Jump to content
Sign in to follow this  
longstarr

ES9A vymena oleje,svicek

Recommended Posts

Ahoj

Koupil jsem trasi P407 3.0V6 155kW. Motor ES9A

Chci vymenit klasicky filtry, oleje atd.

Mel bych tedy par otazek, jestli nekdo mate zkusenosti s timto motorem.

 

  • Svicky - Na vyber jsou Bosch,Denso,Brisk,NGK - Co vybrat nebo je to jedno?
  • Olej - tady predpokladam, ze to bude porad klasika predepsana Peugeotem - Total 10W40 polosyntetika
  • prevodovy olej - Tady moc netusim, jestli tam lit neco special nebo proste  taky koupit nejaky Total Transmission 75W-80 (asi by melo jit o GL4) - je to manualni prevodovka

 

Díky moc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Denso Iridium IKH16

2) olej xW40/50 dle podmínek. ACEA A3/B3-B4 a pouze na Total bych nehleděl. Je mnoho jiných, zajímavějších a kvalitních značek.

3) do 6Q převodovky u mé 2.2 benzín jsem nalil https://www.oleje.cz/p/total-transmission-gear-8-75w-80-1-l--20312

Předpokládám, že máš stejnou převodovku BVM6 .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 9 minutami, ozzy56 napsal:

osobně si myslím, že 10W40 do toho motoru nee :myslim

 

 

Neměj obavy, kvalitní 10W40 ten motor umaže s prstem v nose a na jaro - podzim bude ideální. Na zimu bych dal 5W40 (Total, Motul, Millers, Sunoco, Mogul, Ravenol apod.)

Edited by vagi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ozzy56: chybu s kvalitní 5W40 neudělá, nicméně provozem rychleji snižuje viskozitu a je potom blíže xW30. 10W40 jsou v tomto ohledu stabilnější a drží si (nejen) viskozitu o něco déle.

Už jsem tu někde obrázek dával, tak jen pro připomenutí:

 

viskograf.jpg

Výměna mot.oleje co maximálně 15tkm\1rok je tak nějak samozřejmostí.

Edited by vagi

Share this post


Link to post
Share on other sites

JJ, je to tmave modre kupe :)

Olej budu brat od nekud pres internet. Pracuji totiz v Brne a menit budu na chalupe v Jesenikach.

Tak jsem si prelouskal par clanku... Vetsinou vsude uvadi 5W40, tak nebudu asi laborovat nad necim novym.

Jen ze jsem byl zvykly vzdycky na 10W40. Jinak najezdim cca 15k rocne, hlavne delsi trasy mimo mesto.

A jakou znacku? Mate neco vyzkouseneho, co byste doporucili?

Ohledne te prevodovky jsem nic nenasel... Vim jen, ze to je manual 6ti-kvalt. Takze to bude asi stejne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud budeš nakupovat v Brně, tak mohu doporučit Motora.cz (byť tam nemají vše k dispozici, ale vybrat se tam v pohodě dá)

Pokud nebydlíš v místě, kde je přes zimu -20°C a jezdíš hlavně delší trasy, tak klidně celoročně 10W40...bod čerpatelnosti je značně níže, než na -20°C.

Co se týče značek, tak mám dobrou zkušenost se značkami Motul, Sunoco, Millers, Mobil1, Total, Q8...záleží, kolik jsi ochotný do toho investovat. Lze sehnat slušný olej za 750,- (5l) ale taky lze pořídit špičkový olej za 1800,- (5l)

https://dufy.cz/front/product/default/1078181

https://www.oleje-pema.cz/motorovy-olej-millers-oils-cfs-10w-40-5l_212761.html

Dvě cenové relace. Motul je kvalita za rozumnou cenu, Millers je špička v oboru.

 

 

 

Edited by vagi

Share this post


Link to post
Share on other sites

nene s tim prevodovym laborovat nebudu. spis mi porad vrta hlavou ten total i u motoroveho.

Kdyz jsem chodil do peugeot pro nahradni dily, vsude tam maji total... ale je jasne, ze to maji proste domluvene.

jine dily jsou zabalene v krabici PSA a je to treba lomferder a nebo swag a podobne :D zkusim jeste kouknout do papiru ze servisu co mam od toho nemce...

treba tam napsali typ oleje, co tam nalili.. Pochybuji, ze by tam nemci pri svych vyplatach lili neco spatneho :D

Proto jsem to vicemene koupil v nemecku

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem blb ze me to nenapadlo se podivat hned. dohledal jsem tri vymeny oleje vcetne te prvni u peugeotu a je tam 5W30...

Tak ted jsem z toh uplne jelen :D Lili to tam 120 tisic km, tak tim nic asi nezkazim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste se zeptam, ale uz jjen ciste ze zvedavosti :)

Chapu ten spodni index 5W nebo 10W, kdyz startuji studeny motor. ale k cemu ten horni index? stejne se oej zahreje na svych nejakych 110 stupnu. Proc tedy udavat horni index 40 nebo 50 stupnu??🤠

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj.

Tak jsem nakonec nijak nelaboroval a nalil tam podle papiru 5W30 total podle vyrobce. Do prevodoovky taky total jak jste psali vyse.

To bylo btw za 5 minut dvanact.. v prevodovce byl tak cca litr a bylo to pekny hnus.

Svicky bych tipnul ze uz tam taky byly nejaky ten patek.

Nicmene dilo se podarilo :) Diky vsem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...