Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 807 2.0i RFN výměna řídící jednotky - co znamenají čísla SW ?


fadja

Recommended Posts

Ahoj, řešíme tu problémy s 807 RFN, leckdo to tu již popisoval - za studena nepravidelný chod, střílení do všech stran, postupně se problém přenesl i za chodu za tepla, tak že auto je teď na servise, podle technika je vadná ŘJ a je potřeba sehnat stejnou se stejným číslem "SW...".  A teď ta otázka, moje je na posledním řádku SW9650612880 a jednotky které jsou k mání mají toto SW jiné. Tak že co mě zajímá, máte někdo informace z praxe, co to SW znamená, jestli jsou jednotky opravdu jiné a jestli tedy opravdu musím shánět stejné SW... ? Přikládám fotky, moje je ta se SW v bílém "kroužku" .

 

Díky předem za postřehy.

hw.jpg

IMG_5082.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš že HW jsou verze HW, prostě čipů a HW "vybavení" krabičky a SW jsou verze SW nahrané v této krabičce?

To by smysl dávalo a krabička jako celek je odladěna tak, aby spolupracovala se snímači a vším elektronickým vybavením vozu. Pak totiž jiná krabička nemůže komunikovat s daným typem snímačů a vstřikovačů a kdovíčímvším ve výbavě automobilu. Tak teorie slušná, ještě by ale mohl někdo přidat názor, tohle je moje teorie lajka...

Pak je mi záhadou, jak často Peugeot od roku 2002 kdy pustil výrobu 807 s RFN aktualizoval tuto krabičku, jelikož jsem různě už sháněl a v rozmezí 2002-2005 jsem zaregistroval 5 typů a každý jiný SW.

Pro mě tedy záhada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli to není nějaký jejich interní výrobní kod,může obsahovat údaje o výrobě,datech dodavatelích součástek atd.Něco podobného jako u COM 2000 (blok páček pod volantem).Tam také někdo tvrdí že je důležité celé číslo-je tam tuším 8míst +2písmena na konci,ale měnil jsem mezi Peugeot/Peugeot, Peugeot/Citroen dokonce i nepříbuzné modely,u všech uvnitř stejná základní deska a vše funguje,přitom čísla úplně jiná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, díky za postřeh, tak že kód může opravdu značit lecos....Tak že u mě situace následovná: vytypováno 5 jednotek pro RFN, každá má jiná čísla, zkoušel jsem, jestli by ji někdo nenechal na pokusy třeba za 1000,- vzhledem k tomu, že můžeme po rozborce zjistit, že nám je k ničemu, navíc všechny jednotky pocházejí z odstavených aut z nejasného důvodu. No bohužel za 1000,- ji nikdo nenechá. Tak že druhá varianta je stávající jednotku poslat ještě k větším odborníkům, podle všeho nejlepší reference mají tito lidé: http://www.opravyjednotek.cz/ prý si podle závady vyžádají jednotku, případně další komponenty z auta a jdou laborovat. Co myslíte? Fakt nevíte o nikom, kdo tuto "blbinu" na RFN vyřešil ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V první fázi je potřeba udělat zálohu SW staré řídicí jednotky pomocí nejlépe programatoru. Pak stačí většinou Reflow CPU. Když nepomůže Reflow tak se dělá reballing. Ale jednodušší bývá sehnat jinou jednotku a nahrát do ní zálohu tveho SW. HW kód udává na jakém motoru běží, co má za čidla a jakou výbavu. Benzín, nafta, objem. SW je verze mapových dat. Takže důležité je sehnat stejnou jednotku a nasolit tam tvoje data. Nezkoušel jsi autovrakoviště TEHOVEC?? Když potřebuji jednotky většinou beru od nich za 1k.

Upraveno uživatelem duchac.ales
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za vysvětlení. Takže jednotky které tu máme na fotkách, mají každá jiný HW, tedy je tedy nepravděpodobné, že mezi sebou budou nahraditelné, chápu - každé auto bylo jiné, mělo jiné snímače, vstřikovače.... Zálohu místní servis prý udělal a teď mi nechává mi prostor, ať si seženu jednotku, do které by zálohu nasypal. Co se týká reflow a reballing, myslím že do toho se bez náhradní jednotky nechce pouštět, aby se pak auto dostalo po svých ještě ze dvora. Zkusím poptat Tehovec. Jsem zvědavý, jestli se podaří ten můj zázrak zase vrátit do provozu...

Upraveno uživatelem brixtr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak na okraj, jakou máš úspěšnost s hledáním stejných jednotek? Asi je to úměrný tomu, jak je daná motorizace rozšířená, pokud mám méně častou motorizaci a navíc v nějaký nestandardní výbavě (?), může to být složitější...

Upraveno uživatelem brixtr
necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou 50% ale pokud máš komplet zálohu ECU tím myslím EEPROM, Immo data, a CPU tak si ji nahraj jakoukoli. Která bude mechanicky stejná. Rozdíly jsou opravdu jen ve firmware jednotky, mapách a Immo datech. Pokud seženes někoho kdo ti je naklonuje tak máš vyhráno. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...