Jump to content
Dobišar

Za jízdy chcípnul motor

Recommended Posts

Zdravím, 

nerad zakládám nové vlákno, ale prozatím jsem se nikde nedočetl nic, co by mě mohlo pomoct.

Jefu dneska v poledne z práce, a najednou, bez jakéhokoliv varování chcípnul motor, rozsvítili se kontrolky a spadnul otáčkoměr na nulu. 

Zkoušel jsem startovat - stratér motorem točí jak s ventilátorem, a nic. Ani neškytne. Po půl hodince auto přešlo do "economy módu"

Kamarád, co má diagnostiku, tak mě načetl chyby, a sám nevím, voco by mohlo jít. V čem je zakopanej pes. Tady jsou všechny chyby:

P 2565 - Signál plnícího tlaku turba - zkrat obvodu na plus - pól baterie nebo hodnota příliš vysoká

P 0409 - Neznámý chybový kód

P 2562 - Snímač plnícího tlaku

P 0299 - Kapacita plnícího turba nedostatečná

P 2137 - Signál pedálu akcelerátoru - koherence mezi vodičem 1 a 2

P 0470 - Snímač tlaku spalin - chybná funkce

P 1169 - Napětí vstřikovače

             - válec 1 a 4

P 0562 - Systémové napětí - nízké

P 1197 - Chyba řídící jednotky motoru (ECU)

             - řízení trysek

 

Je toho nějak moc. Má prosím někdo s tímto zkušenost a poradí, co se pos..lo? Odhadoval bych to na nějakej káblík, co někde upadnul. 

Poradí někdo prosím? Děkuji. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

pavelu96 - dobrá hláška - "s traktorem" 🙂 🙂 🙂 

Se omluvuju. Sem to včera psal poněkud rozladěn,  psychicky vyčerpán a zmrzlej. Takže jsem zapomněl zmínit, co mám vlastně za auto.  

Jedná se o Peugeot 307 SW r.v. 2004  100Kw

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím, nejsem kovaný v diagnostice,ale těch chyb je fakt nějak moc. Ale podle toho, že to zdechlo najednou a v kombinaci s hláškami "snímač tlaku..." mě napadají rozvody.

nechci tě strašit, může to být i něco jiného, ať už ptákovina (např někde upadlá kostra) nebo něco většího (dražšího) - třeba ŘJ, ale to by asi psalo jiné chyby.

Svůj nápad jsem napsal, třeba se vyjádří někdo zkušenější, ale přesto se zeptám kolik máš najeto a jestli jsi je někdy měnil ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PaKr - díky za komentář. Co se týká hlášek snímače tlaku turba, ty už jsou tam nějakou dobu. Bude v háji některý ze snímačů ovládání tlaku turba. Myslím si osobně, že to nemá na to chcípnutí vliv. 

To až ty další hlášky jsou nové - od 2137.

Osobně bych to odhadoval na nějaký upadený káblík - někde. 

Rozvody jsem dělal v létě.To by mělo být cajk. A motor ztichnul z ničeho nic. Bez sebemenšího hluku, nebo klepnutí. Přejel jsem na silnici zpomalovací práh, a pár metrů za ním to chcíplo.  . Řídící jednotka je přehrávaná v servisu Peugeot na originální softvare, páč tam byla někde chyba. Nešlo se připojit k ŘJ. Od té doby (cca 2 roky) je to OK. 

Každopádně díky za radu.

Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hafity - tak nějak to mám v plánu. Ale, popravdě. Je toho tam okolo motoru moc (těch káblíků a spojů) a místa málo. 

Vím, že takhle od PC se těžko radí, ale, aspoň kde přibližně hledat? Nebo na co konkrétně se zaměřit?

 Venku, v tom mrazu to bude zítra hledání jak jehly v kupce sena 🙂 

Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

není zač:) jsem rád,že nejhorší (a asi nejdražší) variantu můžeme vyloučit.;)

něco podobného mi jednou udělala služební 206 - přejel jsem přejezd a auto zdechlo komplet(včetně světel) a servis diagnostikoval špatnou BSI, ale protože píšeš,že auto přešlo do eco modu, tak to bych taky vyloučil.

