Jump to content
Sign in to follow this  
gadri

Start Stop vypnutie

Recommended Posts

Ahojte !

neustále vypínať štart stop je otrava. Ošáliť to cez relátko vyžaduje vstup pod prístrojovku a vylupovanie tlačítka a vŕtanie sa v poistkovej skrinke s hľadaním vhodného bodu napojenia  + relátka.  Rôzni majstri nevedia čo si pýtať od nenažratosti aj za relátko. Na renolťáckom fóre som sa dočítal toto:

"Jde to kuriózně snadno! S&S systém je velmi komplexní platforma, posuzující data z asi dvaceti různých snímačů ve voze, aby mohlo dojít k aktivaci musí všechny splnit stanovená kritéria. Zjistil jsem, že jedním z těchto kritérií je i snímač otevření kapoty. Jde o povinnou součást platformy S&S což je logické, nemůže se stát, že by váš mechanik chtěl provádět zásah na motoru v domnění, že je motor vypnutý a s rukou mezi kladkami rozvodů periférií by se motor najednou samovolně spustil. Mohlo by to vést klidně k amputaci končetiny.

Princip trvalé deaktivace systému S&S tedy spočívá v ošálení snímače kapoty. Když si jednotka bude myslet, že je kapota stále otevřená, S&S nikdy neaktivuje! Je to maximálně šetrné řešení, které jde vždy uvést zpět do původního stavu. Neztrácíte tedy záruku a motoru tímto zásahem nijak neuškodíte. Na přístrojové desce nebude svítit žádná chyba, žádný servisní klíč. U Renaultu se pouze napíše po startu hláška, že S&S není k dispozici, ta po chvilce zmizí a to je vše. U Dacií se dokonce nezobrazí ani tato hláška! Následně se vůz chová zcela standardně, pouze když zastavíte, zobrazí se na přístrojové desce přeškrtnuté A v kroužku. Tedy stejná ikonka, když máte vše v původním stavu, ale S&S se nemůže aktivovat protože máte třeba studený motor.

U starších modelů – Megane 3, Laguna 3 postačí pouze odpojit konektor od snímače otevření kapoty.

 

U nových modelů Dacie i Renaultu je potřeba konektor rozpojit a jeho dva piny propojit kouskem drátku – stačí vystřihnout z kancelářské sponky 1,5cm dlouhý kus a ten následně ohnout do tvaru U a vložit jej do konektoru. Tím dojde k jeho propojení a vůz se bude domnívat, že má stále otevřenou kapotu S&S tedy nespustí.!

 

Čo si o tom myslíte, resp. má s tým niekto nejaké skúsenosti?  Je ten spínač na aj na kapotách P3008 I a II. ( nemám to " omakané", auto mám pár dní a bolí ma  chrbát ako sviňa tak iba teoretizujem)

Čaute

Edited by gadri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neviem ci to maju, ale treba vyskusat.
V zime je podmienka vonkajsia teplota nad -2 tusim, teda aspon u mna som si vsimol, ale moze to bit vseobecne inak.
Clen PeTr to ma spravene na krabicku S S, kde to vlozil k povodnemu konektoru (?), cize keby daco, odpoji to a je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyriešil som to "relátkom- teda elektronickou krabičkou" za 600 českých. Má to štyri drátiky, červený na/za poistku 15+, hnedý na kostru, a dva žlté bez ohladu na polaritu na spínač StartStop. PO naštartovaní sa automatický asi po 2 sec. deaktivuje StartStop. Dá sa pôvodným tlačidlom opäť aktivovať, alebo znovu deaktivovať. Odpadá otravné vypínanie po štarte.

Edited by Péťa
Necituj předchozí příspěvek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre niekoho, kto problematiku detailne nepozná, to nie sú kecy. Záver je jasný, SaS je hovadina a je to tam velmi pekne detailne rozobrate z aspektov o ktorých som dotetaz len hmlisto tušil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...