Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 5008 1,2 puretech - 1,6 puretech


Marek17

Recommended Posts

Ľudia, ja nechcem byť zlý, ale všetko čo sa tu diskutuje sú iba čisté dohady bez podložených faktov. Nič, iba dohady. Tie motory sú tu ešte veľmi krátko, takže nemožno o nich nič 100% tvrdiť. Možno máte pravdu a naozaj budú po 150.000 na odpis a možno nie a vydržia oveľa viac. Nechajme sa prekvapiť, v každom prípade doba pokročila, presnosť výroby a materiály sú uplne niekde inde ako pred 30 rokmi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, MilanF1 napsal:

Když přišlo HDi, taky to měl být průšvih... a po letech? 66 kw a 80 kw nejlepší motory. 

Ukáže čas, co 1.2 vydrží. 

No nevím, asi nemáš úplně pravdu.

Kdysi, možná před 15ti lety tady byl jeden člen, jmenoval se LaHab. A ten se naprosto zamiloval do 206 HDi,  1.4 objem.  Byl to tenkrát úplně nový motor, průkopník malých dieselovych motorů. Celkem jsem mu to rozmlouval, i Oddie, pokud se pamatuju. Ne, moderní motor, moderní materiály a podobné argumenty, on si to vysnil a psal tady snad půl roku než to auto doopravdy koupil.

Snad 10let jsem na toto fórum nechodil a když jsem se tady loni zase dostal, tak jsem si na něho vzpomněl. Neumím se dostat na staré fórum, tak jsem z toho mezidobí nic nenašel,  ale jeden z posledních postů tohohle LaHaba tady byl, že auto zavezl s totálně zničeným motorem do servisu. Ani neměl moc najeto.

Takže snad za dalších 10let nebudeme podobně číst o nynějších meganadšených majitelích.

Ale co se týče 2.0hdi, tak jako jo, nějakou výdrž to má. Jenže jako staré XUD to není. 

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Porovnáváš neporovnatelné. 1.6HDI má krouťák 300Nm a v podstatě mu chybí výkonová rezerva, takže na rozjezdu v pohodě, ale pro svižnou jízdu to není. Benzíny mají krouťák o třetinu nižší, navíc v rozsahu 1500-3000 otáček je z velké části dílem turba (oproti naftě rozhodně piditurba). Tedy pro takový motor je tahle váhová kategorie auta těžká práce. Přírodu neojebeš, je to vždycky něco za něco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle budou asi nekonečné diskuse, přitom je jasné i primitivovi, že vyšší obsah bude mít vždy i vyšší výkon, ať už to jsou benz., nebo diesel motory (puretech i HDi jsou s turbem)

takže kliďas pořídí 1.2 puretech, nebo 1.6 HDi...,dynamický řidič 1.6 puretech, nebo 2.0 HDi (a je to tak OK)

jinými slovy--člen XX bude horovat pro 2.0, člen XY pro 1.6 :super,  když kouknu do inzerátů, jsou mezi námi většinově kliďasové :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

abych byl opravdu upřímný, koupil bych to Berlingo s 2.0 HDi, kdyby bylo k mání--byl jsem na ten motor prostě zvyklý..., proto jsem ho koupil s tehdy nejvýkonnějším diesel motorem 1.6 HDi 84 kw a zjistil jsem, že ten výkon mi plně dostačuje, možná i proto, že ten původní 2.0 HDi ve 406ce měl podobný výkon i toč. moment :myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je ono pověst motorů. Ano svým způsobem na té pověsti mají velký díl i mechanici kteří se nechtějí učit nové věci a hned zkraje nové motory pohaní. Já nejsem jiný. Taky jsme raději ségře auto které bych se musel učit raději vymluvil i když jsem se v recenzích dočetl že až takový průšvih by to auto být nemuselo. pamatuju si první Fabie když do toho začala škodovka cpát tříválce to bylo keců že motor s lichým počtem válců nevydrží víc jak 100 tis. km a podívej se dneska jsou fabie který mají nájezd i víc jak 300 tis.km a fungujou samozřejmě že spousta těch motorů padla mnohem dříve ale většinou protože nebyli používané s rozumem nebo měli velmi odfláknutou základní údržbu. Takže podle mě je to jak píše ozzy56 každý si musí vybrat podle svého naturelu a hlavní je nepodcenit základní údržbu a rozumné používání. Jasně pokud si do 1,5t auta pořídím 1,2 motor tak po něm nemůžu chtít aby tahalo samosebe naložené na limit a ještě na limit naložený přívěs to je holý nesmysl za který se to auto odmění. Ale pokud vím že bude auto často jezdit naložené na limit a ještě bude tahat přívěs tak mu a sobě zároveň dopřeju dvoulitrovou naftu a té naftě dopřeju minimálně neodfláknutou základní péči zrovna tak jako celému autu pak se můžeme bavit o tom že to může být podobně nesmrtelný motor jako jsou RHY 2 Hdi 66kw.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Laďa napsal:

Já si pamatuji jak se tady diskutovalo, že motor 1.6 HDI je do P 407, 508, 5008 slabý.  I když je asi slabý (pro někoho), tak ale stále jezdí a není zase tolik případů, že by se chudák motorek unavil ve 150 000 nebo 250 000 km.

Myslíš to 1,6HDi, kde si musíš proklepat vanu aby šlo vůbec vypustit olej? To s tou vanou je asi největší amatéřina s jakou jsem se za poslední roky setkal. Pak tam po výměně zůstával ten nejhorší bordel, který navíc blbě odizolovaný výfuk připíkal až to ucpalo sitko na psacím koši. Odneslo to turbo, občas klika...

Už kdysi dávno, když jsem byl na týdenní exkurzi po fabrikach Peugeot, nám  nějaký manažer povídal,  že největší problém jsou normy,které se pořád mění. Než ten motor vychytaji, tak už vyvíjí další variantu. Od té doby se to jen zhoršilo,  ty normy se mění snad co 2 roky.

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já viděl pár motorů zničených po cca 150tkm.

No a najeto 200t, to přece nic není, to mi kdysi najelo auto za rok a půl a pak co? Zase nové auto? Aspoň půl milionu bez zásadních poruch, pak to bude dobrý motor.

Edit: jen tak letmo jsem nakoukl na Německou nabídku HDi s porouchaným motorem a je jich celkem dost. A nemají ani těch 200t najeto

https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeigen/deutschland/1.6hdi-motorschaden/c0-l0

Upraveno uživatelem David 106s16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...