Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Olej 308 1.6 Vti 2011


Martin Michalík

Recommended Posts

ten olej tam nemá vůbec co dělat,  jestli ho tam dali proto, že motor žral olej, je jiná věc...,já bych to projel-- zahřál olej a hned ho vypustil, pak nový olej 5W30 i s filtrem

http://total-dnk.lubricantadvisor.com/advice.aspx?lang=eng&br=total&type=e0263fedc10468c6f7a97c4e1b1eea5f

Upraveno uživatelem ozzy56
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som tam skúsil naliať Total 5W40. Tiež som chcel riešiť vačšiu spotrebu oleja. Prešiel som asi 500km a motor začal dymiť pri pridaní plynu a žrať olej. Po tých 500km som mal pol risky oleja. Hneď som ho vymenil za Ineo ECS 5W30.

Trvalo to dosť dlho, cca 5000km, kym sa mi dal motor do poriadku. Je to prekliaty motor...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když se dneska podíváš do mazacích plánů různých olejářských firem, každá doporučuje 0W30, nebo 5W30 snad pro celou svoji produkci :o, protože vývoj jde kupředu, zpátky ni krok :), ale původní manuály k nejstarším 308 (resp. pro 1.6 VTi) doporučovaly jako nejnižší řadu olej 5W40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem měl rozhovor s prodejcem nad novou 508. Je v tom opět přímovstřik 1.6. A já naiva se zeptal - THP? Odpověď my už tomu tak neříkáme, ty 1.6 THP byly prostě strašnej omyl, kdy se motor poroučel třeba po 20.000 - karbon, rozvody, cokoli. Teď je to PureTech. A taky říkal, že bazary, co řeší odkup si jsou ochotný vykoupit VTi, ale ty původní THP zdvořile odmítají. Jinak já mám VTi, najeto lehce přes 100.000, ťuky ťuk, řeším jed drobné lapálie. Ačkoli teď po zimě mě bude čekat asi dvoudenní návštěva servisu, zdá se mi (ale i spolujezdkyni) větší hlučnost motoru. Vyjma jiného bych si tipl na nějaké teplotní čidlo, protože ten motor má úplně jiný projev, když je -10, kolem nuly, +15 atd. Co mu vysloveně nedělá dobře je +15 a třeba nákup. A pak při rozjezdu s lehce vychladlým motorem je takovej vláčnej. Jak je víc pod nulou, je to raketa, jak je kolem nuly, jede v pohodě, ale je právě hlučnější.

Co se týká oleje, leju POŘÁD 5w30 Ineo. Jak mám ty dvě počítadla kilometrů, tak na jednom mám spotřebu po 10.000 cyklech, na druhém od dolití 1 litru oleje. Což je taky zajímavé, ta spotřeba se pohybuje podle počasí a stylu jízdy 1 l na cca 2,8 až 5,6 l. Když se mi to rozsvítilo poprvé (kolem 30-40.000), tak jsem dojel rozklepanej do servisu, a tam - to je normální. Dostal jsem fešáckou taštičku Total na suche zip, tu mám v kufru. A čas od času doleju, ale protože jezdím kolem servisu Peugeot každý den do práce, tak někdy beru u nich, i když na Alze je asi o 130 Kč levnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...