Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Automatická převodovka


Kubicc

Recommended Posts

mam EAT8, radi dobre, necitim nic, nepocujem nic, pocit z jazdy je fajn. motor drzi vo vyssich otackach, ako by som radil ja (pri danom krutovom momente), na druhej strane by to malo byt pre dobro pokial ide o zivotnost motora (plus stale je moznost radit manualne packami). mam ale nabehane este pramalo na to, aby som hodnotil zivotnost prevodovky. bol som v servise zrovna, ked tam bol clovek na reklamaciu, co sa mu prevodovka rozpadla (nove auto). objednavali mu novu. druhy krat by som si opat vybral auto s touto prevodovnou a nie manual. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám manuál a párkrát jsem jel s EAT6 i jsem si vyzkoušel EAT8. Jsem ze staré školy a EAT pro moje trasy a styl jízdy nemá smysl. Pokud jsi ochutnal automat třeba v Passatu, budeš smutný. Řazení oproti tomu "kope" a na rychlý rozjezd v rušné křižovatce zapomeň. Nicméně záleží jak umíš "číst" motor a jezdit. Také na trasách.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no kazdy to ma inak, ja som napr dal prednost vyssiemu vykonu a nizssim otackam na dialnici, inak aj na krizovatke sa da svizne rozjet a nemam pocit ze by kopala, a to poznam aj ine automaty vcetne dsg. 
Ale ako to uz byva nieketo radsej jazdi s automatom aj ked nie je ten automat mega super, proste po 25 rokoch za volantom  sa im uz nechce radit, ked moc chcem radit mam stareho saaba 🙂
Dokonca  bol niekde test arteona s dsg a 508 s eat8 a dopadok lepsie 508.

Upraveno uživatelem rass76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím co máte s tím DSG jako modlou/měřítkem. Z mého pohledu je DSG o třídu níže než opravdový automat s hydrodynamickým měničem. Je to sprostá dvojspojka, životnost taky žádná sláva. Podobně jako PowerShift u Fordu. Lidi to v ojetině (alespoň u Fordu) nechtějí, protože v ojetině je to zralé na drahý servis a problémy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

EAT8 je o kus lepší než EAT6 a o velký kus než AM6. Další rozdíl je i v tom, jestli jezdíte EAT8 v benzínu nebo v naftě. Měl jsem možnost najet cca 1000km s obojím. V benzínu má "8" samozřejmě vyšší otáčky, protože benzín má jinou výkonovou křivku, než nafta.
Pokud 8 srovnám s AM6, terou mám v 508, tak je to prostě jiná liga. Má mnohem, mnohem rychlejší reakce. Pokud bych kupoval nový povoz, tak jednoznačně s EAT8! Zvláště v Travelleru, kde mám málo místa na nohy, bych o manuálu ani neuvažoval...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám EAT8, nic nekope, naopak, jízda je pohodlná díky pozvolným přechodům mezi rychlostmi. Dosud jsem měl 4 auta s manuálem a ruční řazení mi rozhodně nechybí a když, tak pádla na ruční řazení ve stylu F1 jsou pod volantem 🙂

Časem se uvidí, jak dlouho EAT vydrží...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...
  • O 1 rok později...

za mně převodovka super, obzvlášť se mi líbí, že se i v automatickém režimu nechá ovlivňovat pádly pod volantem, např při svižnějším rozjezdu, když nechci aby to točilo moc vysoko. Nevím jestli mínus, každopádně nezvyk je, že výrazně méně brzdí motorem než jsem byl zvyklý u manuálu. Naštěstí má nadstandardně výkonné brzdy (větrané kotouče i vzadu) a opět můžu podřazovat i v automatickém režimu pádly.

Zvláštní jev, při pomalejší jízdě i při couvání se často ozývá takové jako sykání nebo cvakání z pod auta. Určitě to má souvislost s převodovkou. Jako kdyby ufukoval nějaký ventilek. Slyší to taky někdo u automatu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Jak se stavíte k údržbě (asi hlavně výměně oleje) aut. převodovky? Dle výrobce je v 8 st. aut. doživotní náplň. Kde máte kdo zkušenosti s odborníky na převodovky, při kolika km měnit olej? Našel jsem např. síť Bosch servisů. Ve značkovém servisu mě to neláká, když se podle nich olej nemění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano. doživotní náplň tam je. Do konce životnosti převodovky = do konce záruky na auto.
Měnit. Ideálně každých 50-60tis. U 8st bude asi ale problém s alternativním olejem. Těžko říct, jestli je tam stále stejná specifikace, jako pro EAT6 nebo nějaká nová. Správný olej a pravidelná výměna je v tomhle případě Alfa a Omega.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...