Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

ES9A vymena oleje,svicek


longstarr

Recommended Posts

@ozzy56 no 406 nemela nikdy 6tikvalt

@vagi quartz 9000 ano , ale dle vývojové změny výrobce u posledních V6 přešel na 5w30 kvůli lepšímu mazání hlavně hydroštelů , na které předchozí V6 24v trpěli včetně ucpaných kanálků v hlavě resp zalepení kuličkových ventilů v kanálech mazání motoru. tzv jev nepřijemného kovoveho klepaní motoru za studena 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k oleji , kokrétně pro total  , peugeot k tomuto vozu píše použití ....

 

(*) Specifické pro PEUGEOT

 

TOTAL
Země Schválený typ motoru Typ oleje
Německo-Rakousko-Dánsko-Belgie-Bulharsko-Kypr-Chorvatsko-Španělsko-Finsko-Francie-Velká británie-Řecko-Maďarsko-Itálie-Lotyssko-Litva-Irsko-Lucembursko-Makedonie-Malta-Norsko-Nizozemí-Polsko-Portugalsko-Česká republika-Rumunsko-Rusko-Slovensko-Slovinsko-Švédsko-Švýcarsko-Ukrajina-Jugoslávie-Moldávie XFX-XFZ QUARTZ7000 10W40 SJ A3-QUARTZ9000 5W40 SJ A3-QUARTZ9000 5W30 A1 (*)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ad jeho převodovka , výrobce píše 

b2ckux3d.jpg
Schéma : b2ckux3d Zobrazit obrázek maximalizovaně
Převodovka se skříní bez žebírek .
4. Nové provedení
 
b2ckux4d.jpg
Schéma : b2ckux4d  

 

Benzinové motory
ML6C Skříň převodovky bez žebírek Skříň převodovky s žebry
Vypuštění (V litrech ) 2,4 1,7
Po celkové opravě (Litry ) 2,7 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, alespon mam lepsi pocit, ze ttho oleje se zas tak moc neztratilo za ty roky :)  A co se tyka motoroveho oleje, priste treba zkusim motul, ale myslim, ze rozdil beztak nepoznam. Jezdim spise setrne, ale kdyz potkam pubertaka v golfu s ksiltovkou, tak se proste neudrzim :D Holt je treba obcas karbon vypalit a na to obcasne vytoceni Total hadam staci. Pred tim jsem mel 405ku a najezdila na totalu 400 tisic.  Olej jsem vybiral cely vecer a procetl mraky clanku. Nektere doporucovali oleje typu racing xyz za x tisic viz. reklama Horst Fuchs :D a druha polovina zas rikala, ze vzdy pouzit predepsany. Psali, ze novejsi olej muze naopak starsimu motoru ublizit. Takze alespon mam jistotu, ze timto nic nezkazim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslel jmeno Horst Fuchs :D Ten s tou nausnici v uchu, co delal teleshopping. Ale jinak samozrejme znacku oleju fuchs znam. Ve firme kde jsem delal jsme to lili do vlakovych tlumicu, takze proti tomu ani slovo. Jen rikam, ze jsem cetl taky hodne negativnich clanku, kde psali, ze by clovek nemel laborovat a nalit tam predepsany olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, vagi napsal:

Proboha, co tě vedlo do poctivého benzínového motoru nalít tuto ekovodičku? :myslim

Narovinu říkám, že ne vždy platí, že co doporučuje výrobce motoru, je pro motor to nejlepší. Motul, co jsem postoval na první stránce je daleko lepší (rozuměj ve smyslu mazání a ochrany motoru) volba!

 

ty vole, že tě to furt baví,  kdybys napsal, že Total můžeš dát, ale olej XYZ je lepší, ale taky dražší,  tak ani neceknu, ale tohle --ekovodičku--, ty snad nejsi ani normální

jo a dej mi zas červenou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už jednou jsem psal, že olejům nerozumím a ani nevím proč bych měl--naleju co doporučí výrobce a jezdím, ale chápu, že někdo dává nějaký lepší a dražší olej a mě je to šumafuk...

kdysi jsem kupoval v Tuzexu do Š12O olej Mobil a svíčky Bosch--no byl jsem mladý a hloupý...,(vlastně nee hloupý, byl jsem blbý) :)

a už mě s olejem nezlob ;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No priste uz budu vedet :)

Jeste bych mel dva, mozna hloupe :), dotazy.

  • jak je mozne, ze 6 kvalt ma pri 130 cca 3000 ot/min. kdyz otec na 406, taky 3,0 V6(starsi verze ES9J4), pri 130 km/h toci taky okolo 3000ot/min. ale pritom na 5. stupen? Nekde jsem cetl clanek ze by 6st. mel pri 130 tocit na 2600 - klidne neodpovidejte, jen tak me o zarazilo :)
  • druhy dotaz. kdyz nastartuuju za studena, tak ten motor tak na pul vteriny zarachta jak diesel. kdyz jsem vypoustel olej, tak jsem to na vterinu protocil, aby to vyplivlo zbytek oleje. Byl to uplne stejny zvuk. Tak si myslim, ze ten zvuk pri studenem startu se ozve, nez se motor zaolejuje... Je to mozne? Kdz je motor teply, tak to udela taky ale jen na zlomek vteriny a neni to tolik slyset. Uz mam na ceste diagnostiku, tak uvidim jeste co ta na to bude rikat :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.  při 6. stupňové převodovce neznamená, že 6ka je delší--to by musel mít motor pár koníků navíc, aby tu delší 6ku utáhl..., u 5.kvaltu pojedeš v obci na 3ku, kde bude motor víc točit, takže větší spotřeba...u 6. kvaltu můžeš jet na 4ku, při menších otáčkách motoru, takže nižší spotřeba...(to je vlastně jeden z důvodů, proč kvaltů furt přibývá)

2. to slovo ,,zaloleluje'' :D je správně--nějakou dobu trvá, než se olej z vany dostane do hlavy k ventilům...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2. nektery hydrostel (nebo vicero hydrostelu) nedrzi olej. Chvilku mu trva, nez se natlakuje. Mam to na 3.0/V6 taky. Dela to uz 100000km a dela to furt stejne. Takze to zatim neresim, protoze nepoznas, ktery z tech hydrostelu je spatny, takze se meni vsechny. Jeden stoji cca 500Kc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...