Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Start Stop vypnutie


gadri

Recommended Posts

Ahojte !

neustále vypínať štart stop je otrava. Ošáliť to cez relátko vyžaduje vstup pod prístrojovku a vylupovanie tlačítka a vŕtanie sa v poistkovej skrinke s hľadaním vhodného bodu napojenia  + relátka.  Rôzni majstri nevedia čo si pýtať od nenažratosti aj za relátko. Na renolťáckom fóre som sa dočítal toto:

"Jde to kuriózně snadno! S&S systém je velmi komplexní platforma, posuzující data z asi dvaceti různých snímačů ve voze, aby mohlo dojít k aktivaci musí všechny splnit stanovená kritéria. Zjistil jsem, že jedním z těchto kritérií je i snímač otevření kapoty. Jde o povinnou součást platformy S&S což je logické, nemůže se stát, že by váš mechanik chtěl provádět zásah na motoru v domnění, že je motor vypnutý a s rukou mezi kladkami rozvodů periférií by se motor najednou samovolně spustil. Mohlo by to vést klidně k amputaci končetiny.

Princip trvalé deaktivace systému S&S tedy spočívá v ošálení snímače kapoty. Když si jednotka bude myslet, že je kapota stále otevřená, S&S nikdy neaktivuje! Je to maximálně šetrné řešení, které jde vždy uvést zpět do původního stavu. Neztrácíte tedy záruku a motoru tímto zásahem nijak neuškodíte. Na přístrojové desce nebude svítit žádná chyba, žádný servisní klíč. U Renaultu se pouze napíše po startu hláška, že S&S není k dispozici, ta po chvilce zmizí a to je vše. U Dacií se dokonce nezobrazí ani tato hláška! Následně se vůz chová zcela standardně, pouze když zastavíte, zobrazí se na přístrojové desce přeškrtnuté A v kroužku. Tedy stejná ikonka, když máte vše v původním stavu, ale S&S se nemůže aktivovat protože máte třeba studený motor.

U starších modelů – Megane 3, Laguna 3 postačí pouze odpojit konektor od snímače otevření kapoty.

 

U nových modelů Dacie i Renaultu je potřeba konektor rozpojit a jeho dva piny propojit kouskem drátku – stačí vystřihnout z kancelářské sponky 1,5cm dlouhý kus a ten následně ohnout do tvaru U a vložit jej do konektoru. Tím dojde k jeho propojení a vůz se bude domnívat, že má stále otevřenou kapotu S&S tedy nespustí.!

 

Čo si o tom myslíte, resp. má s tým niekto nejaké skúsenosti?  Je ten spínač na aj na kapotách P3008 I a II. ( nemám to " omakané", auto mám pár dní a bolí ma  chrbát ako sviňa tak iba teoretizujem)

Čaute

Upraveno uživatelem gadri
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Vyriešil som to "relátkom- teda elektronickou krabičkou" za 600 českých. Má to štyri drátiky, červený na/za poistku 15+, hnedý na kostru, a dva žlté bez ohladu na polaritu na spínač StartStop. PO naštartovaní sa automatický asi po 2 sec. deaktivuje StartStop. Dá sa pôvodným tlačidlom opäť aktivovať, alebo znovu deaktivovať. Odpadá otravné vypínanie po štarte.

Upraveno uživatelem Péťa
Necituj předchozí příspěvek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 1 rok později...
V 22. 1. 2019 at 19:21, gadri napsal:

Ahojte !

neustále vypínať štart stop je otrava. Ošáliť to cez relátko vyžaduje vstup pod prístrojovku a vylupovanie tlačítka a vŕtanie sa v poistkovej skrinke s hľadaním vhodného bodu napojenia  + relátka.  Rôzni majstri nevedia čo si pýtať od nenažratosti aj za relátko. Na renolťáckom fóre som sa dočítal toto:

"Jde to kuriózně snadno! S&S systém je velmi komplexní platforma, posuzující data z asi dvaceti různých snímačů ve voze, aby mohlo dojít k aktivaci musí všechny splnit stanovená kritéria. Zjistil jsem, že jedním z těchto kritérií je i snímač otevření kapoty. Jde o povinnou součást platformy S&S což je logické, nemůže se stát, že by váš mechanik chtěl provádět zásah na motoru v domnění, že je motor vypnutý a s rukou mezi kladkami rozvodů periférií by se motor najednou samovolně spustil. Mohlo by to vést klidně k amputaci končetiny.

Princip trvalé deaktivace systému S&S tedy spočívá v ošálení snímače kapoty. Když si jednotka bude myslet, že je kapota stále otevřená, S&S nikdy neaktivuje! Je to maximálně šetrné řešení, které jde vždy uvést zpět do původního stavu. Neztrácíte tedy záruku a motoru tímto zásahem nijak neuškodíte. Na přístrojové desce nebude svítit žádná chyba, žádný servisní klíč. U Renaultu se pouze napíše po startu hláška, že S&S není k dispozici, ta po chvilce zmizí a to je vše. U Dacií se dokonce nezobrazí ani tato hláška! Následně se vůz chová zcela standardně, pouze když zastavíte, zobrazí se na přístrojové desce přeškrtnuté A v kroužku. Tedy stejná ikonka, když máte vše v původním stavu, ale S&S se nemůže aktivovat protože máte třeba studený motor.

U starších modelů – Megane 3, Laguna 3 postačí pouze odpojit konektor od snímače otevření kapoty.

 

U nových modelů Dacie i Renaultu je potřeba konektor rozpojit a jeho dva piny propojit kouskem drátku – stačí vystřihnout z kancelářské sponky 1,5cm dlouhý kus a ten následně ohnout do tvaru U a vložit jej do konektoru. Tím dojde k jeho propojení a vůz se bude domnívat, že má stále otevřenou kapotu S&S tedy nespustí.!

 

Čo si o tom myslíte, resp. má s tým niekto nejaké skúsenosti?  Je ten spínač na aj na kapotách P3008 I a II. ( nemám to " omakané", auto mám pár dní a bolí ma  chrbát ako sviňa tak iba teoretizujem)

Čaute

Osobně jsem to včera zkusil na 308SW 2017, ale nic se nestalo. I když to je automat :) Tudíž tam asi takováto funkce není.

 

Upraveno uživatelem Berbis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 10. 2020 at 23:24, Berbis napsal:

Osobně jsem to včera zkusil na 308SW 2017, ale nic se nestalo. I když to je automat :) Tudíž tam asi takováto funkce není.

 

Ahoj, nikomu nic nedoporučuji, ale start stop jsem deaktivoval na 2008, 1.5 blue Hdi dle jednoho příspěvku na YouTube. Poskládal jsem tvrdý papír dle rozměru štěrbiny mezi tlačítky, vtlačil ho a přitom jsem zatlačil na tlačítko start stop, rozsvítila se mi na tlačítku dioda, nastartuji, jedu a motor mi nezhasne.Při každém novém nastartování mi dioda asi 7x zabliká a svítí, nevím zda jsem mohl něco pokazit, ale jezdím už takhle dva měsíce....vložím foto z mého vozu pro představu jak to ve skutečnosti vypadá.

 

 

Upraveno uživatelem mirokoud
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...