Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Rifter - mé postřehy z užívání vozu


jiress

Recommended Posts

Zdravím, zde jsou moje postřehy za dobu užívání tohoto vozu-  přibližně 4 měsíců. ( aktualizace k datu 04/05/2019 - doplněno pár informací a ponechány původní fotky pod textem, které jsou ve větším rozlišení 🙂   )

 

Konkrétní typ vozu : model Rifter, rok výroby 2019, , výbava GT Line, 1,5 BlueHDi 130, 6st.manual, barva modrá Deep Blue -

 

IMG_1302.jpg

 

IMG_1448.jpg

 

 

 

 

 

 

Softwarová výbava - hudba, rádio :  

 

Apple Car play funguje jen po připojení přes usb na panelu s displejem, na jiných usb ne - další jsou v přihrádce spolujezdce 1ks + 1 vstup aux, 1x vzadu na nabíjení pro pasažéry na spodku středového tunelu.

Funkce Android Auto není v ČR zatím oficiálně podporovaná aplikace, z toho důvodu není možné ji prozatím používat, pátral jsem o na internetu a potvrdil mi to i servisní technik Peugeotu.

Jsou sice nějaké figly jak ji do telefonu nainstalovat “oklikou”, ale v autě stejně nefunguje.

Navigace přes Apple car play - konkrétně Google Maps funguje na 1 . Stejně je na tom telefonování přes bluetooth.

Pokud chcete hrát muziku z mobilu např. v aplikaci Spotify, nemusíte připojovat mobil přes kabel, stačí mít spárováno přes bluetooth a v aplikaci v mobilu vybrat jako zařízení kde chci přehrávat " peugeot".

Listovat ve skladbách bohužel nelze, jen přepínat na další nebo zpět. 

Aplikace MyPeugeot sice podle VIN auto načte, ale není schopna se s ním přes bluetooth spárovat. Pokud se aplikaci podaří jednou či dvakrát za měsíc spárovat, funguje bezchybně - načítá ujeté kilometry, spotřebu, po zadání ceny paliva spočítá i náklady na cestu. Aplikace je průběžně aktualizována, doporučuji si uložit záznamy cest, jelikož se stává, že po aktualizaci jsou staré záznamy smazány. Aplikace ale velmi často s vozem nekomunikuje a není schopna spolupracovat, bohužel, je to škoda.

Autorádio má spoustu přednastavených stanic, které jde aktualizovat v závislosti na poloze.

Jen ikony s logy rádií si není schopno rádio natáhnout korektně, sem tam je tam nějaký francouzský obrázek s nápisem  - asi nějaká stanice ve Francii.

 

Elektroinstalace : 

12V zásuvka je trošku hůře přístupná v přední části, ve verzi s úplným středovým tunelem - je uplně na spodu v tunelu, pod řadící pákou. Další 12V zásuvka je za pravým zadním sedadlem spolujezdce.

Zásuvka ve předu se zapíná a vypíná s chodem motoru, což mě osobně vyhovuje vzhledem k připojení adaptéru s napájením kamery, odpadá tak neustálé vytahování adaptéru.  

 

Servisní výbava : 

Hever ( zvedák ) je v přihrádce pod sedadlem spolujezdce. Povinnou výbavu dává prodejce k vozu zdarma. Přístup v přední části vozu ke světlometům je dobrý, nikde nic nezavazí.  Je také možné, si jako část doplňové výbavy, pořídit náhradní plechové kolo  ( není to dojezdové ), které je pak umístěno venku pod prostorem kufru.

IMG_2104.HEIC

 

 

Úložné prostory, přihrádky : 

Pod sedadlem řidiče je úložný prostor ve formě šuplíku.

Na místě spolujezde jsou 2 přihrádky, jedna dole v palubní desce, druhá je v horní části.

 

Dalsí úložné "kastlíky" se nachází za středovým displejem, pod ovládáním klimatizace, mezi volantem a budíky, velký úložný prostor poskytuje i uzavíratelný středový tenul vybaven tvrzenými roletkami. Také v přední části vozu nad místy řidiče a spolujezdce na nachází "police" pro odložení např. reflexních vest. 

Oku skryté úložné prostory jsou pod sedadlem řidiče - výsuvný šuplík a za sedadly řidiče a spolujezdce jsou v podlaze 2 prostory na uložení něčeho, na co určitě časem zapomenete 🙂

Při konfiguraci vozu máte možnost si vybrat, jak budou zadní sedadla sklopitelná. Buďto 1/3 ku 2/3 nebo každé sedadlo zvlášť. Já jsem volil z praktického hlediska každé sedadlo zvlášť. Sedadla se dají sklopit téměř do roviny. Pokud potřebujete, je možné skopit i sedadlo spolujezdce. Stačí u něj sundat snímatelnou loketní opěrku a po té sklopit do roviny jako zaní sedačky.

