodit 100% na benzín. Když to nepojede spolehlivě na benzín, plynař to nenastaví. 

Pokud ti to nejede ani na benzín ani na plyn, tak jako první  krok bych zvolil smazat adaptační hodnoty v ŘJ a zkusit jezdit jenom na benzín.  To ale uděláš jenom pežoťáckou diagnostikou (inicializace adaptačních hodnot). Jenom odpojení baterie asi nepomůže. Pokud to po smazání adaptací nepojede ani na benzín,  teprve bych se vrhnul na ostatní čidla a lambdy. A teprve až to pojede na benzín, tak doladit plyn.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, to je fakt, asi zacit tim, ze dat novy svicky (mozna i filtr vzduchu) a smaznout tu adaptaci v origo benzinove ridici jednotce a pri te prilezitosti na diag mrknout i na ty hodnoty lambda sondy, sice to nerekne, jak ta predni lambda reaguje , jestli nebude uz zpomalena a opotrebovana (to by se muselo dat na osciloskop, idealne pak jeste porovnat na druhem kanalu se signalem benzinovych vstriku), ale aspon bude videt, zda se pravidelne meni hodnoty mezi 0.2-0.9V a zaroven jak je na tom kat podle hodnot te zadni lambdy (ma mit stabilni signal cca 0.45V).  Pak jezdit chvili jenom na benzin a neprepinat na LPG, pokud se bude auto chovat OK, tak pak jit resit LPG.

Tlaky valcu by se taky teoreticky mohly zmerit, pri vymene svicek, jak jsou na tom.
To s rozptylovanim kapalne faze LPG na plynnou slysim poprve. Podle me jsou to nejake urban legends plynovych montazniku, kteri si dokazi vymyslet a nakukat zakaznikovi cokoliv, jen aby nejak zduvodnili, proc to nejede, hlavne, aby na vine nebyli oni nebo nedali znat, ze nevi. U klasickeho sekvencniho vstriku LPG s vyparnikem v systemu myslim, ze tohle vubec nehrozi, LPG na vystupu z reduktoru ma minimalne 60stC a to v nem fakt nejaky mikrokapky nebudou. Navic je mezi reduktorem a vstriky jeste filtr plynne faze. Asi by se to mohlo stat u systemu primeho vstriku kapalneho LPG, ale to by podle me hrozilo az pri nejakych vysokych zatizenich a vysokych otackach motoru, ze by se LPG nestihalo odparovat, nevim no, zda se mi to jako blbost. Myslim, ze ztrata komprese na motoru na LPG muze nastat spis podpalenim ventilu u motoru, ktere nemaji tak pevna sedla ventilu a nebo je rozhozena bohatost smesi, ze pak dlouhodobe dohoriva ve svodech a sedla se prehrivaji a zaklepou se. To ale pak odsere vetsinou i kat, ktery se rozpadne, ucpe a tim jeste zvysi odpor vyf.plynu a nasledne teplotu vyfukovych ventilu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlaky ve válcích a výměnu svíček rozhodně udělat při prvotním servisu. Tlaky ti řeknou i to jestli je ten motor v dobré formě a zda se vyplatí investovat do dalších oprav a hlavně je to měření za "babku".

Pokud jezdíš s rozsvícenou kontrolkou dlouhodobě, tak reálně jezdíš na bohatou nebo chudou směs. Tím chci říct že ani ta lambda nemusí být špatná a i když teď bude ukazovat nesmysly, po opravě  jí může chvilku trvat než se vyčistí / vypálí od toho sajrajtu. Ale to už záleží na možnostech a peněžence.

Podobně na tom bude katalyzátor. Až dáš auto dohromady tak před emisema doporučuju motor pořádně protáhnout ve vyšších otáčkách. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Já tam vidím pět měření, ale možná některý válec dělal dvakrát. Hodnoty tlaků od 14.9 do 15.9 bar jsou lepší jak u nového motoru. Očekával bych hodnoty tak mezi 13 - 14 bar. Ona záleží také jak tam ten papírek osadí. Ale vypadá to že tlaky mezi válci jsou vyrovnané.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to bežné, alebo z akého dôvodu môžu byť tie zvody pokrútené?, na NFU sú rovnaké, tak som dal tie z KFU na môj motor NFU, na ktorom boli pôvodné zvody, ktoré zase praskali, tieto už sú inovované, posilnené, že sa to krúti, to počúvam prvykrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...