Přejít na obsah
Espero

Esperův Hyundai I30 (III.) 1,6 CRDi Tricolor

Recommended Posts

Dnes jsem přivezl domů úplně nový Hyundai I30 (Phase III.) Combi 1,6 CRDi. Tricolor, což je vůz ve velmi rozsáhlé výbavě. Protože budím dojem, že kupuji ortodoxně jen červené vozy, jak mi tuhle kdosi řekl, což byla asi pravda, tentokrát jsem koupil vůz tmavomodrý, abych dokázal, že umím jezdit i s jinými barvami. (Objektivně řečeno - oni totiž jiný než ten modrý neměli.) Záruka vozu je 5 letá. 
Jenže jsem ho pořídil v akci, kde mi dali slevu 30,5 % z ceníkové ceny vozu (545 tisíc), ovšem při použití jejich financování, při platbě hotovostí by žádná sleva nebyla. Pro tentokrát byl nejlevnější operativní leasing, ne úvěry. Nebyla třeba akontace a smluvní nájezd je 100 tis. km, splátky spočítali na 6 200,- Kč z té zlevněné ceny, z toho necelých 1000 je pojištění. Za těch 5 let zaplatím cca 57% z ceníkové ceny a 77% z té slevové a podle konkrétní mé situace za těch 5 let se pak rozhodnu, jestli jim vůz nechám (a nebudu mít starosti s prodejem), anebo si ho odkoupím. 
Má to nízkootáčkový naftový motor v E6 s max točivým momentem někde kole 1 700 ot. a s přichcáváním močoviny. Udávaná spotřeba bude asi o 2 litry nižší, než u benzinové Dacie kterou tento vůz nahradí, což vzhledem k projezdu přinese průměrně úsporu 1000 Kč/měsíc na PHM.

Hyundai_i30_Stellar_Blue_2.jpg

Hyundai_I30_Stellar_Blue_1.jpg

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pilně se učím návod, má si 400 stran formátu B5 a váží asi 2 kila. Už z toho blbnu. Zlatý Pežot Boxer. Než ho dočtu, jednak zestárnu, jednak první polovinu zapomenu a budu muset nanovo. Kluk má prázdniny a tak přejdu asi tento týden na vlak a budu si ho číst ve vlaku.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zas bych to s tím manuálem nepřeháněl. Vezmi si večer až nic nebude v televizi manuál lahváče a sedni si do auta projdi to nejdůležitější co potřebuješ mimo věcí které znáš. Stejně polovinu věcí které se v manuálu popisují nebudeš v životě potřebovat případně když ho budeš mít na palubě tak si to dohledáš tak jako to dělají piloti že dohledávají scénáře u situací které nemají nadrilované.   A jinak teda hodně spokojených km s novým povozem. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Espero

Jakou má výbavu tvůj nový vůz s porovnáním se značkou PEUGEOT? Rozměrově je Peugeot v interieru vždy o kousek lepší. 

Dnešní ceny PEUGEOTu s metalickou barvou v základní výbavě: 

308 SW ACTIVE 1.5 BlueHDi 100 S&S MAN6  = 459.000,- 

308 SW ACTIVE 1.5 BlueHDi 130 S&S MAN6  = 484.000,- 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Abych pravdu řekl, já to s Peugeoty nesrovnával, takže nevím. Tam šlo opět jako vloni u Boxera o nalezení výhodných slevových podmínek pro pořízení nového vozu, což se povedlo, sleva 30,5% z ceníkové ceny, což mělo za následek, že leasingové splátky při 5 letém operáku byly o 1/3 nižší než úvěrové na 4 roky, takže ho mám na operák.  Ceniková cena byla 545 tis, moje 410 tis, vč. příplatkové metalízy a dostal jsem k vozu zdarma koberečky a zimní gumy včetně montáže (bohužel značka SAVA).  Vloni Peugeot Boxer měl slevu 34,5%. Navíc jako dlouholetý Hyundaják jsem to auto znal, měl jsem s ním možnost jezdit, dokonce i v Koreji, nejen u nás, a tak jsem věděl, co mě čeká. Bylo to rychlé rozhodnutí, v podstatě třídenní od nápadu do realizace. Takže jsem šel po typu vozu najisto.  U Peugeota v tomto segmentu akce neprobíhaly, i když ani technicky, ani designově proti Peugeotům samozřejmě nic nemám. Obdobně nebyly akce ani u Renaultů. Několik prvních postřehů, protože vůz jsem začal používat teprve 16.2., i když jsem ho měl doma už 4.2.