 

IMG_1468.HEIC

 

IMG_1482.HEIC

IMG_1484.HEIC

 

IMG_1478.HEIC

 

 

 

Senzory

Parkovací kamera v zadní části i přední čidla fungují parádně, popravdě, nedovedu si představit parkování bez senzorů, vzhledem k vyvýšení auta a absolutní neviditelnosti na okraj přední kapoty. Zadní kamera je schopna poskládat obraz tak, že vám ho promítne jakoby jste se koukali na auto z pohledu shora, takže máte pěkně přehled, jak blízko máte např. patník, ke kterému couváte.

IMG_2085.HEIC

 

IMG_2087.HEIC

Postřehy :

Já mám vůz ve verzi GT line a jako doplňkovou výbavu jsem si pořídil roletky do zadních oken, jen si teď až uvědomuji, že trošku v této verzi postrádají smysl, protože zadní skla jsou všechna tónovaná. 

 

Co určitě doporučuji, je si pořídit krycí fólii na ochranu prahů dveří u řidiče a spolujezdce. Protože tím, že je auto vyšší, se mi velmi často stává při vystupování, že nohou šoupnu o práh, který se velice snadno odře. Nejvíce v místě, kde se karoserie ohýbá směrem nahoru k prostřednímu sloupku.

Bohužel žádná krycí lišta, která se dá koupit, tento prostor nezakrývá, proto jsem to řešil nákupem silnější černé folie.

IMG_1475.HEIC

 

Příjemný benefit jsou trysky ostřikovačů umístěné přímo v ramínkách předních stěračů.

 

Funkci autostop vypínám hned při startu, nejsem její zastánce. Fuknce se aktivuje zastavením, vyřazením a podržením brzdového pedálu. Po uplynutí 1 minuty a 30 vteřit se vůz opět nastartuje.

Na jedničku též funguje asistent rozjíždění do kopce. Auto je schopno poznat i menší kopec a auto přidržet při rozjezdu.

Funkce hlídání jízdního pruhu funguje až moc puntičkářsky, velmi často mi dává auto najevo, že nejedu úplně ideálně ve svém pruhu - např. když se držím víc ke středu, když je okraj vozovky "mimo použitelnou mez".

Auto lehce pohne s volantem zpět do pruhu, poprvé to byl pro mě šok.

 

Se zahřátím auta je to docela na dlouho, co se týká motoru. Byl jsem ale informován prodejcem, že auto má nějaký svůj samostatný okruh, který je schopno ohřát téměř okamžitě, takže během 5 minut je schopno auto začít vytápět interiér.

 

Vyhřívané přední sklo jsem ještě neměl možnost vyzkoušet, jedná se též o doplňovou výbavu.

 

 

 

 

Řazení je příjemné a přesné. Auto je velmi stabilní a ani v prudčích zatáčkách se auto nenaklání. Vyvýšený podvozek velmi obstojně pohlcuje nerovnosti českých silnic. 

Auto si také samo říká, kdy podřadit a nebo přeřadit na vyšší stupeň. Vyšší je většinou kolem 2100 otáček, nižší kolem 1400   - 1300. Takže 50 v obci na 4.st., na 3. jsou moc vysoké otáčky 🙂

 

Spotřebu mám 5,9l/100km po naježděných 4600 km.

 

Pokud máte další dotazy k tomuto modelu, rád Vám je zodpovím nebo skutečnost zjistím, budu rád když napíšete svůj komementář pod článek.

 

Děkuji za pozornost.

update : 18/11/2019 - dnes jsem potřeboval odtáhnout jiné auto, zkrátím to, zvedák je jak jsem psal pod sedadlem spolujezdce a nářadí ( oko, něco plastového, a ještě cosi ) je uloženo pod sedadlem řidiče. Stačí vyndat ten šuplík a pod deklíkem to je.

