Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej 308 1.6 Vti 2011


Martin Michalík

Recommended Posts

mám v práci kolegu ( starší maník), koupil před 3 roky nového pežota 301 s VTi, nedal na moje varování (doporučoval jsem HDi), jenže on je zarytý antiropák a taky VTi byla o dost levnější..., od novoty nebyl měsíc, aby nemusel přijet autobusem do práce, bo auto nejede--jinak jako řidič není žádné kopyto...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Pe.Tr napsal:

v manualu pisi a bohuzel to tak je ze je normalni dolivat 1litr oleje na 1000km , ne nespletl jsem se....

To píšou všechny automobilky. Většinou se to číslo pohybuje kolem 0,7-0,8l / 1000km. Prostě se jistí kvůli reklamacím.

Já měl při prodeji najeto na VTI 111 tisíc km, motor byl celou dobu bez problémů. Brácha má z druhé ruky VTI se cca 175tkm a taky v pohodě.

Zkuste si projet fórum, kolik konkrétních a opravdových problémů s VTI tady kdo řešil. Neříkám, že nebyly žádné, ale rozhodně jich nebylo víc, než s jakýmkoli jiným motorem. Ten motor má smůlu, že se "svezl" s THP. Pamatuju si třeba kdysi tenhle článek:

http://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-thp-francouzsko-nemecky-motorovy-prusvih-105912

Přitom o VTI tam skoro nic není - klasicky rozvoďák, termostat a ze začátku producke cívky. Sorryjako, ale - vytahanej rozvoďák není u tohohle motoru fatální závada, termostat odchází u všeho možného (a u VTI na něj byla navíc svolávačka) a cívka se dá koupit za 500Kč a vyměnit za 3 minuty včetně hledání správného imbusu....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
V 27. 2. 2019 at 21:01, Pe.Tr napsal:

v manualu pisi a bohuzel to tak je ze je normalni dolivat 1litr oleje na 1000km , ne nespletl jsem se....

Ano máš pravdu . Já dolívám 0,75 l. na 1000km .Tak hlídám počitadlo km. a v kufru mám připravený 1l. oleje .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 26. 2. 2019 at 20:18, Pe.Tr napsal:

čeče od příchodu vti na trh si vybavuji že se doporučoval výrobce pouze Total 5w30 s dodatkem ineo , který je specialnně upraven pro minimalizaci karbonizace motoru u těchto benzínů. (vti a THP)  , 

 

V 26. 2. 2019 at 20:18, Pe.Tr napsal:

čeče od příchodu vti na trh si vybavuji že se doporučoval výrobce pouze Total 5w30 s dodatkem ineo , který je specialnně upraven pro minimalizaci karbonizace motoru u těchto benzínů. (vti a THP)  , 

Mám Peugeot 207 1,6 Vti 88kw. koupený v německu . Původně tam byl olej Mobil 1 esp formula 5w-30 , vyměnil jsem ho za Total Quarzt ineo 5w30 . Ale , protože to žralo olej (0,75 -1 l na 1000 km. ) tak jsem se vrátil k Mobil 1 esp formula 5w-30 a žádná změna . Akorát jinak klape . Mám tam dát zase Total Quarzt ineo 5w30 ? Nebo ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tam dávám od novoty co tam patří 5w-30 INEO ECS. Najedu mezi doléváním cca 4-5 tisíc km. Motor šlape asi dobře, najeto mám 106 tisíc. V režimu většího tahu a v otáčkách cca 2500-3500 se mi zdá hlučnější (jen v rámci zachování vlastní duševní pohody nepíšu výrazně). 

Je to můj první Peugeot. A asi i poslední. Vadí mi zvuky, vržou plasty, občas něco zarezonuje. Řazení je za trest. Autorizovaný servis v Ústí na zapálení.

Počkám, až budou dávat do Dacie i u nás 1.3 Tce a třeba ta motorvoá spolupráce renault-mercedes bude lepší než peugeot-bmw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Taby, promiň, ale ty si kolem toho motoru sugeruješ spoustu věcí. Ano, ten motor často žere olej. Jo, je to trochu nepohodlné, je to třeba hlídat, ale pokud to nežere 1l na 1000km, tak to není taková hrůza. Prostě je třeba občas dolít. Neříkám, že ten motor nemá mouchy, ale to má většina, většiny Tvých "závad" tohoto motoru by si nepoučený laik vůbec nevšiml. 

