Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 306 1,6 65kw rv. 97


Patrik.306

Recommended Posts

Ahoj mám v plánu zvýšit výkon motoru a měl bych pár otázek když chci dát větší vstriky tak jaké by tam měli pasovat a ještě z čeho se dá nahradit Vacka aby byla ostřejší a co by se mělo udělat vše okolo aby to spolu hrálo a mělo nějaký účinek samozřejmě že tam půjde chip větší sání vzduchu hlavu zbrousit předem díky za odpovědi 🤗

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle nemá rozumné řešení . Každý koník tě vyjde že začátku na cca 1000kč, ti poslední koníci pak už mnohem víc.   A k ničemu to v podstatě nebude.

Vacka 10t, svody s vyfukem 25t, laditelná jednotka cca 20t, úprava hlavy 1-15, záleží co s ní budeš dělat atd...K tomu hodiny ladění na brzdě a výsledkem bude 120, možná 130PS. Můžeš dát i pisty,ojnice, tvrdé pružiny a titanove nadzdvihátka a nechat to točit někam ku 9t. Pak budeš mít snad 160ps. 

No a až uděláš tohle, tak to nepobere převodovka, taky to bude chtít LSD...

Prostě u tohohle motoru  to celé nedává smysl. Ty koně se dají koupit mnohem levněji s jiným autem.

PS:Ty ceny jsou orientační z dob před 15ti lety, kdy jsem se necim takovým bavil i já 

 

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, StibTo napsal:

Očekávám odpovědi typu Prodej to a kup silnější.... 

ona je to opravdu nejrozumnější rada, jak přijít co nejlevněji k výkonnějšímu autu, i když dotyčný ji nechce slyšet :myslim

protože přesně tento dotaz dá jen kluk, co někde po diskotékách posbíral rady od svých vrstevníků, co to taky pochytali  bůhvíkde...,navíc takový kluk má zpravidla jednu kapsu prázdnou, druhou vysypanou..., s tímto ,,základem'' se dost špatně upravuje základní 1.6 z roku 97 tak,  aby natrhla p.r.d.e.l. kamarádovoj bmw :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tenhle výkon to auto nemuselo mít ani nové. 

Ten Kate, tým jezdící supersporty a superstocky(motocykly), prakticky tovární tým Hondy a svého času vitezicí tým, dostane před sezónou cca 100 seriovych motocyklů  a z nich si pár nejvýkonnějších vybere. Údajně je mezi nima rozdíl až 10%.Vše úplně stejné funglovky. Ony totiž nejsou povoleny moc velké úpravy a hodně na tom záleží, jaký to má výkon už v sérii.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný to máte pravdu ale už jsem docela dost peněz dal do servisu aby to bylo tak já to má být a nechci se ho zbavit jsem na něj ulitlej prostě někdo by rád starý bmw a já zas 306 nemyslím tím to zvednout rovnou o 100% ale pár koníčku bych chtěl na víc chci z toho udělat auto na carwars hlavně na vzhled ale chtěl bych upravit i motor ne nějak zrovna brutálně ale tak decentně 😂😂 jako já vím že mě to bude stát dost peněz a levnější by bylo koupit nějakou 1,8t ale to je každého boj a díky za rady a budu rád za další komentáře 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, zkus p.Mücka, Studenka.Dovezes mu motor a řídící jednotku, on ti preprofiluje vacku, něco s tou hlavou taky udělá a většinou uměl udělat i čip. Tak to s nim kdysi fungovalo, nevím jestli bude umět i tenhle motor.

Ale na civilním autě je to fakt celkem blbost, ztráta času a  vyhozené peníze. Žádná raketa z toho nebude.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

🤣🤣🤣🤣

Aha, ty o tom nevíš vůbec,ale fakt vůbec nic.

Problém atmosferickych motoru-a to je i ten tvůj-není jak tam dostat více paliva.

