Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Peugeot 5008 1,2 puretech - 1,6 puretech


Marek17

Recommended Posts

@Marek17 K takovému baráku, jaký máš, se hodí ideálně verze GT. Takže 1,6 :cool:

Ta 1,2 nejede špatně. Na normální jízdu stačí v pohodě. Dokonce, i když se naloží, tak to motor utáhne. Ale pak už leze dost nahoru spotřeba. Navíc myslím, že ti u ní bude chybět síla při předjíždění.
Rozhodně ale souhlasím s tím, aby sis to obojí nejdříve projel. Vlastní zkušenost nic nenahradí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1,2 jsem zkousel a mile me prekvapila,byli jsme nalozeny 4 osoby a jelo to krasne. To auto bude nalozene s 2 malema detma 2 roly a 4 + v kufru kocarky atd.:-), jen me zajimalo jestli nekdo nema zkusenost s tou 1,6 puretech v 5008, na netu nemuzu najit nejakou recenzi ani na youtube:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od prosince jsem se o 5008 zajímal. Jelikož jsem celoživotním přívržencem benzínu i LPG, tak jsem studoval, projížděl se v obou typech

(1.2  i 1.6 Pure Tech) a dospěl k názozu, že začátkem ledna jsem objednal 1.6 s osmičkovým automatem. Motor se nemusí tak

vytáčet, zvuk taky není jak komár a hlavně si myslím, že nebude po stech tisících km tak uhoněnej.  Prostě na mě 1.6 udělala lepší dojem

a teď jen počkat do dubna a pak se při ježdění uvidí ;-) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Pacho69 napsal:

no všechny ty motory jsou thp, ale protože thp je mezi příznivci synonymum pro průšvih, začal jim PSA v nových řadách říkat PureTech… Konstrukčně jsou to návazné motory, rozdíl mezi 1.2 a 1.6 je válec navíc.

Pokiaľ viem, tak 1,2 a 1,6 sú uplne iné motory, zďaleka nieje rozdiel iba v 1 valci. 1,6 nemá zrovna dobré meno čo sa týka životnosti, práve preto ho psa premenovalo na puretech, nakoľko puretech 1,2 ZATIAĽ nemá pokazené meno.

Charlie 1: To že by motor 1,6 mohol jazdiť za menej ako 1,2 je iba mokrý sen ich majiteľov. Možno krátkodobo pri jazde do kopca na plný plyn ale v reálnej prevádzke je 1,2 o cca 1L úspornejšia, samozrejme dynamika je lepšia u 1,6 o tom niet pochýb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

viz. mé příspěvky k 1,2 PURE TECH, .... máme ho od léta, najeto cca 11000km. používáno jako rodinné pro 4 osoby. výkonově nám stačí úplně bez problémů, když jsem kupoval a měl možnost testnout oba motory tak jsem zhodnotil, že 1,2 bohatě stačí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím, že pocit z jízdy bude dobrý asi u obou. Nejspíš pro určité řidiče i vhodný výběr motoru. Za sebe ale moderní turbobenzín nikdy! Moje dosavadní zkušenosti s 1,6THP jedním slovem katastrofa. Výkon papírově jako 2,0 hdi ale realita úplně mimo a pro alespoň trošku podobný styl jízdy je spotřeba zhruba o 2 litry vyšší než u nafty. O spolehlivosti a dlouhověkosti si iluze nedělám, spodek možná vydrží, ale obzvlášť kdo jezdí na spotřebu, tak karbon se tam nejspíš bude dělat dost, takže se dají čekat velké servisní náklady, případně kupování lepšího paliva, adit. atd. Nevěřím, že ty nové motory jsou v tomhle lepší. Čas ukáže

Pak mám zkušenost s Mini Countryman, je to 1,5 tříválec myslím kolem 100kw výkon. Nevím jestli ten motor nemá spojitost s PSA. Jede skvěle, ale žízeň taky veliká a spolehlivost čas ukáže. 

Dle mého názoru jsou tyhle benz. motory pro lidi, co je po max 5 letech nebo 100000km dají pryč. Pak to udržovat bude loterie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedělám si iluze, že dnešní 1.6 a 1.2 jsou "úplně jiné motory". Poznatky (chyby) z 1.6 se "normalizovali", ale vycházejí určitě ze stejných základů, jen ten válec chybí. Čímž se musí upravit více věcí, aby se lichoválcovej motor vyvážil. Můj názor je podobný jakou má Ondra, že na těžký auto jsou tyhle malé turbomotory nevhodné. Pokud benzín, tak klasickou atmosféru s větším objemem. Myslím si, že dohánění krouťáku v nízkých otáčkách turbem má neblahý vliv na životnost motoru, obzvláště při dnešním konstrukčním "dimenzování", navíc směřované k tomu, provozovat je při nízkých otáčkách (karbonizace). Výrobcům to vyhovuje, dlouhá životnost je pro ně samozřejmě "nevhodná". Motory se prostě brzy unaví, u velkých těžkých aut typu 5008 rychleji, než u Mini. Myslím si, že pro benzín je vhodnější hybrid nebo plug-in hybrid, kde mu nízkých otáčkách bude pomáhat elektromotor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím, že dlouhá životnost je nevhodná bych nesouhlasil. První THP byly na generální opravu po 100 tkm, a to dělá tak špatné jméno, že tohle automobilka nechce. 

Primovstrik benzínu je problém, protože se necisti sací ventily, ale myslím, že to je mazda, která zároveň vstrikuje do sani. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, papas napsal:

viz. mé příspěvky k 1,2 PURE TECH, .... máme ho od léta, najeto cca 11000km. používáno jako rodinné pro 4 osoby. výkonově nám stačí úplně bez problémů, když jsem kupoval a měl možnost testnout oba motory tak jsem zhodnotil, že 1,2 bohatě stačí. 

Diky za informaci,jeste se chci zeptat jakou mate spotrebu prosim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Marek17  ono z Tveho hlediska bohuzel plati dve lety proverene poucky: 1. objem nicim nenahradis. 2. downsizingove troj a ctyrhrnky jsou spotrebnim zbozim a jako sparavny konzument by    s je mel po 150 000 km zahodit. Z toho vyplyva, ze by ses MOZNA mel poohlednout uplne nekde jinde po nepreplnovanem sestivalci!:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych nebyl tak striktní se, podívej, s čím jezdila třeba taková Š1203. Jenže když ta šla na generálku ve 100tkm, tak to už byla zasloužilá.

Opakuji se - malý turbomotor je vhodný na malé, lehké auto. 5008 má 1,5 t prázdná a přes 2t v provozním zatížení, malý turbomotor se při táhání týhle zátěže rychleji opotřebuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...