Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 307 1.6 16V 80kw Přidusuje se


Fanda 307

Recommended Posts

Ahoj Kamarádi Peugeoťáci, prosím poraďte....Mám Peugeota 307 1.6 16V 80kw NFU.... Byl v již v dezolátním stavu, tak jsem se dal do oprav. Proběhlo vyvaření podlahy, prahů a zadního lemu blatníků. Vyměněny veškeré čepy, pružiny a vnější klouby. Bohužel musela proběhnout i výměna motoru a tím se dostáváme k mému problému. Po výměně motoru nejde odspodu do otáček a dost špatně se sním rozjíždí, do kopce pokud nemám alespoň 3200 otáček nechce přidávat...Pokud proplynuju na neutrál otáčky dostanu kam chci ale s prodlevou několika sekund (nejdřív se přidusí a pak teprve vylítnou)  po ujetí 20km auto nahlásilo antipollution fault a diagnostika poukazovala na lambda sondu P0141 a P0140 vyměnil jsem obě a zlepšilo se to tak o 30%. Vyčistil jsem škrtící klapku, že je jako nová a podle diagnostiky funguje dobře, z původního motoru jsem přehodil zapalovací rampu a svíčky a je to stéle stejné...známý mi poradil ať zkusím odstranit katalizátor, tak jsem jej včera demontoval ( vyrobil přírubu pod svody, navařil na ni trubku a spojil s výfukovým vedením) a zase je to možná o dalších 10% lepší ale stále se dusí.... Katalizátor jsem prosvítil a zdá se být v pořádku, takže asi dnes půjde zpět - bojím se vysoké spotřeby...Prosím poraďte čím by to mohlo být. Žena to auto potřebuje a po všech těch investicích a hodinách strávených v garáži už vážně začínám být zoufalý...... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem zkoušel s mojí delphinou z číny a klapku to vůbec nenabízí, tak jsem to vzal k mechanikovi, který má origo delphi a také ji tam v aktivaci komponentů nenašel...Ale v informacích v reálném čase to ukazuje že při volnoběžných otáčkách je otevřená na 2° a na plný slešlápnutý pedál se otevře úplně. myslím, že pracuje dobře... ještě jsem zapomněl napsat, že s původní klapkou tohoto motoru se to také dusilo a tak jsem namontoval klapku ( vyčištěnou) z předchozího motoru a je to stejné... Někde jsem četl, že je samonastavovací, že si vždy před startem projede referenční body a je pravda, že při otočení klíčku zacvaká a tak to dělalo i když to auto jezdilo dobře... ale děkuji za nápad 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom novym motoru se ví, že běžel bezproblému? Není to náhodou z havárky? Pak by mohly být skočený rozvody. Chyba lambda sondy nemusí souviset primo s lambda sondou takovou. Muze to byt i indikace, ze nedochazi k dobremu spalovani atd.

 

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před montáží motoru na vůz jsem nechal vyměnit rozvody komplet, takže poskočený řemen bych vyloučil. Prodejci tvrdili, že ten motor byl funkční, ale pravdou je, že při výměně oleje vytékálo spíše olejové "bahno", než olej.  Takže se motor musel ještě vypláchnout určeným olejem...po vymazání chyby lambdy se se po x kilometrech opět rozsvítila vada motoru a opět to hlásilo stejnou poruch. Po výměně sond už ani auto ani diag nic nehlásí a trošku se to zlepšilo ( před výměnou lambdy se to dusilo opravdu hodně)... jinak mě ještě napadl vstřikovač, ale ty hlásí všechny stejné hodnoty, tak bych je také asi vyloučil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete přehodit vstřiky z původního, ale myslim si, ze tim to asi nebude. Ty motory moc netrpějí na podpalování ventilů nebo nevyžadují nějakou speciální údržbu, ale když podívejte se pod dekl vaček, jestli to tam není katastrofa od karbonu. Zkuste projet auto třeba 100km, pokud to jde a pak zkontrolovat na závady. Těžko se radí od stolu, ale některé chyby "vylezou" až po najeti par kilometru. Tedy, pokud je to mozne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, žena s tím jezdí každý den do práce 20km má to po rovině, tak se s tím docela dá někam dopravit...od výměny těch sond má najetých asi 80km. Je pravda, že okolo vačkového hřídele asi bude pořádný bordel.Odfuk z motoru co jde zpět před škrtící klapku byl celkem řádně zalepený... Mohl by ten bordel u vačky způsobovat tyhle problémy? Jen mám strach aby nebyly podpalený ventily, nebo špatná řídící jednotka 😕 Ještě jedna možnost by mohla být ta, že to má poslední tlumič výfuku z Fabie, ale se starým motorem to tak jezdilo v pohodě a střední díl jsem tam nikdy neměl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mrkněte na MAP senzor, je možné, že je zalepený přívod- je to taková placka na sání nahoře, nalevo od skrtici klapky, drzi ji jeden sroub. Snímá podtlak v sání, pro tento motor celkem podstatná informace. Jednotky motoru neodchází. Výfuk z Fabie na to nebude mít vliv.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ted známému pomaham řešim úplně ten samej problem co tu popisuješ.. ma 307 1.6 16V NFU  rok 2006 a když jsem to četl, tak jsem myslel, že to psal on ...

