qx123 Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Zdar, potřebuji poradit ohledně zadní nápravy u mé 307 1,6 16V 2001. V servisu mi bylo řečeno, že již nelze seřídit geometrie do tolerance. Předpokládám, že bude nutné repasovat celou napravu, ale na netu jsem firmu, která dělá 307 nenašel. Nejlépe bych potřeboval Jihočeský kraj(České Budějovice), nevěděl by někdo? Dík Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 tady se neda o repasi v pravem slova smyslu mluvit, proste bude potreba vymenit nejake cepy, spojovaci tycky apod. To uz mohli rict ti chytraci, kteri meli serizovat geometri, kde je tam jaka vule. Hledat na netu konkretni pozadavek "repase napravy 307 jizni cechy" je nesmysl, obcas mi prijde, ze uz z toho internetu lidem hrabe, misto aby zvedli zadek nebo telefon a nekam zavolali nebo proste osobne zajeli do nejakeho servisu s dobrou referenci, at prohlednou, objednaji dily a vymeni, tak budou googlit nesmysly :D 307rg ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajas502 Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Seřízení geometrie zadní nápravy ? Tam není co a kde seřizovat. Leda by byla nějak zkroucená , nebo ohllé čepy kol jinak fakt nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RichVa Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Na mé 308 mám také zadní nápravu lehce mimo tolerance. Myslím si že bude hodně podobná, ne-li shodná s 307. Dvorní mechanik mi řekl v podstatě to samé, co je zde výše. Seřizovat není co,. Pokud se nesjíždí gumy a auto se nechová divně tak neřešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 (upraveno) Je to to svařenec ala Felicie. Nejde tam nic nastavovat Dá se akorád nějakými přesně tříděnými podložkami pod přírubu docílit změny geometrie- je to trochu laborovani. Ale ne žádnými excentry nebo závitovkami, jak je zvykem, takže to nikdo na geometrii běžně neudělá. Někdo to zde popisoval v jiném topicu. Něco ve smyslu geometrie zadní nápravy, zkus pohledat. Přesně rozměrově tříděné podložky se pak dají dát mezi přírubu a nápravu, viz foto. Nicméně obecně vzato se u této nápravy nedá nic seřídit a neseřizuje. Upraveno 19. březen 2019 uživatelem inoxing ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajas502 Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Tak pokud není problem na STK tak bych změnil servis, zřejmě z tebe chtějí tahat peníze . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Havlicek.Lukas Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 repas se dela na 106/206 mozna 306 ?? u 307 je klasicka s pruzinama a tlumicema ne?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajas502 Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Nebo zkusit zajet do jiného servisu a uvidíš , co ti řeknou tam . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 chtěl jsem tu úpravu s podložkama dát před hodinou, ale pak jsem si to rozmyslel-- není to úprava podporovaná pežotem, ale zato je účinná, když vám to žere gumy i po výměně všech silentbloků, tak není jiná možnost, než ty podložky, ale je to laborování, jak psáno nahoře... 307rg a inoxing ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 (upraveno) U tohoto svařence jde udělat akorád "repas" tím, že se vymění 2 silentbloky. Ale ty nemají nějaký zásadní vliv na geometrii- nechytejte mě za slovíčko, ale řekl bych ,že je vliv minimální. Ozzyho řešení je jediné možné v rámci nastavení geometrie. Výrobce/servis neřekne nic jiného, než vyměnit za novou. Ale bral bych to se zálohou. výrobce radí vyházet všechny airbagy/předepínače po 10letech, ale kdo by to dělal. A funkčí, troufám tvrdit, budou i po 30letech, pokud auto někdo nevytopí atp. Ale "chápu" právní opatrnost výrobce. Nejlepší by bylo vyházet každý auto po 6 letech do šrotu asi. Ironicky řečeno. Upraveno 19. březen 2019 uživatelem inoxing ozzy56 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
qx123 Odesláno 19. březen 2019 Autor Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Díky moc, zkusím se poradit v jiném servise, je fakt, že silentbloky jsou původní a už ne v dobré kondici, jen v současném servisu mi bylo řečeno, že výměna je pěknej voprc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inoxing Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Možná si v to spletli s nápravou ze starších Pežotů, který měly torzky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VojtouNerCZ Odesláno 19. březen 2019 Sdílet Odesláno 19. březen 2019 Tomu bych se nedivil, mně ve súpoustě servisů tvrdili, že zvednout prdel stačí posunutím torzek o zub, takže asi tak xD Až později jsem zjistil, že tam je "normální" náprava. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tony Stark Odesláno 24. březen 2019 Sdílet Odesláno 24. březen 2019 Viděl jsem na vlastní oči, kolegu mechanika z Peugeotu co se na 307 snažil o ty podložky jelikož auto opakovaně žralo gumu na jedné straně. To auto více jak 2týdny nejezdilo, nedokázal to dát zpátky dokupy a rozhodil to ještě víc než to bylo. Auto šlo nakonec na díly ale jenom proto, že majitel auta zatajil že s autem někdo hezky šikovně trefil dost vysoký obrubník, na to se přišlo až se podíval do kufru na totálne zkroucenou rezervu. Pokud máš peníze nazbyt s chutí do toho. U každé 307 před FL je náprava stejná (tuším to tak je i po FL verzích) , čili pevná = nesiříditelná. Pokud ti to nesjiíždí gumy, nehrabej do toho !!! Hodnoty z geometrie jsou jen čísla. Ty řeči jsou jen dobře promyšlený systematický psychologický jev, který tě má donutit řešit co nejde ovlivnit. Při troše rozumu či gúglení si vyvodíš sám co všechno tam jde vyměnit a co jednotlivý prvek dělá/má za funkci. Tlumič - tlačí kolo k vozoce/tlumí narázy Pérování - stabilita vozu přímo úměrná poměru váhy jejího zatížení Silentbloky - fixace+eleminace přenosu rázu do pohyblivých součástí dorazy/misky a pod další dílčí mini součástky apod... Lukas.407 ohodnotil 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 24. březen 2019 Sdílet Odesláno 24. březen 2019 souhlasím s tím, že pokud to nežere gumy, tak geometrii neřešit ale jinak je ta konstrukce zadní nápravy vyřešená super--málo pohyblivých dílů, úsporná na prostor, servis atd., asi proto je vlastně na všech autech do půl melounu, na druhé straně je jasné, že když se s naloženým autem vletí do velké díry, na patník atd., tak je to na výměnu nápravy, jak to ostatně řeší i výrobce... ty podložky jsou už jen poslední zoufalý pokus, jak sjíždění gum vyřešit bez výměny nápravy, někdy to pomůže Tony Stark a Lukas.407 ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.