Problém je,jak tam dostat více vzduchu.Proto se dávají větší ventily, jiné vačky, jiné svody, u sani se počítá se setrvačnosti vzduchu (delka sání) atd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsou tak zhruba 3 hodnoty, ktere mají vliv na výkon 

1.tlak ve válci při "vybuchu". Ten je závislý na množství směsí vzduch/benzín. To tam musíš nějak dostat, k tomu je jiná vacka, větší ventily, pro dobrý výkon je nutno mít 4ventily na valec,průchodnejsi sání, výfuk a svody, aby se spaliny dostaly lépe ven. Pak i třeba lepší benzín, který může být navíc "okysliceny", tady je ale cena cca 200kc/litr. Toto jsou vše věci, které ti pomohou tam dostat více kyslíku. Dostat tam benzín je jednoduché, prostě se prodlouží čas otevření vstrikovace, vstřiky origo většinou stačí. Komprese pak samozřejmě má svůj vliv, ale ne tak zásadní jak si každý myslí. 

2.další hodnotou, která má vliv na výkon, jsou otáčky motoru. Prakticky jde o to, kolikrát se ten pracovní výbuch za danou dobu uskuteční. Samozřejmě že čím víc, tím líp. Na hodně otáček je třeba snížit hmotnost všech pohyblivých součástí. Takže lepší pisty ("kované "), lepší ojnice, taky kované nebo titanove(ty ale mají menší životnost, mám je ve své 916 sps a raději na tom ani nejezdím, předpis je co 1000km kontrola rozteče ok), pokud se nestíhaji vracet ventily, tak se dávají tvrdší pružiny a jiné nadzvihatka.

3.vnitřní tření a vibrace-to se upravuje nejhůř, na stěny válců se dává kluzké vrstva, nejčastěji nikasil. Pisty taky na těch "křídlech " mohou něco mít, nějaký teflon nebo tak něco.      Vibrace-vznikají z nevyváženosti , proto je naprosto nutné vše pečlivě vyvazovat. Vibrace ubírají na výkonu mnohem více, než by se mohlo zdát. 

Jak vidíš, NEEXISTUJE žádná jednoduchá možnost, jak na tvém motoru znatelně zvýšit výkon. Vyhodit katalyzátor a dát k&n filtr neudělá dohromady nic.

Pěkná 306 s dvoulitrem určitě půjde najít do 50t (možná i levněji) a budeš mít rovnou 130 koní. Ten 1.6 motor je poměrně archaický osmiventil, na těch 130 koní ho za 50t asi sotva dostaneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lip se to nedalo shrnout 👍

pokud jsou prachy, tak sehnat auto s motorem, kterej uz ma v zakladu nejakej slusnej potencial, tzn. ten zminovanej 2.0 16V, rozhodne se nejaka pekna 306 casem urcite najde. Zcela jiste muzes pouzit dost tech novych dilu, co jsi dal na tohle i na jinou 306.
pokud nejsou prachy a vysypal ses do tehle, nema smysl sypat jeste dalsi prachy do nejakych dalsich uprav s nejistym nebo nulovym vysledkem. Lepsi proste setrit a pak koupit, kdyz se namane neco lepsiho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasný no tak po dlouhém uvažování jsem uznal za vhodné se na motor vykašlat 😂😂😂 ale zajímala by mě jedna věc chci to hodit dolů a nějaký ten cm ale furt nemůžu najít návod jak na to když v zadnu jsou torzní tyč ve předu tam hodím stavitko ale furt nevím jestli když ji vybouchnu ven a poznamenán si jak tam byl zoubky a jenom ji otočím třeba o 3 zoubky tak jestli to půjde dolů a nebo to byla zbytečná námaha 😂😂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O přesazování nápravy bych se sám vůbec nepokousel pokud máš nějaké nejasnosti... Nechával jsem si ji přesadit kdysi na 306 a byl jsem u toho. Nebyla to sranda :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Patrik - to bylo v roce 2012,náprava bubnova původní byla před smrtí a sehnal jsem tehdy za 5000 repasovanou kotoučovou. Akorát mi neřekl že byla snížená takže se muselo o zub nahoru naopak protože auto bylo vpředu nakoply jak koza a vzadu to pri pružení skrtalo o podbehy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...