Přejít na obsah
Marek17

Peugeot 5008 1,2 puretech - 1,6 puretech

Recommended Posts

Zdravím, vybíráme Peugeot 5008 a nemůžeme se rozhodnout mezi motory 1,2 Puretech a 1,6 puretech. Jaký motor je podle vás lepší do tady toho modelu? Je 1,6 o tolik výkonnější motor jak 1,2? Máte někdo zkušenost? Díky za odpoved

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

objem nenahradis 🙂 Nevím jak kvalitou, jestli je jeden povedenejsi nez druhej. Pokusil bych se najít obě verze u prodejců a šel se s tím projet. Záleží taky jak budeš jezdit naloženej.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@Marek17 K takovému baráku, jaký máš, se hodí ideálně verze GT. Takže 1,6 :cool:

Ta 1,2 nejede špatně. Na normální jízdu stačí v pohodě. Dokonce, i když se naloží, tak to motor utáhne. Ale pak už leze dost nahoru spotřeba. Navíc myslím, že ti u ní bude chybět síla při předjíždění.
Rozhodně ale souhlasím s tím, aby sis to obojí nejdříve projel. Vlastní zkušenost nic nenahradí.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

1,2 jsem zkousel a mile me prekvapila,byli jsme nalozeny 4 osoby a jelo to krasne. To auto bude nalozene s 2 malema detma 2 roly a 4 + v kufru kocarky atd.:-), jen me zajimalo jestli nekdo nema zkusenost s tou 1,6 puretech v 5008, na netu nemuzu najit nejakou recenzi ani na youtube:-)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jojo na to jsem koukal,ale to je 1,6 thp vid? Tady na ten motor nebyli moc dobre recenze, skoda ze nemaji recenzi s 1,6 puretech,ale asi to bude hodne podobny.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

no všechny ty motory jsou thp, ale protože thp je mezi příznivci synonymum pro průšvih, začal jim PSA v nových řadách říkat PureTech… Konstrukčně jsou to návazné motory, rozdíl mezi 1.2 a 1.6 je válec navíc.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

A jsme u toho, THP nikdo nechce a PureTec by lidí koupili.

Proto došlo na přejmenování těch 1.6. Motory jsou poslední roky spolehlivé,  ať se jmenují jakkoliv. Ale z marketingového pohledu se jim nyní říká PureTec. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Od prosince jsem se o 5008 zajímal. Jelikož jsem celoživotním přívržencem benzínu i LPG, tak jsem studoval, projížděl se v obou typech

(1.2  i 1.6 Pure Tech) a dospěl k názozu, že začátkem ledna jsem objednal 1.6 s osmičkovým automatem. Motor se nemusí tak

vytáčet, zvuk taky není jak komár a hlavně si myslím, že nebude po stech tisících km tak uhoněnej.  Prostě na mě 1.6 udělala lepší dojem

a teď jen počkat do dubna a pak se při ježdění uvidí ;-) 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 5 hodinami, Pacho69 napsal:

no všechny ty motory jsou thp, ale protože thp je mezi příznivci synonymum pro průšvih, začal jim PSA v nových řadách říkat PureTech… Konstrukčně jsou to návazné motory, rozdíl mezi 1.2 a 1.6 je válec navíc.

Pokiaľ viem, tak 1,2 a 1,6 sú uplne iné motory, zďaleka nieje rozdiel iba v 1 valci. 1,6 nemá zrovna dobré meno čo sa týka životnosti, práve preto ho psa premenovalo na puretech, nakoľko puretech 1,2 ZATIAĽ nemá pokazené meno.