Já oběhl několikrát auto, prohledával....až nakonec pomohl návod 🙂 

Další fotky : 

 

 

1BC2FE43-5CEF-475E-B2B4-0127D7E406F8.jpeg

07E5AEAA-D638-43CF-911D-019F45EE99F5.jpeg

09DB55CF-43A6-4BFA-ADE4-29C54C1358BC.jpeg

F31364AB-A6AF-46EA-BA0C-6DE73DAA05A0.jpeg

A3C066D3-8906-44C0-9FE2-F9D8A62E4908.jpeg

67F9E2B5-018A-4134-9C36-D2802419E843.jpeg

19589128-23BF-47BA-A9F7-977B21DE7F55.jpeg

15B66EE1-98EF-4B21-9D93-0C33295B7774.jpeg

51209E06-88D5-4304-9AD2-4CFA0C1AB789.jpeg

AFFE2A13-F9EA-4757-9DBD-57A0C3DC48CD.jpeg

DF78DC20-0830-468F-B8A2-270AEB44F56A.jpeg

4B9D5D2D-A15B-4CB3-8BA4-26E6C005463A.jpeg

4D5637ED-D210-476E-985A-ED20226F77EC.jpeg

54AEA9C9-ED2B-4F49-BC55-EB2409247FFA.jpeg

Upraveno uživatelem jiress
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Je to krasavec a dobrá volba,chválím. K tomu android auto, nevim jak u Riftera ale já mám 308,předpokládám že to bude stejné a oficiálně není podpora v tom smyslu že aplikaci nestáhneš z google play. Ale dá se stahnout jinde, konkrétně třeba ja stáhl na apkmirror, v tel. jen musíš povolit neznámé zdroje abys to mohl nainstalovat a není se čeho bát. A aplikace pak funguje v angličtině, jen se ri nebude aktualizovat,to vždy je třeba dělat ručně. Ale funguje,sám jí používám, běží mi přes to navigace Waze i Google mapy nebo Spotify,atd., prostě plnohodnotný Android auto,jen v angličtině. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky. Já si apku taky stáhl ‘bokem’ do sony xperia compact, v telefonu aplikace fungovala, ale auto ji vůbec neregistrovalo, tak nevím. Po té jsem hledal na netu a pak jsem se ptal přímo i v tom servisu, jak jsem už psal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Benzin bohuzel nikde nemeli ... vychazim vsak z recenzi, kde ten benzin dost chvali. Dlouho jsem mel Scenika 74kW a i kdyz jsme nalozili rodinu, tak to jelo (teda neni to na zavodeni, ale to od MPV asi nikdo neceka). Tady je nejakych par kW vice, tak to pojede taky. Hodne jezdime do Nemecka, tak i proto byl pro me benzin jasna volba ... 

Navic ... kdyz si propocitas rozdil v cene dieselu a benzinu, tak se diesel s ohledem k cene paliv a spotrebe "zaplati" az po X desitkach tisic km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakce. 

My teď máme také scenic 81kw. A to právě nejede. Předjet kamion se ani nepokousim. Ale tohle pojede určitě lépe.  Každý nadává na Fabii htp ale já s ní jsem spokojený a ta má poloviční výkon.. Hmotnost Teda taky. Já celý život preferuji benzín a měnit to nehodlám. Jen mě od toho všichni odrazuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera 2.5. byl Rifter v autosalonu na primacool, měli by to eště opakovat. Testovali 81kw benzinovou verzi, test se jim povedl až na sklápění sedadel. Redaktor řekl, že kvůli opěrce nejde sklopit sedadlo spolujezdce, protože mu zavazí středový tunel. Ono sklopit jde, tak jako zadní sedadla, ta opěrka jde totiž sundat, asi mu to nikdo neřekl 😉 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo si chce projet 1,2 mají ji v Hradci Králové v Oplu.Mám Fiat Stilo 1,6 76kw. Takže žádný závodník.  Na zkušební jízdě jsem byl nadšený z 1,2 Pure tech. Jeli jsme ve třech. Když to naložím tak to pojede jako 1,6 a mě to stačilo. Jo a dekujem za poznatky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak počítejte s čekací dobou 4 měsíce až půl roku. Vím to od více lidí, kteří mají auto již objednané a dotazovali se mě, za jak dlouho auto bylo to naše. 

Upraveno uživatelem jiress
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.

Objednal jsem v Peugotu v Mostě a řekli mi, že čekačka minimálně 4 měsíce. Objednávali jsme v půlce března a ve smlouvě máme nejzazší dobu dodání konec září. Doufám ale že už bude v srpnu na dovču. Po nějaké době má být v jejich systému vidět kdy je naplánován do výroby, jestli už má VIN a číslo motoru. Číslo motoru prý už znamená že je hotový. Dovoz z Francie pak další 2 - 3 týdny. Prostě to trvá 😫

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...