Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Repase zadní nápravy


qx123

Recommended Posts

Zdar, potřebuji poradit ohledně zadní nápravy u mé 307 1,6 16V 2001. V servisu mi bylo řečeno, že již nelze seřídit geometrie do tolerance. Předpokládám, že bude nutné repasovat celou napravu, ale na netu jsem firmu, která dělá 307 nenašel. Nejlépe bych potřeboval Jihočeský kraj(České Budějovice), nevěděl by někdo? Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady se neda o repasi v pravem slova smyslu mluvit, proste bude potreba vymenit nejake cepy, spojovaci tycky apod. To uz mohli rict ti chytraci, kteri meli serizovat geometri, kde je tam jaka vule.

Hledat na netu konkretni pozadavek "repase napravy 307 jizni cechy" je nesmysl, obcas mi prijde, ze uz z toho internetu lidem hrabe, misto aby zvedli zadek nebo telefon a nekam zavolali nebo proste osobne zajeli do nejakeho servisu s dobrou referenci, at prohlednou, objednaji dily a vymeni, tak budou googlit nesmysly  :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mé 308 mám také zadní nápravu lehce mimo tolerance. Myslím si že bude hodně podobná, ne-li shodná s 307. Dvorní mechanik mi řekl v podstatě to samé, co je zde výše.

Seřizovat není co,. Pokud se nesjíždí gumy a auto se nechová divně tak neřešit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to to svařenec ala Felicie. Nejde tam nic nastavovat  Dá se akorád nějakými přesně tříděnými podložkami pod přírubu docílit změny geometrie- je to trochu laborovani. Ale ne žádnými excentry nebo závitovkami, jak je zvykem, takže to nikdo na geometrii běžně neudělá. Někdo to zde popisoval v jiném topicu. Něco ve smyslu geometrie zadní nápravy, zkus pohledat.

Přesně rozměrově tříděné podložky se pak dají dát mezi přírubu a nápravu, viz foto. Nicméně obecně vzato se u této nápravy nedá nic seřídit a neseřizuje.

Bez názvu.png

Bez názvu2.png

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chtěl jsem tu úpravu s podložkama dát před hodinou, ale pak jsem si to rozmyslel-- není to úprava podporovaná pežotem, ale zato je účinná, když vám to žere gumy i po výměně všech silentbloků, tak není jiná možnost, než ty podložky, ale je to laborování, jak psáno nahoře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohoto svařence jde udělat akorád "repas" tím, že se vymění 2 silentbloky. Ale ty nemají nějaký zásadní vliv na geometrii- nechytejte mě za slovíčko, ale řekl bych ,že je vliv minimální. Ozzyho řešení je jediné možné v rámci nastavení geometrie. Výrobce/servis neřekne nic jiného, než vyměnit za novou. Ale bral bych to se zálohou. výrobce radí vyházet všechny airbagy/předepínače po 10letech, ale kdo by to dělal. A funkčí, troufám tvrdit, budou i po 30letech, pokud auto někdo nevytopí atp. Ale "chápu" právní opatrnost výrobce. Nejlepší by bylo vyházet každý auto po 6 letech do šrotu asi. Ironicky řečeno.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděl jsem na vlastní oči, kolegu mechanika z Peugeotu co se na 307 snažil o ty podložky jelikož auto opakovaně žralo gumu na jedné straně. To auto více jak 2týdny nejezdilo, nedokázal to dát zpátky dokupy a rozhodil to ještě víc než to bylo. Auto šlo nakonec na díly ale jenom proto, že majitel auta zatajil že s autem někdo hezky šikovně trefil dost vysoký obrubník, na to se přišlo až se podíval do kufru na totálne zkroucenou rezervu.

Pokud máš peníze nazbyt s chutí do toho.

U každé 307 před FL je náprava stejná (tuším to tak je i po FL verzích) , čili pevná = nesiříditelná. Pokud ti to nesjiíždí gumy, nehrabej do toho !!! Hodnoty z geometrie jsou jen čísla. Ty řeči jsou jen dobře promyšlený systematický psychologický jev, který tě má donutit řešit co nejde ovlivnit.

Při troše rozumu či gúglení si vyvodíš sám co všechno tam jde vyměnit a co jednotlivý prvek dělá/má za funkci.

Tlumič - tlačí kolo k vozoce/tlumí narázy

Pérování - stabilita vozu přímo úměrná poměru váhy jejího zatížení

Silentbloky - fixace+eleminace přenosu rázu do pohyblivých součástí

dorazy/misky a pod další dílčí mini součástky

apod...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

souhlasím s tím, že pokud to nežere gumy, tak geometrii neřešit

ale jinak je ta konstrukce zadní nápravy vyřešená super--málo pohyblivých dílů, úsporná na prostor, servis atd., asi proto je vlastně na všech autech do půl melounu, na druhé straně je jasné, že když se s naloženým autem vletí do velké díry, na patník atd., tak je to na výměnu nápravy, jak to ostatně řeší i výrobce...

ty podložky jsou už jen poslední zoufalý pokus, jak sjíždění gum vyřešit bez výměny nápravy, někdy to pomůže

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...