Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Volba motoru


Milhausekkk

Recommended Posts

Ahoj všem, začátkem příštího léta bych si rád koupil 308 sw gt 225 eat8. Mám představu, že bych si od PSA dealera v Německu nechal dovést dvouleté auto s nájezdem 60-80 tis km v plné výbavě. Momentálně jsou v německé nabídce jen sw gt s dvoulitrovým dieselem v automatu v ceně cca 440 tis kč, u nás není nic, resp je, ale úplně za jinou cenu. Nové auto nechci, jsou to vyhozené peníze s cenovou od 700 tis 😞 GT ale chci, prostě je to můj sen a těším se na něj.  Líbí se mi jak vypadá a další důvod je motor, chci prostě čtyřválec. 

Otázka je ale jestli můžu mít auto v dieselu, když přes týden ráno jezdím do práce jen 4 km, to samé odpoledne zpět. Motor se mi na současné 307 break 1.6 16V 80 KW ani pořádně nezahřeje. Delší trasy příležitostně nebo až o víkendu. Diesel bych asi zničil, co? 

No a teď koukám, že už i ten benzínový nový motor 225 od má filtr pevných částic. 

Nebude to defacto jedno a při mém stylu jízdy přes týden dostanou oba motory co proto? 

Díky za Vaše názory. 

 

PS: autíčko bych si už mohl pořídit teď, ale ještě není na trhu ojetina v benzínu s automatem a přijatelné ceně. Současná 307 dělá pořád dobrou službu a taky bych nerad moc odlehčil rodinným rezervám v matrací, proto vše jsme se s manželkou rozhodli ještě chvíli počkat.... Mám se alespoň na co těšit 🙂

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak já nevím.Nedjřív se ptáš jestli benzín nebo diesel a pak napíšeš " autíčko bych si už mohl pořídit teď, ale ještě není na trhu ojetina v benzínu s automatem a přijatelné ceně "

A na druhou otázku " Nebude to defacto jedno a při mém stylu jízdy přes týden dostanou oba motory co proto? " - bude to jedno😁  ty 4 km do práce bych jezdil na kole a šetřil tím nejenom motor,ale i životní prostředí😉

Toť můj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdil jsem do práce dieselem 11KM tam a 11 zpátky a v mrazu -15 bylo v autě teplo když jsem vystupoval..., s benzínem by to bylo o něco málo dříve, toto byla asi jediná ,,nevýhoda'', jinak převažovaly jen plusy, včetně levného paliva...,:ticho, furt jsem řešil, že koupím skůtr a budu jezdit na něm, jenže musím takovou trasou, kde by mě kamiony a autobusy asi nenechaly dlouho žít :(, pokud máš klidnou trasu do práce, zkus zauvažovat nad tím skůtrem

jinak bych volil na tu velmi malou trasu asi malý benzín, ač sem duší ropák :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@*nohafuc*  tak si to po sobě čtu a nevím kde je problém 1) začínám textem: Ahoj všem, začátkem příštího léta bych si rád koupil 308 sw gt 225 eat8 .... což je benzín  2) dále uvádím že chci auto z Německa  3) dále uvádím, že v Německu jsou ale prozatím k dispozici jen diesely  4) proto se ptám, jestli bych mohl mít diesel. když ... 5) pak se zmiňuji o benzín, který chci viz bod 1, ale má filtr 6) pak otázka jestli vůbec motor řešit, když na diesel jsou krátké trasy a benzín má filtr...   7) shrnutí s tím, že chci benzín, který prozatím není... ...Myslím, že jsem to logicky, ale hlavně časově poskládal velmi dobře

Pokud jsem Vás všechny zmátl dlouhým obsahem , se tedy omlouvám ..... aby bylo pochopeno tak přeformulovaná otázka na přímo: chci ten benzín, ale má filtr a přes týden málo najedu, nevím jak motor bude trpět. Kdyby se srovnával diesel a benzín, který by to hůře odnášel?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtru se neboj,benzín má vyšší teploty,spíš bych se bál zakarbonovani motoru,když s ním budeš jezdit krátké trasy pianko tak 4km je tak na ohrati...krom léta,na tyhle trasy bude trpět cokoliv....

