Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P308SW 1.6HDi - únik oleje


PLaurin

Recommended Posts

Ferry a mohl by jsi prosím poradit jak opravit?  Zjistil jsem, že to je pomocný válec spojky - ale kde je chyba? Vyměnit válec a nebo je vada jen v trubičce? Trubičku jako díl jsem zatím nenašel. :( 

Olej P308.jpg

Olej P3081.jpg

Upraveno uživatelem PLaurin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všeobecne: poriadne to utry a identifikuj ci to naozaj uniká 

- okolo pripojenia trubičky k valcu spojky

- cez prasklinu samotnej spojky

Nech ti pritom niekto šlape na spojku a pozetaj kadial to uniká.

Tá " trubička" je plastová alebo  gumová?

Ak je gumová a uniká to okolo spoja, skús skontrolovať upnutie na valec spojky. Ak je prasknutá na konci, mózeš skúsiť skrátenie. 

Ak je plastová, len vymeniť  a overiť spoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 7 měsíců později...

Zdravím všechny!

Jde o starší P308 hatchback. Motor 1,6 hdi, DV6TED4 FAP, výroba auta listopad 2007. Nedáno jsem to auto koupil a teď se snažím odstranit některé problémy. Vadí mi velmi, že motorový prostor je celý zaolejovaný, zejména v okolí turba a především vstřikovačů. Okolo nich je dokonce znatelá hladina oleje. Obrázek přikládám, snad je to tam vidět. Olej je černý, tedy samý karbon a sáhnout kamkoli pod kapotu zamená se ihned zmazat. Najel jsem s autem zatím okolo 1000 km a mám dojem (pokud se to dá posoudit podle měrky oleje) že ho trochu ubylo.  Potřeboval bych poradit, kde ten olej může uinikat, aby se tomu dalo zamezit (přetěsnit, pokud je to nějaký spoj)  - nemá s tím někdo zkušenost?

 

Předem děkuji za každou radu.

Vilém3

 

 

P1200296.jpg

P1200299.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To nebude olej ale nafta. S nejvetsi pravdepodobnosti ti netesni vstriky. Schvalne vem imbus a zkus lehce pootocit tema dvema matkama co drzi kazdy vstrikovac - nemely by se pohnout. Samozrejme ne silou, at neutrhnes srouby.

A pokud to tak je, tak vstrikovace ven, vycistit okoli a sachtu, dosedaci plochu, dat nove podlozky a znovu vlozit vstriky a dotahnout podle predpisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji, Honzo C2!

Myslel jsem na totéž, ale mátlo mě, že to rozlité není vůbec cítit jako nafta. Navíc,  měly by to být ještě vstřiky Bosch, o kterých píše, že mají problémy s těsností. Nicméně, samozřejmě jejich přitažení zkontroluji a případně je přetěsním. Akorát, že až přespříští týden, protože budu od zítřka pryč. O výsledku dám vědět.

Ještě jednou díky,

Vilém3 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když koupí nové podložky, měly by být již vyžíhané a tedy připravené k montáži. Utahovací moment je něco jako 5NM + 65 stupňů. Když jsem to naposledy skládal, dotahoval jsem vždy střídavě momenťákem a to s rostoucím momentem (5 -> 6 -> 7-> 7,5) a myslím, že poslední dotažení bylo "sedm a pul Newtonmetru". Napsal jsem to schválně slovy.

 

Jinak samozřejmě, že dotažení již nepomůže, ale dočasně to alespoň může zpomalit ten únik. Jinak je-li to ono  (budou-li matice volné), bude potřeba to rozebrat,  vyčistit a přetěsnit.

Upraveno uživatelem HonzaC2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...
  • O 2 měsíce později...

Vsřiky za to nemohou.Ozývám se po čase - sleduji trpělivě společně s mým automechanikem, kde se vlastně ten olej bere. Takže omýváme, vysoušíme a pozorujeme, kde se olej objeví nejdřív.   Zatím vyměněneno těsnění pod víkem ventilů (původní bylo zkroucené), tím se omezil únik oleje na pravé straně (při pohledu zepředu).  Doposud ale přetrvávájí další místa, kde se olej objevuje: zdá se, že je nějaký problém jednak se sacím porubím (větev od turba k chlazení - koleno na straně k turbu) -  nebude snad velký problém to vyřešit (i kdyby se ten kus musel koupit nový) - na to se chystáme teď. Větší zrada se ale jeví na zaústění sacího potrubí do hlavy válců (poslední vlevo). Mohlo by to spravit asi jen nové těsnění (to potrubí je docela drahé), ale kvůli tomu bude třeba odstrojit (a pak znovu nastrojit) celý vršek hlavy, což bude obrovská piplačka. Uvažujeme i o tom, že to necháme tak, protože celkově jde o nějaké mililitry unikajícího oleje (ale moc se mi takové řešení  nelíbí). Uvidím, jak to dopadne po zásahu na té pravé straně.

Zdravím všechny!

Vilém3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z pod saciho kolektoru ti rozohodne nejde olej. Tolik ho v tom sani za prve neni, a za druhe to co tam je, je rozmichano se sazema z EGR. Tolik jakoze "oleje" kolem vstriku je zvdy budto z pod vstriku a nebo z privodni trubicky ke vstriku. Tam se olej nema kde brat, pokud ho tam nekdo toli nevybrynda pri nalevani pri vymene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...