Jump to content
Ceeper

Dotažení svíček - následky?

Recommended Posts

Ahoj,

poslední dobou mi při zahřátí motoru začalo něco nesnesitelně klepat z podkapoty - auto putovalo do servisu s podezřením na nějaký průšvih. Po dvou hodinách mi volali zpět, že se na to mechanik kouknul, utáhnul svíčky a vše je ok. Nevím co s tím dělal doopravdy, ale je fakt, že klepání zmizelo a motor si přede jako koťátko :)

 

Každopádně... Poslední dobou mi v kabině smrděl benzín a měl jsem pocit, že občas i výfukové splodiny. Dnes jsem s opraveným autem jel prvně, ale zdálo se mi, že ani jedno z toho není cítit (náhoda?) a motor lépe táhne.  Je možné, že jsou to důsledky zmíněného dotažení a nebo je to spíš náhoda?

 

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

A myslíš, že by utažení svíček mohlo mít vliv na všechny 3 zmíněné (pocitové) změny? Tzn Zápach paliva, splodin i výkon?

Případně trošičku spotřeba? Jelikož za posledních pár měsíců mi vylezla cca o půl litru nahoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Ceeper napsal:

A myslíš, že by utažení svíček mohlo mít vliv na všechny 3 zmíněné (pocitové) změny? Tzn Zápach paliva, splodin i výkon?

Případně trošičku spotřeba? Jelikož za posledních pár měsíců mi vylezla cca o půl litru nahoru.

dneska se už v autoškole technika nevyučuje? nechci vyšilovat, ale tohle je dotaz hodný modelky :myslim, nee chlapa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ceeper Tak toho servisu si važ. Protože běžnější by dnes bylo, že ti to vrátí za týden s tím, že vyměnili půlku motoru, nechal bys tam výplatu a všichni by byli spokojení :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 13 minutami, ozzy56 napsal:

dneska se už v autoškole technika nevyučuje? nechci vyšilovat, ale tohle je dotaz hodný modelky :myslim, nee chlapa...

Nevyučuje, prý ani výměna kola. :bacha Švagrová dělala na podzim autoškolu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já taky jednou slyšel z podvozku takové cvakání, tak jsem to zavezl do servisu a byly to špatně utažené šrouby zadních disků. Pak si člověk připadá jako pitomec... 😊 (Právem)

Edited by Pety

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, že smrdí benzín a cítíš výpary může mít na svědomí filtr pod pravým předním podběhem (strana spolujezdce, pod tím plastem). Kolik máš najeto? Prý vydrží cca 90-100k a pak se musím měnit. Dá se vyměnit jen za origo kus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toto je všetko pravda, ale keď mu to po dotiahnutí sviečok smrdieť prestalo a ešte sa zlepšil aj výkon aj spotreba, tak na 99% bol problém práve v nedotiahnutých sviečkach, ktoré toto všetko môžu spôsobiť.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Není to palivák. Ten je v zádu, před nádrží. Tohle je filtr splodin. Dost lidí mě na něj už upozorňovalo, stojí to cva 2k v Peugeotu. Osobně jsem už objednán na výměnu, blížím se k 200k km a ještě je tam původní. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 13 hodinami, VojtouNerCZ napsal:

To, že smrdí benzín a cítíš výpary může mít na svědomí filtr pod pravým předním podběhem (strana spolujezdce, pod tím plastem). Kolik máš najeto? Prý vydrží cca 90-100k a pak se musím měnit. Dá se vyměnit jen za origo kus.

Tak smrad z benzínu nezmizel, jen polevil... S tím filtrem si to myslím taky. Bohužel v servisu nepřišli na to, jak ho vytáhnout. Respektive nedal jsem jim na to moc času, protože jsem zrovna měl trošku hoňku :)  Každopádně tachometr ukazuje 180k, ale je velká šance, že je stočeno, tudíž realitu neznám a výměnu v minulosti rozhodně nepředpokládám.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 2 hodinami, Ceeper napsal:

Tak smrad z benzínu nezmizel, jen polevil... S tím filtrem si to myslím taky. Bohužel v servisu nepřišli na to, jak ho vytáhnout. Respektive nedal jsem jim na to moc času, protože jsem zrovna měl trošku hoňku :)  Každopádně tachometr ukazuje 180k, ale je velká šance, že je stočeno, tudíž realitu neznám a výměnu v minulosti rozhodně nepředpokládám.

 

 

Tak jsem koukal do servisky a měl jsrm ho vyměněný v asi 90k. Auto jsem koupil s 164k, nyní mám najeto skoro 190k a splodiny se začaly projevovat v asi 180k km. Takže fakt vydrží cca těch 90k. Jinak já je cítím pouze při brždění, a to ještě me vždy, musí nastat např situace kdy zabrzdim, rozjezdu se do zatáčky z kopce a pak je dost cítit smrad.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm taky jsem přemýšlel proč mi někdy v autě smrdí benzín (většinou v létě při prudkém brždění v zimě vůbec). Mám plyňáka tak jsem si myslel že to dělá tím že jde všechno zpátečkou a nějak to nestíhá. Mám najeto cca 220000 a majitel přede mnou to neměnil a já taky ne. Takže asi brzký servis. Je to ta pixla s aktivním uhlím, nebo co to tam je?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...