Upraveno uživatelem Charlie 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup si to, co je tvůj sen a do práce jezdi nynějším 1,6 benzínem.

Pokud máš peníze na uvedené dobré auto, tak utržených 50t. za prodej stávajícího tě nezachrání. Na studené 4 km nepotřebuješ, ale ani nevyužiješ 225 koní.

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co takhle starší motor 1.6 200 koní, kde je 6° automat a je bez filtru? 

Na takhle krátké trasy není vhodné žádné auto. Snad jedině ta atmosféra, kterou teď máš, jak píše Olda. 

Sám to mám podobně. Nový auto na delší trasy, starý na denní použití. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem díky za rady. Jak jsem psal, ročně najedu přes 11 tis km, když budu počítat 52 týdnů x 8 km denně x 5 pracovních dní, tak to dělá max 2080 km, kdy budu trápit motor. Ale 52 týdnů ročně nedělám :aut ... no a zbývá nějakých necelých 9 tis km ročně, kdy jezdím trochu dále a motor budu trápit méně.

Dvě auta držet nechci a o skůtru neuvažuji, i když to zdůvodňujete logicky.  Takže můj závěr je, že budu trápit nastávajícího pežota.

Současnou 307 mám od 05/2009 a najel jsem už skoro 137 000 km + ještě něco najedu.  Tak snad i nástupce poslouží tak dlouze a spolehlivě, uvidíme.

@MilanF1 .. díky za tip, já myslel, že tenhle motor je jen s manuálem, pohledám na netu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se omlouvám, teď koukám do starších katalogů a skutečně je ta verze 205 koní s manuálem. Takže to pro tebe nedává smysl, když máš požadavek automat. 

Osobně se chci svést s tou 225 a EAT8, zajímá mě, jak se to chová. Já jel jen s 205 v manuálu a oproti mojí 270 to bylo line, nejspíše díky dlouhé převodovce. EAT8 ten problém může vyřešit. :)

Upraveno uživatelem MilanF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se k tomu dostanu tak na Emotion Day, takže příležitost máš taky a  nemusíš ani za prodejcem. 

Nedělám si iluze, že to bude podobné svezení jako s 270. Ten můj motor si sám říká o otáčky... GT bude naladěno na klidnou, ale rychlou jízdu, to znamená bez výkonové špičky. Ale díky tem 8 kvantum by mohlo být dobré i pružné zrychlení. S sedmý a osmý kvalt na spotřebu v dálničním provozu. Alespoň to je moje představa a očekávání. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milan+ já bych rád 308 SW GT proto jak vypadá, líbí se mi celočerný interiér včetně stropu, to obrovské panoramatické okno, led světla... atd ale hlavně bych rád čtyřválec a preferuji benzín... určitě nechci GT proto, abych jezdil styl brzda plyn a dával každému na zadek, není mi už dvacet. Chci i automat, protože už preferuji pohodu před požitkem z jízdy. Samozřejmě mít oslíky v záloze je výhoda. Ale já se většinu týdne přesouvám jen po městě.

V práci jsem nedávno na služební cestu dostal oktávku 2.0 TDI 110kw automat a to bylo pohodové svezení, škoda ale není moje kafe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj, minule jsem měl TDI s DSG a dnes jsem měl na služební cestu Octavii kombi, 1.0 TSI 85 KW, 7st.DSG 🙂

.. a to mám strach z pežoťáckého tříhrnku 1.2 🙂

Oktávka sice tahala, ale v připojováku na dálnici s plynem na podlaze pro max odpich měla aktuální spotřebu 28 l/100 km

Tak jako tak jsem se utvrdil, že opravdu chci do budoucna jen automat a už se opravdu těším na ten 225 eat8

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ja teda abych na tak kratkych trasach netrapil mondeo 2,2 tdci s fap tak jsem poridil volvo v 1,6 a i tak misto 6 km si delam zajizdku a jezdim okolo na nejakych 12 km aspon

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...