A to, že to auto je neprodejné - to jsem teda nezaregistroval. Já své auto prodal před 3 lety velmi slušně. Prodal jsem ho do Áček, evidentně ho chtěli, samozřejmě tlačili na cenu, ale nedal jsem se a protože ho vážně chtěli, tak jsem se dostal na tehdejší střední tržní cenu. Oni ho pak prodali o nějakých 15-20 tisíc dráž - a prodalo se hodně rychle. Rok po mně potřeboval auto řešit brácha, po dobrých zkušenostech mých i druhého bratra s C4 1,6VTi sháněl 308SW 1,6VTi a nemohl nic sehnat, všechno bylo drahé a/nebo olítané. Nakonec sehnal pěkný kousek, teď má najeto něco pod 200tkm a autu nic není.

Ano, první ročníky se prodávají "již od" nějakých 55 tisíc, ale ta auta mají většinou najeto 200-400tkm a jsou 12 let stará. Když se podíváš třeba na Megane, tak ty začínají ještě níž. Nesmíme zapomínat, že jsme v Česku, kde každý Lojza ví, že jediná nesmrtelná a bezporuchová auta vyrábí koncern Uberwagen, zatímco u žabožroutského šrotu je divné, když dojede nové ze salonu domů - a ceny tomu odpovídají.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem auto prodával, tak jsem ho dával na protiúčet. A prodejce to auto opravdu vykoupit chtěl, protože viděl ten svůj kšeft. A bazary nabídli mi 85.000 max. - za bezvadný stav. Zkoušel jsem to prodávat i po vlastní ose. Ten telefonát byl v podstatě vždy stejný. 308 SW, výbava OK, rok výroby a nájezd skvělý a maotor? VTi. Aha. tak promiňte. Ono i v peugeotu otevřeně říkají, že VTi a THP hlavně - to byl fakt průšvih pane.

Takže věci, které nebyly subjektivní:

- na emisích jsem byl dvakrát opravdu na hraně. Poctivě, ale na hraně
- spotřeba oleje
- po 100.000 nutnost dělat ventily. Poslední výlet od Lipna do Krumlova jsem vzdal, protože v koloně se ze mě vždy vyvalil modrý mrak.

Já to auto neměl potřebu prodávat, Výbavou i prostorem mě plně vyhovovalo a nijak mě neuráželo jezdit 8-9 let starým autem. Jenomže tam byla ta otázka co dál. Jestli udělat servis za pár desítek tisíc.

To, že to opravdu nebyl nějaký můj pocit, dokazuje poměrně dost lidí, kteří mají úplně stejný problém, jaký olej, kolik ho to žere, proč to kouří atd. Nejsem nějakým horlivým zastáncem značky. Koupím si auto, které v daný okamžik vypadá jako dobrá volba v mém finančním limitu. Takže klidně Škoda, Daewoo, Peugeot, teď Renault. To auto bylo skvělý, ale motor byla katastrofa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám u nového Tucsona v manuálu spotřebu oleje jeden litr 😯😮na 1000 km--jen tak pro info..., ty kujvy se i papírově chrání proti případné reklamaci, přitom každý technik ví, že taková spotřeba oleje je abnormální :grr

proč to nenapíšou do katalogu--spotřeba benzínu: tolik a tolik

                                                 --spotřeba oleje: 1litr na 1000 km  😂🤣

ale zatím to nežere nic 😉

 

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To já to tam mám 0,5 l / 1000.

Jezdím od roku 1994, takže jsem začínal na fiat 126 P, Favorit, Felicie atd., ale do koupě VTi jsem znal úkon zkontrolovat hladinu oleje jen ze starých knížek, kdy buď nějaký detektiv nebo Biggles (asi zvyk z letadel), vždy při tankování kontroloval pneumatiky a olej. A já si říkal, jak jsme pokročili. Než u 3 roky starého auta s nájedzdem 40.000 hladina oleje. Cože? vždyť jsem od servisní prohlídky s výměnou ujel 5000 km (A to VTi mělo mezi ryskami cca 1,5 l).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já jen přidám svůj poznatek. Když jsme s bývalou přítelkyní jezdili cca 4 roky (v letech 2011-2015) s 308SW VTi (rok 2011), tak spotřeba oleje, mezi výměnami cca 15 tisíc km, byla asi 0,5 litru. Takže vlastně nebyl žádný problém. Jak je na tom auto teď, to už netuším.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...