Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

FAP 88% a aditivace


Dutý Měch

Recommended Posts

Mmch, pokud je to tak prosté, že po natankování se dávkuje eolys do nádrže, tak ti nic nebrání nalít ho tam ručně. Mně vychází, že pokud se spotřebuje asi 5 litrů na 100 t km, a při spotřebě auta 10 l na 100 km, je to 10 000 l na 100 000 km. Takže musíme dát 5 l na 10 000 l. Při natankování 50 l mi vychází dávka 25 ml, což je frťan (malý rum). Dávku si můžeš připravit do šikovné stříkačky a po natankování tam šoupnout. Pro začátek bych klidně dal dvojnásobnou dávku.

FAP lze i čistit, cena asi 3000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 2. 2019 at 9:09, P607Olda napsal:

Mmch, pokud je to tak prosté, že po natankování se dávkuje eolys do nádrže, tak ti nic nebrání nalít ho tam ručně. Mně vychází, že pokud se spotřebuje asi 5 litrů na 100 t km, a při spotřebě auta 10 l na 100 km, je to 10 000 l na 100 000 km. Takže musíme dát 5 l na 10 000 l. Při natankování 50 l mi vychází dávka 25 ml, což je frťan (malý rum). Dávku si můžeš připravit do šikovné stříkačky a po natankování tam šoupnout. Pro začátek bych klidně dal dvojnásobnou dávku.

FAP lze i čistit, cena asi 3000.

Jenom pro sichr, aditivum pro moje auto je tohle: https://www.citroeny.eu/aditiva-pro-fap/eolys-176-kit-1l-aditivum-pro-fap-filtry-citroen-peugeot-walker-80617-80601-wss-m99c127-a1-9409736980-1337646.html?utm_source=xml_feed&utm_medium=xml&utm_campaign=vyhledavac_zbozi_seznam&xml_zbozi=3422

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 23. 2. 2019 at 9:09, P607Olda napsal:

Mmch, pokud je to tak prosté, že po natankování se dávkuje eolys do nádrže, tak ti nic nebrání nalít ho tam ručně. Mně vychází, že pokud se spotřebuje asi 5 litrů na 100 t km, a při spotřebě auta 10 l na 100 km, je to 10 000 l na 100 000 km. Takže musíme dát 5 l na 10 000 l. Při natankování 50 l mi vychází dávka 25 ml, což je frťan (malý rum). Dávku si můžeš připravit do šikovné stříkačky a po natankování tam šoupnout. Pro začátek bych klidně dal dvojnásobnou dávku.

FAP lze i čistit, cena asi 3000.

Tak vzhledem k tomu, že toto aditivum je karcinogenní, tak přidávat ho ručně při každém tankovaní, předtím ho někde v kabině auta skladovat mi připadá jako cesta do pekel. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, takže jedna paní povídala.

Když už se pouštíš do pře, tak si něco nastuduj, najdi si technické podklady, kde je označeno jako jed, nebezpečí atd. Pak tvůj argument uznám. U toho aditiva, které uvádí Dutý Měch, otevřel sis návod? Není tam ani slovo o škodlivosti.

Pokud bude na obalu uvedeno, že je to jed, tak je třeba s tím zacházet jako s jedem, podrobná instrukce bývá uvedena. Což rozumný člověk respektuje - rukavice, brýle, umytí atd. Já jsem navrhoval dočasné řešení, aby nejezdil s ucpaným filtrem, a případně to neroztrhlo potrubí, anebo diagnostika zastaví motor.

Na netu se taky píše, že akrylamid je karcinogenní. Vyskytuje se např. v zapečených těstovinách, ve všech pečených výrobcích z mouky (buchty, rohlíky), a v grilovaném mase. Tak buď rád, že tě to ještě nezkolilo, grilovačka je cesta do pekel!!! https://www.bezpecnostpotravin.cz/UserFiles/EFSA/Akrylamid.pdf

Upraveno uživatelem P607Olda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cer samotný asi nebude jedovatý, je to prvek, ale má tu vlastnost, že se váže k ostatním prvkům a vytváří sloučeniny, které jedovaté jsou. Eolys Cer obsahuje, je šedobílý ale ve sločeninách solí je tato sloučenina červaná až oranžová. Eolys powerflex je rudě červený a to, co zůstane ve FAPu po shoření sazí je červeno oranžové. Každý ať dělá jak myslí, já negriluju a rohlíky a uzeniny nejím. To, že to většina lidí dělá a jí, neznamená, že to neškodí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 8 měsíců později...

Tak jen pro zajímavost pro ponaučení ostatním: od jara přidávám to aditivum manuálně přímo do nádrže při tankování a výsledek? Po cca 10 tisících km je FAP zanesený o 17% méně, byl jsem znovu na diagnostice. Takže pořádnou aditivací se zanesený FAP postupně vyčistí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zanesení fapu se vynuluje vždy po regeneraci... 

TO co se ukládá do FAPu je popílek a ten opravdu vypálit nejde a hlavně není jej jak změřit.. vše počítá počítač z paliva, aditivace atd.. není tam žádné čidlo :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není lepší to opravit než to tam stříkat? Já měl ten samý problém a bylo mi řečeno že při každém nastartování si to auto myslí že jsi tankoval a když zjistí že není velký rozdíl v hladině tak stejně stříkne minimální dávku aditiv dejme tomu na 5l paliva. Nicméně nechtělo se mi dávat x tisíc za snímač, i když je lehce vyměnitelný, tak jsem ho opravil podle návodu co jsem našel někde na netu. Pokud si vzpomínám tam když jsem ho rozflakal kladivem tak v něm byl malý tišťák, asi dva odpory a jazýčkové relé, dohromady 70kc. Zalil jsem to silikonem, přilepil na místo a už rok a půl bez problému.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...