Přejít na obsah
Dr. Taby

VTi - 1.6 88 kw - čistě ze zvědavosti

Recommended Posts

Čistě ze zvědavosti bych se chtěl zeptat. Je tu někdo, kdo dal na první rozvody celý servisní interval - ať už 120 nebo 150 tisíc? Já mám přes sto a už asi rok to má trochu zvuk jak tichý diesel. abych to slyšel zevnitř, musím vypnout rádio i fukary. Vždycky při jarní a podzimní prohlídce říkám v servisu, jestli to není hlučný a není třeba měnit rozvody - a oni vždycky - to je v pořádku. Já zatím mám co se týká věcí od motoru měněnou 1 cívku a vodní pumpu - ta byla v záruce - lehce netěsnila. Jinak spotřeba i v zimě po městě do 8 - teď aktuálně 7,8 a to převážně město. táhne to i do kopce, je to tichý i přes 3000 otáček - vyjma okamžiku, kdy je ve velkým záběru dálnice do kopce nebo prudší akcelerace. Cca jednou za rok do toho naleju jejich zázrak. Tankuju MOL nebo Eurooil. Roční nájezd cca 15.000 km.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Má - 160.000. Řetěz, napínak, pumpa. My máme na C4 natočeno 65.000 a jako tichej ropak to zní už teď. Ale jen než se to prohřeje. Chystáme se měnit olej, třeba se to trochu uklidní. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

U mě to nijak zvlášť nepomohlo. Jen doufám, že jsou tam nějaký čidla, který budou varovat před případným průšvihem. Jezdím do autorizovaného servisu klasika jaro a podzim.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já mám necelých 60 tkm a je to tichounký. Vyměnil jsem svíčky a spadla mi spotřeba o cca 0,4l /100 km. Jak píšou výše rozvody jsou ve 160 tkm, dělal jsem je na předchozím autě se stejným motorem.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já najel 111tkm bez náznaku jakéhokoli problému s rozvody. Pak jsem auto prodal. Každopádně VTi nemá žádný oficiálně stanovený interval pro výměnu rozvodů. Někde tady na fóru jsem kdysi zahlídnul "doporučený" interval 120tkm, ale určitě to nebyla žádná oficiální informace.

Brácha má 308 s tímto motorem z druhé ruky, při koupi mělo auto cca 165tkm a rozvody původní. Po pár tisících km je nechal preventivně vyměnit, protože si chce auto nechat dlouhodobě, ale žádný objektivní důvod (v rámci konkrétního auta) k tomu neměl.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi po čase zdá, že ta hlučnost při akceleraci a tahu je při vyšších otáčkách už trochu vysoká. Není to jako pískání ani klepání, je to takový jakoby "suchý" motorový hluk. Dělá to hlavně při prudší akceleraci, bez ohledu na teplotu motoru. Když pojedu po dálnici 3500 otáček po rovině, tak to bude v pohodě tichý. Ale když to budu třeba rozjíždět do kopce, tak už to od cca 2500 otáček začne dost hlučet. Dělá to prostě při vyšších otáčkách, když je motor výrazně pod plynem. Spotřeba je pořád konstantní v zimě mám teď průměr 7,6 - 7,8. Na jaře mám nějakou výměnu gufera a prohlídku, tak až to budou zajíždět, řeknu jim, ať se na to zaměří - ale zpravidla mi v servisu říkají, že je všechno v normě. Jenže včera jsme pak projížděli v kopcích, tak u toho VTi v 308SW je potřeba dost řadit a moje žena, která tyhle věci vůbec neřeší, řekla, že se jí to auto zdá hlučnější - což já pozoruju už delší čas...

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×