Po výměně motoru ma ty samé priznaky jako máš ty.. Auto jde pomalu do otacek a az někde nad 3000tis to zabere. Diagnostika psala par zavad, ale vse se odstranilo a nic nepomohlo, stejne tak nepomohlo prohozeni klapky,vstriku a ruznych cidel..

Jediny na co se ted prislo tak, že jsou na nivem motoru skočené rozvody o zub na jedné vačce a mozna jeste na klice ale to se bude teprve zitra resit, je tam nejaky problem s aretaci na setrvaku..  

 

 

Omrkni jeste jednou nastaveni tech rozvodu, možná bude problem tam..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za další možnost, myslíš, že bych to mohl zkontrolovat sám? jak poznám, že je nastavení správné? předpokládám, že nahoře jsou nějaké díry pro čep a ty při určitém natočení by se měly překrývat s dírama v motoru... a na klice to bude také tak? Já si vždycky rozvody raději nechal dělat, vím, že nastavení musí být přesné, tak jsem se do jediné téhle práce nikdy nehrnul 🙂 díky 🙂 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U NFU je zajištění klikovky na HÚ (horní úvrať) 1. válce řešené tak hloupě a nepřístupně, že to radši dělám podle hodinek (úchylkoměr) na 1. válci. Zajišťění klikovky je (při pohledu na motor od předního nárazníku pod držákem olejového filtru... díra zleva od motoru k setrvačníku. Blbě se topisuje. Zajištění vaček je jednoduché, stačí na to šrouby (M6/M8 nevim z hlavy). Vačky na prvním válci musí být ve "střihu"- základní princip nastavení na jekémkoliv čtyřválci 4T otto.

Problém u havárky může být i to, že všechno dáte na značky a stejně ty rozvody nastavíte špatně a to z jednoduchého důvodu- rozvodová kola se protočí na vačce/na klice z důvodu sřihlého zajišťovacího pera/klínku. Pak bude všechno sedět na značkách a rozvody jsou špatně. Proto je nejlepší to dělat přes díru svíčky podle hodinek nebo aspoň vzít špejli a HÚ kontrolovat při otáčení na značku na klice. U vaček je nejjednoduší shodit kola a podívat se na klínky/pera, nebo aspoň shodit dekl a zkontrolovat "střih" na 1.válci. U DOHC je trochu problém, že se musí shodit oba dekly, jinak ten "střih" nejde vidět na obou vačkách.

Na NFU bych typoval špatně nastavenou kliku vůči rozvodům, pochybuju, že je kolo protočené dole, maximálně protočené kolo/kola na vačkách. A to hlavně z důvodu, že se někdo nemusí umět trefit do díry na setrváku.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tohle už vypadá na odbornější kontrolu, doufal jsem, že se budou čepovat obě kola nahoře u vačky a jedno dole na klice a hotovo 🙂 no, tak tuhle kontrolu raději nechám na nějakým odborníkovi.... a neměl by to počítač poznat? že poloha kliky nesedí oproti třeba ventilům? Ono s těma rozvodama to mají asi francouzi všelijaké... měli jsme potkané Renault Kangoo... a to je z důvodu, že na klikové hřídeli je točivý moment přenášený na rozvody jen pomocí tření (přimáčknutím klínové řemenice na řemenici rozvodů) bez klínku z důvodů jemného doladění.... teda u staršího tipu ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím ale přiznat, že dnes to auto jelo o něco málo zase lepé... dokonce i proti kopci se Peugeotek docela solidně rozjel i když přidušeně, ale o mnoho lépe... tak nevím, zda se něco nezprůchodnilo, nebo zda se nezačala nějak přizpůsobovat řídící jednotka motoru... Nebo jsem si zvykl 😄

Upraveno uživatelem Fanda 307
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednotka nemá žádnou zpětnou vazbu od vaček, NFU nemá čidlo vačkového hřídele, jen klikovka. Můžou se objevovat nějaké nahodilé závady spojené se směsí, jako detekce fáze integrovaná v zapalování, chudá směs, lambdasondy... co je spojené se směsí vlivem špatného časování. A kolikrát i tam, kde snímač vačky snímá přímo kolo rozvodu se jednotce stejně dostávají "správné" informace a jednotka nic nepozná, idkyž je protočená vačka vůči kolu. Ideálně, když je snímač vačky na druhém konci vačky, přímo snímající výstupek vačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...