Návrat ke Hyundai po roce a čtvrt (dříve vůz Hyundai H1). Spotřeba průměrná při braní po návratu do plné: 4:41 l/100 Km. Spotřeba měřená počítačem: 4,1 litru. Rozdíl: +0,3 litru. Vyloženě na dieselgate to nevypadá. Lze očekávat, že spotřeba po zajetí asi trochu klesne. Nádrž vydrží něco přes 1 tis. km.
S vozem velká spokojenost, padl mi do ruky jak ulitý. V horských zatáčkách zatáčkách drží jako přibitý. Pohodlné řízení i posaz za volantem. Vyzkoušel jsem většinu funkcí, od automatického přepínání světel dálkové/tlumené při potkávání vozidel nebo dle osvětlení v obci, přes udržování vozu v jízdním pruhu – funkce sama koriguje řízení místo šoféra, po tempomat, který je v mé verzi neadaptivní, ale na rozdíl od Peugeotu Boxer podstatně jednodušeji nastavitelný, vlastně intuitivně, nastaví se aktuální hodnota, kterou vůz právě jede jediným stiskem tlačítka na volantu, u Boxera musím postupně namačkat zvolenou rycholst páčkou pod volantem. Jediná funkce se jeví trochu podivná, a to je sledování únavy řidiče. Údaj se nejspíše odvíjí od poslední přestávky, kterou je pro tuto funkci vypnutí zapalování. No a s dobou jízdy „měřená“ pozornost postupně ubývá. Jenže se nám stalo, že jsme přijeli k bouračce, převrácený vůz, hasiči a záchranáři se činili. My čekali a koukali. Měl jsem za sebou asi tak 350 km bez zastávky, utahaný jsem byl, že jsem téměř viděl dvojitě, moc jsme nenaspali a cesta byla dlouhá, pozornost byla už na displeji v dolní polovině šipky. Jenže po té „přestávce“ vůz oznamoval perfektní pozornost, zatímco já byl zralý na kutě…..Nebo aspoň do hospody. Zvykám si na stop start system motoru při zastavení, ale tu funkci asi budu vypínat, zvyšuje opotřebení startéru a věnce setrvačníku. Velmi příjemná sedadla, nijak měkká a dobře vedou tělo. Audio systém, velmi dobrý zvuk, jak rádia, tak záznamů MP3 z flash disku.
Co mi na vozu vadí? Poněkud horší výhled dozadu, tvar pojistky na rychlostní páce při řazení zpátečky dopředu, jakýsi divný zobáček, je sice elegantní, ale tak trochu neuchopitelný a pak ještě dunění karoserie, při nižších otáčkách. Jenže tady je otázka, jestli to není spíše plus, signalizuje to potřebu podřadit a myslím, že je to daleko přesnější info, než signál k přeřazení na počítači.
Od 18.2.2019 začal vůz jezdit v denním režimu do práce, před tím jen výletově pro účely zajíždění.

 

 

 

_HyundaI_I30_1.jpg

Hyundai_I_30_2.jpg

Hyundai_I30_3.jpg

Upraveno uživatelem Espero

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 4 hodinami, Espero napsal:

tempomat, který je v mé verzi neadaptivní, ale na rozdíl od Peugeotu Boxer podstatně jednodušeji nastavitelný, vlastně intuitivně, nastaví se aktuální hodnota, kterou vůz právě jede jediným stiskem tlačítka na volantu, u Boxera musím postupně namačkat zvolenou rycholst páčkou pod volantem. 

Nevím, ale na mé 308SW to jde také jedním stiskem a pochybuji, že by Peugeot dával do Boxera jiný systém.

Nejprve přepnu kolečko  do modu tempomat (namísto omezovače), pokud v něm už není - tempomat je stále vypnutý!!!  a pak zmáčknutím tlačítka na zvýšení rychlosti se tempomat aktivuje na aktuální rychlosti. Pak už si jen případně tlačítky dokoriguje rychlost. 

Pokud nepoužíváš omezovač, odpadá práce s kolečkem. 🙂 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Gratuluji ke koupi :) Snad budeš spokojený :) Já si i30 nemohu vynachválit :) Ticho ve voze, pěkný prostor a pohodlí při jízdě a za ty prachy ;)  

Jenom máš asi uevdené špatně kW.. 120K verze v naftě se nedělala ;) dělala se s 81kW a to do podzimu 2018, poté nastoupily modely 2018/19 což jsou modely bez hlídacích ventilků a zde jsou již motory 85 a 100kW v naftě

 

EDIT: Teď koukám, že máš přední FB nárazník, takže by jsi měl mít model 18/19 bez ventilků a 85kW :) 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 33 minutami, Espero napsal:

Nevím, já to tam lovím jak s keserem. Napřed pustím tempomat a pak páčkou nastavím rychlost, kterou potřebuju. Pěkně po kilometru.

Ano tak to funguje i u mě - pokud tempomat pustím, tak se nastaví na poslední rychlost - to se použije, když např. na dálnici vypadne po přibrždění za pomalejší vozidlem a chci se dostat pět na původní rychlost.

Zkus začít stiskem páčky na volbu rychlosti. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ano :) Motory jsou stejné, jen jiný SW :) 

 

Osobně nevím co od těchto nových motorů čekat :( Vrátili se z řetězu (81kW) na řemen (85 a 100kW) a především nahradili vstřiky vlastní výrobou :(  Tak uvidíme :) tu 85kW mám projetou v Tucsonu a tam je to hrozně slabý, 100kW mám projetou v Tucsonu a i30FB a na tucsona to je jentaktak, na FB je to super :) 

 

 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zatím najeto jen 1100 km. Už teď je jasné, že to není trhač asfaltu, ale je živější, než 1,5 dCi od Renaultu, ale to je o 1,5 deci menší objem. O tom Renaultském se tvrdilo, že je to nejmodernější diesel vůbec. Zatím žužlám do 2 tis. otáček. Uvidíme později, ale tohle auto je lehčí než Tjůsn, takže by mělo být i živější. Totiž vzhledem k charakteru používání - kolem komína, hlavně do práce, 80 km denně lepší dynamiku ani moc nevyužiju. Začnu asi dávat VIF kvůli přimazávání vstřikovačů a čerpadel. Řemenů se nebojím. Akorát se musí častěji měnit.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×