Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ostrikovače - jsou dostatečné?


Pijerek

Recommended Posts

Zvlášť teď, když se solí, mi zůstávají na horní polovině okna šmouhy. Hlavně na dálnici, když jedu rychleji, se mi prostě voda nahoru pořádně nedostane. Jako stará škola jsem se chystal špendlíkem nastavit trysky a neuvědomil si, že jsou tam štěrbiny a nic s tím neudělám 😞

Někde jsem zahlédl povzdechnutí nad podobným problémem s tím, že to snad dotyčný řeší se servisem a bude to reklamovat. Jak jste na tom vy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty sterbinove ostrikovace jsou spocitany na nejaky prumerny provoz. U autobusu typu Traveller nikdo nepocita s tim ze bude jezdit 150+. Navic pri vyssi rychlosti, kvalitnich stiratkach a dobre kapaline v ostrikovacich ktera snizuje povrchove napeti vody se projevuje znacna samocistici :myslimschopnost a okno je ciste. OSTRIKOVAC ma funkci prdevsim kdyz jedes po okresce za traktorem a tam Ti snad funguje dobre

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že to není o 150+, ale zhruba o 120 km/h a to podle mě je běžná provozní rychlost. No a ani v těch 90 to není žádná sláva. Měl jsem před tím C5 a nevěděl jsem o tom, že nějaké ostřikovače jsou a i C8, co máme doma funguje v pohodě. Provoz aut ve stejném režimu, tak jsem si toho neduhu u Travellera všiml.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U vsech aut ktera jsem mel platilo ze cim vyssi rychlost tim spis mela voda z ostrikovacu tendenci stouat po skle smerem vzhuru. Jak jsem psal kvalitni stiratka a dobra kapalina v ostrikovacich delaji zazraky!:papa

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozprašovací tryska to na stříká na sklo dolů, při vyšší rychlosti jak 60km/h, nasledně to kvalitní stěrače setřou a nahoře a na obou koncích stěračů zustavají mapy od soli, tu vodu tam nikdy za jizdy nedostaneš, stěrač ji ihned po ostříknutí setře. Jediný případ kdy voda teče po skle nahoru jsou obyčejné trysky se dvěmi či třemi proudy, tam je vody podstatně více a pak to stačí na setření celé plochy kde se pohybuje stěrač.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pisal som to uz tu niekde v inom vlakne, mam to stejne. Riesil som to aj zo servisom v ramci zaruky, a nic nevymysleli, je to vraj vlastnost vsetkych travellerov, a ano uz od 70km/h je to bieda. Dokonca koli vyssej stavbe a prudeniu vzduchu ked si dobre vsimnes, tak vacsina ide dole tak 2/3 a ta 1/3 strieka az hore nad auto ako keby do prudenie vzduchu podvihlo. Niekde som nasiel, aj v servise potvrdili, tak by tam sli dat nejake lepsie dvojtrisky, ale budem to musiet zaplatit, v ramci zaruky neporiesia....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný problém a nezáleží na rychlosti.  
Bohužel jsem už zkoušel různé vody do odstřikovačů.
Zkoušel jsem seřizovat trysku (nejde to), pročistit (není nečistota).
Prostě nic nepomáhá.
V horní části okna je šmouha.
Řešení, zastavím, otřu opláchnu čistou vodou (Z Prahy do Brna to jsou tak tři zastávky.
Když stavět nechci, najedu za kamion a nechám se "ovapovat".
Případně si snížím sedačku na podlahu a koukám tím čistým pruhem:-)

Pokud někdo najdete rozumné řešení, budu moc rád, já se pomalu smiřuji, že to je prostě vlastnost auta:-(

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NA 807 je to podobný do nějaké osumdesátky v pohodě pak s přibývající rychlostí proud vzduchu ten proud vody s trysky strhne k oknu. Řeším to podobně jako Vašek Traveller buď zastavím a špolouchnu zvrchu PETkou na okno a ušmudlám stěrači nebo najedu blíž za auto před sebou abych chytnul tu vlhkost kterou víří. A to jsem řešil ještě že to trvalo dlouho než to začne stříkat takže jsem do hadičky hned nad čerpadýlko dával zpětnou klapku ze škodovky aby se držela voda v hadičce takže to je lepší ale ten dostřik nic moc. Ale naučil jsem se používat tekuté stěrače a s tím je to lepší okno se tolik nešpiní v noci to na něm tolik nepřimrzne je to fakt lepší ale záleží taky na tom jak je auto provozovaný třeba bráchovy jsem je aplikoval taky jenže ten tvrdí že mu to tolik nefunguje ale on jezdí z 90% město a tam se asi ten efekt při těch nižších rychlostech tolik neukazuje. 

Upraveno uživatelem Vena garážmistr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebylo by ressenim "na zkousku" krom Venovejch zpetnejch ventilku snizti prurez te sterbiny dole prelepenim americkou paskou. Tim se jednak zvedne tlak vody a navic  bude ji strikat vic smerem hore. Kdyby to zafungovala tak kapka Mamuta by to mohla resit trvale.:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde na fejsbůku jsem viděl, že nějaký polák to na Travelleru vyřešil natažením hadiček s rozprašovací tryskou přímo až na ramínka stěračů. Řešení už přímo historické a bezesporu nejúčinnější. Voda jde přímo před stěrač v jakékoliv jeho poloze a navíc stěrač vždy klouže po namočeném skle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejlevnější řešení je si zvyknout :aut Kdo chce bastlit, doporučuji zakoupit sadu stěračů pro 405 Bosch 3397005800 a použít z nich integrované ostřikovače https://www.drive2.ru/l/7691465/ 
Ideálně je napojit přes rozdvojku, aby stříkaly společně s původními. To pak bude vody na skle až až ;)  

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

nevím jestli se něco nezměnilo, ale u mě je ostřikovač perfektní, jak v pomalé i rychlé jízdě. Mám ještě 5008 a tam je to o poznání horší. Spíš si zvykám, že po vypnutí ostřikovačů vypnou i stěrače a musím ještě 1 až 2x stírat růčo. Ale je to jen o zvyku

A všimli jste si, že zadní stěrač nebere vršek okna? Zatím každou naši dodávku co potkám, tak to má stejně, tak to neřeším, ale hezký to není

Upraveno uživatelem martinecondrej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak nakonec jsem zjistil, ze byla praskla privodni hadicka, nastesti byla praskla pred spojkou, takze jsem ji jenom zkratil. Dale jsem zjistil, ze pokud je rychlost nad 100 Km/h, je cast vody strhnuta proudem vzduchu a nedostane se na celni sklo. Bohuzel jsem zatim neprisel jak tento problem vyresit.

IMG_20210101_125547 1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jestli není prasklá ještě někde jinde. I ve 140 vše perfektní. Samozřejmě stříká jen dolů, ale pohyb stěračů vodu rozstříká po celém skle, takže vůbec žádná šmouha po stírání nasucho. Z jiných aut tohle neznám. Stěrače origo Valeo, objednal jsem si znovu a i od Bosch, které mám raději, ale je trochu jiný a u spolujezdce bohužel kratší. Bosch má ten spojler tvrdý gumový a úchyt je vyšší, Origo má úchyt nižší a spojler je jakoby semišový měkký. Uvidím až použiju Bosch, myslím že by to mohlo mít vliv na to rozhazování vody po skle. S tím Valeo musím po ostřiku stírat ještě 5 až 10x než voda přestane lítat někde ze stěrače

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...