Takže souhlasím s tím, co píše Hafity - prohlídnout konektory a kostry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se teďka chvilku vrtal v těch káblíkách a hledal. kde by mohla být chyba. Zatím jsem nic nenašel. Krom jedné podivnosti. Pod pojistkovou skříňkou  u motoru, jsem našel zespodu dva ucvaknutý káblíky. Je vidět, že je to ucvaknutý kleštěma. Izolačka byla z nich spadená dole. Je možný, že ty jejich odizolovaný konce mohli vlést zespodu k nějakýmu konektoru? A věděl by někdo podle jejich barvy, od čeho to můžou být ty káblíky? 

Zatím jdu na internetu pátrat, kde všude jsou okolo motoru kostry, abych věděl, kam se kouknout. 

Doteďka jsem pohnul - zkontroloval snad vše, co jsem měl po ruce. I alternátor. Zatím bez výsledku. 

Michal

WP_20190126_10_29_45_Pro[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarokare - díky za info. Káblíky zaizoluju a nechám bejt. 

Zatím jsem našel dvěs místa ukostření u motoru, na který kouknu. Jedno je vedle vzduchového filtru - vpravo na nosníku, a druhé je pod držákem baterie. 

Mrknu na to. Očistím a lehce máznu, aby to nezarezlo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem po několika hodinách práce při sněžení a lehkém mrazíku nakonec něco zjistil. 

Už jsem se naštval, že všechny moje pokusy o kontrolu kabeláže a ukostření motoru jsou naprd. Tak jsem si řekl že skontroluju všechny pojistky. No, a v motorovém prostoru jsem narazil na problém. Pojistka číslo 15 co má 30A je spálená. Dám novou, a už jenom při zapnutí zapalování je nová pojistka taky spálená. 

Může prosím někdo poradit, co má ta pojistka všechno na starosti? Kde bych měl hledat problém? 

Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

ferinko2 - příručku mám. Píšou tam, že pojistka hlídá: Lambda sondy - Elektromagnetický ventil recirkulace výfukových plynů - Zapalovací cívka -
Regulátor vysokého tlaku nafty - Napájení vstřikovačů benzinu - Jednotka žhavení - Průtokoměr
vzduchu (diesel) - Počítač motoru (diesel) - Vstřikovací čerpadlo (diesel) - Ohřívač nafty.

Ale to všechno dohromady je tak širokej záběr, že to v podstatě může být cokoliv. 

Někde bude asik tvrdej zkrat. Předřený káblík, nebo něco bude úplně vyzkratovaný. 

Ale elektrika není moje silná stránka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zkusil bych jednotlivý členy odpojovat ( můžeš vynechat lambda sondy , zap. cívku , vstřiky ) , všechno bych odpojil a vyzkoušel dát místo pojistky třeba žárovku (aspoň 55W) , když se rozsvítí naplno , je zkrat jinde (ve svazku) , když nerozsvítí , tak postupně připojuj jednotlivý členy a uvidíš , jak se to bude chovat . Můj tajnej tip je ohřívač nafty ve filtru ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarokare - díky za tip. 

Si teďka hledám na netu, kde vlastně jednotlivé věci najdu. Páč, o polovině věcí nevím, kde mám hledat 🙂 

Třebas: regulátor tlaku nafty, vstřikovací čerpadlo.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

jarokare - díky moc za radu. Tvůj nápad se zkoušečkou z žárovky jsem trošku pozměnil, páč jsem měl dost 30A pojistek. 

Mít klobouk, smeknu jej před tebou. Opravdu, předehřev nafty je v háji. Auto krásně vrčí, jako by se nic nestalo. Jenom tu koncovku od předehřevu jsem pro jistotu ještě omotal izolačkou. 

Teďka už jenom sehnat někde jinej dekl na palivovej filtr.

Samozřejmě, že děkuji všem za nápady a pomoc. 

Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...