Charlie 1: To že by motor 1,6 mohol jazdiť za menej ako 1,2 je iba mokrý sen ich majiteľov. Možno krátkodobo pri jazde do kopca na plný plyn ale v reálnej prevádzke je 1,2 o cca 1L úspornejšia, samozrejme dynamika je lepšia u 1,6 o tom niet pochýb.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

viz. mé příspěvky k 1,2 PURE TECH, .... máme ho od léta, najeto cca 11000km. používáno jako rodinné pro 4 osoby. výkonově nám stačí úplně bez problémů, když jsem kupoval a měl možnost testnout oba motory tak jsem zhodnotil, že 1,2 bohatě stačí. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Věřím, že pocit z jízdy bude dobrý asi u obou. Nejspíš pro určité řidiče i vhodný výběr motoru. Za sebe ale moderní turbobenzín nikdy! Moje dosavadní zkušenosti s 1,6THP jedním slovem katastrofa. Výkon papírově jako 2,0 hdi ale realita úplně mimo a pro alespoň trošku podobný styl jízdy je spotřeba zhruba o 2 litry vyšší než u nafty. O spolehlivosti a dlouhověkosti si iluze nedělám, spodek možná vydrží, ale obzvlášť kdo jezdí na spotřebu, tak karbon se tam nejspíš bude dělat dost, takže se dají čekat velké servisní náklady, případně kupování lepšího paliva, adit. atd. Nevěřím, že ty nové motory jsou v tomhle lepší. Čas ukáže

Pak mám zkušenost s Mini Countryman, je to 1,5 tříválec myslím kolem 100kw výkon. Nevím jestli ten motor nemá spojitost s PSA. Jede skvěle, ale žízeň taky veliká a spolehlivost čas ukáže. 

Dle mého názoru jsou tyhle benz. motory pro lidi, co je po max 5 letech nebo 100000km dají pryč. Pak to udržovat bude loterie

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Nedělám si iluze, že dnešní 1.6 a 1.2 jsou "úplně jiné motory". Poznatky (chyby) z 1.6 se "normalizovali", ale vycházejí určitě ze stejných základů, jen ten válec chybí. Čímž se musí upravit více věcí, aby se lichoválcovej motor vyvážil. Můj názor je podobný jakou má Ondra, že na těžký auto jsou tyhle malé turbomotory nevhodné. Pokud benzín, tak klasickou atmosféru s větším objemem. Myslím si, že dohánění krouťáku v nízkých otáčkách turbem má neblahý vliv na životnost motoru, obzvláště při dnešním konstrukčním "dimenzování", navíc směřované k tomu, provozovat je při nízkých otáčkách (karbonizace). Výrobcům to vyhovuje, dlouhá životnost je pro ně samozřejmě "nevhodná". Motory se prostě brzy unaví, u velkých těžkých aut typu 5008 rychleji, než u Mini. Myslím si, že pro benzín je vhodnější hybrid nebo plug-in hybrid, kde mu nízkých otáčkách bude pomáhat elektromotor.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

S tím, že dlouhá životnost je nevhodná bych nesouhlasil. První THP byly na generální opravu po 100 tkm, a to dělá tak špatné jméno, že tohle automobilka nechce. 

Primovstrik benzínu je problém, protože se necisti sací ventily, ale myslím, že to je mazda, která zároveň vstrikuje do sani. :)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
před 14 hodinami, papas napsal:

viz. mé příspěvky k 1,2 PURE TECH, .... máme ho od léta, najeto cca 11000km. používáno jako rodinné pro 4 osoby. výkonově nám stačí úplně bez problémů, když jsem kupoval a měl možnost testnout oba motory tak jsem zhodnotil, že 1,2 bohatě stačí. 

Diky za informaci,jeste se chci zeptat jakou mate spotrebu prosim?

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Spotřeba je dosti vysoká, používá manželka na dosti krátké trasy, nyní v zimě 8,8l/100.  jinak dlouhodobě 6,8-7,5l/100. 

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@Marek17  ono z Tveho hlediska bohuzel plati dve lety proverene poucky: 1. objem nicim nenahradis. 2. downsizingove troj a ctyrhrnky jsou spotrebnim zbozim a jako sparavny konzument by    s je mel po 150 000 km zahodit. Z toho vyplyva, ze by ses MOZNA mel poohlednout uplne nekde jinde po nepreplnovanem sestivalci!:roker

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

já bych nebyl tak striktní se, podívej, s čím jezdila třeba taková Š1203. Jenže když ta šla na generálku ve 100tkm, tak to už byla zasloužilá.

Opakuji se - malý turbomotor je vhodný na malé, lehké auto. 5008 má 1,5 t prázdná a přes 2t v provozním zatížení, malý turbomotor se při táhání týhle zátěže rychleji opotřebuje.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×