Jump to content
Michal.21211

Výměna ložiska

Recommended Posts

Zdravím rozhodl jsem se vyměnit ložisko a povedlo se mi zlomit šroub co je v tehlici a drží tlumič tak sem se chtěl zeptat jestli tam je ten šroub nějak přivařenej nebo ne protože mi nejde vyklepat a pak jsem se chtěl zeptat jestli někdo nemá nějaký stručný návod na tu výměnu ložiska 

75A53BF3-876C-419F-947C-28BCB6C8B0E7.jpeg

267A41BF-BEE3-4A34-A123-4589C1D3D22F.jpeg

Edited by Michal.21211

Share this post


Link to post
Share on other sites

No slušnou pakárnu jsi si udělal. Je tam jen závit. Ovšem šroub vyndáš jen jedním směrem. Takže buďto odvrtat, nebo pokud se to povede tak navařit matici. Hodně ohřát a vytočit.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten šroub není přivařený, jen ho máš zarezlý, zkus to postříkat nějakým sprejem uvolnujícím rez a pak poklepej po tom druhém konci, aby se ,,odrazil'' a musíš ho dát ven, protože tu objímku na těhlici stahuje...

jestli na výměnu ložiska kola nemáš lis, vem celou těhlici někam do servisu, za 200 Kč ti ložisko vymění

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak to jsem myslel že je tam právě závit, pak je to o to jednodušší práce.
Ohřívání indukcí je právě k okolí šetrný, je to ohřátý hned a tím pádem jen ten kousek co potřebuješ. Potom se to ochladí.

 

Edited by kirkiz

Share this post


Link to post
Share on other sites

A neví někdo ještě tvrdost toho šroubu kterej tam musím koupit ? A jestli se má nějak ten střed jak drží kotouč vyklepnout nebo vylisovat napřed a pak ložisko nebo přímo s ložiskem

 

 

Edited by Michal.21211

Share this post


Link to post
Share on other sites

podle toho, jak se ptáš, nechej ložisko vyměnit někde, kde to běžně dělají...,není to opravdu tak drahé, když jim doneseš těhlici,   ano, je tam tvrdý šroub se samojistící matkou, takže nejlépe origo šroub (může být i z vrakoviště)

až to pak budeš skládat, tak ta velká matice na poloose MUSI být dotažená na předepsaný moment, jinak to nové ložisko brzy odejde...

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vnejsi krouzek loziska, co zustane v tehlici, je vetsinou potreba (resp.je to nejjednodussi metoda) vyvarit svareckou uvnitr kolem dokola, aby se smrsknul a vypadnul sam ven, jinak byva problem ho z tehlice vylisovat, nebyva totiz za co.

Share this post


Link to post
Share on other sites

přesně tak, vyvařit a nechat samovolně zchladnout, pak vypadne kroužek sám, jeďte elektrodou prostředkem kroužku, abyste ho náhodou neheftli k těhlici!!   ale nedávat zchladit do vody!!!

Edited by ozzy56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm.... To vyvaření jsem nikdy nezkoušel, vždy lis ven i dovnitř.... No čeká mně to na 806ce, tak to asi prubnu.... Ale zatím se mi do toho moc nechce, i když už to cítím v podlaze....

Share this post


Link to post
Share on other sites

jde to fakt dobře, kdysi jako učně mě to učili ti starší na provoze, měl jsem ze začátku hrůzu, že kroužek ložiska heftnu k okolnímu materiálu :o, ale nikdy se mi to nestalo :), pokud jsi pravák, chyť konec elektrody do levé ruky (v rukavici) ať se ti neklepe ruka, pak dej konec elektrody centimetr od kroužku,  klepni hlavou ať Ti spadne kukla do pracovní polohy (pokud nemáš samozatmívačku), pak jenom přiblížíš konec elektrody do kroužku a jedeš..., objeď celý kroužek dookola svarem uprostřed kroužku a hotovo,  tím svařováním se nahřeje a pak stáhne na průměru tak, že za 20 min. vypadne sám

samozřejmě to jde i COčkem, ale to asi každý mít doma nebude (narozdíl od svařovacího trafa):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teda tak něco málo o autech si myslím že vím ale tohle jsem nevěděl. Jako věděl jsem že když se to ohřeje tak se to dá vyrvat ale takhle to jsem nevěděl no je vidět že se máme od   " dědků " ( v dobrém slova smyslu)  pořád co učit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při výměně ložiska na 106 mi kamarád smrkl elektrodou uprostřed toho zbytku ložiska v těhlici a pak dvě tři šumivky kladivem a kroužek byl venku. Šumivka na trubku téměř stejného průměru jako je vnitřek ložiska,proto ten smrkanec.Dělal jsem to u něj ,doma před panelákem by to nešlo!(na 106 musí ven u tlumič s pružinou celé ven z kastle ,o to složitější než na jiných autech kde se sundá jen těhlice)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...