Béďa Odesláno 18. leden 2019 Sdílet Odesláno 18. leden 2019 Nový rekord v roce 2018: 3,9 mil. prodaných vozů a nárůst prodejů na mezinárodních trzích o 6,8 % Růst objemů prodeje již 5. rok po sobě, a to i přes nepříznivé ekonomické a geopolitické podmínky; Posílení „Princing power“ (strategie tvorby cen); Core Model Strategy (skladba modelové řady zaměřená na klíčové modely) nese své ovoce: úspěch nových vozů a vedoucí postavení v Evropě na trhu s lehkými užitkovými vozy. Ziskový růst, díky kterému skupina PSA dosáhla loni téměř 3 878 000 prodaných vozů, podpořila produktová ofenzíva skupiny PSA. Ta zahrnuje více než 70 regionálních produktových uvedení v rámci dvou let, dále nasazení Core Model Strategy - strategieorientované na zákazníka - a k úspěchu přispěla i maximální angažovanost obchodní sítě. Modely skupiny PSA jsou od roku 2014 každoročně finalisty nejprestižnějších motoristických anket a soutěží. V roce 2018 získaly cenu „International Van of the Year 2019“ (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van a Opel/Vauxhall Combo) a „Best Buy Car of Europe 2019“ v anketě Autobest (Citroën Berlingo, Opel/Vauxhall Combo Life a Peugeot Rifter) a navázaly tak na loňský úspěch vozu Citroën C3 Aircross v této anketě. Core Technology skupiny PSA přispěla k získání ocenění „International Engine of the Year“ (Mezinárodní motor roku), a to již 4. rok po sobě pro benzínový tříválcový motor Turbo PureTech s výkonem 110 a 130 k. Obzvlášť úspěšné jsou SUV modely skupiny PSA: Peugeot 2008, 3008[1], 5008 (lídr evropského trhu), Citroën C3 Aircross[2], C3-XR, C5, Aircross, DS 7 Crossback a Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X a Grandland X. Tato produktová dynamika bude pokračovat i v roce 2019, kdy všechny značky uvedou na trh nové vozy. Skupina oznámila, že všechny značky spustí ofenzívu elektrických a hybridních vozů, přičemž první modely PHEV[3] a EV[4] budou mít zákazníci k dispozici již v roce 2019. Jako první je představí značka DS. Skupina PSA překonala nový rekord prodejů lehkých užitkových vozů: 564 147 prodaných vozů, což představuje nárůst o 18,3 %. Skupina PSA obnovila v roce 2016 modelovou řadu středních užitkových dodávek a v roce 2018 řadu kompaktních dodávek a posílila svou vedoucí pozici v Evropě ve všech dílčích segmentech. Téměř čtvrtina zákazníků evropského trhu LCV nakoupila vůz či vozy patřící do portfolia některé ze značek skupiny PSA. Ofenzíva lehkých užitkových vozů položila základy mezinárodního růstu skupiny, a to zejména úspěšným uvedením modelů Peugeot Expert a Citroën Jumpy v Evropě a Asii. Jako velmi slibné se jeví také začátky zavádění širokého sortimentu produktů a služeb v oblasti LCV pro zákazníky v Latinské Americe. Evropa[5]: 17,1% podíl na trhu mění měřítka Skupina PSA plně využila své dokonale řízené zavádění nové normy WLTP a v posledních čtyřech měsících roku získala konkurenční výhodu. Na konci roku 2018 dosáhl podíl skupiny na evropském trhu 17,1 %, tj. +3,8 procentního bodu. Zasloužily se o to zejména značky Peugeot a Citroën, které v roce 2018 vykázaly největší růst prodejů v rámci deseti nejlepších značek v Evropě. Obě dosáhly téměř 5% nárůst. Značka Peugeot potvrdila svou dynamiku: je lídrem na evropském trhu s SUV. Ve Francii a Španělsku je na první pozici na trhu s osobními vozy v rámci B2C a B2B. Citroën dosáhl nejlepších prodejů za posledních 7 let. Společnost DS Automobiles si výrazně polepšila. Díky uvedení vozu DS7 Crossback na trh došlo ke zvýšení prodeje o 6,7 %. Opel/Vauxhall pokračuje ve své produktové ofenzívě s řadou X. Skupina PSA dosáhla vyššího růstů, než automobilový trh v Evropě a zlepšila své prodejní výsledky ve všech hlavních zemích: ve Francii (+2,6 proc. bodu), Španělsku (+4,2 proc. bodu), Itálii (+3,9 proc. bodu), Velké Británii (+4.8 proc. bodu) a v Německu (+3,7 proc. bodu). Střední východ – Afrika: skupina zůstává v turbulentním regionálním kontextu ofenzivní I přes nepříznivé podmínky, zejména kvůli pozastavení činnosti v Íránu[6] a poklesu tureckého trhu, se podíl skupiny PSA na trhu zvýšil v Maroku (+1,7 proc. bodu), Tunisku (+1 proc. bod ) a v Egyptě (+3,1 proc. bodu). Skupina zůstává lídrem na trhu francouzských zámořských departementů. Rozvíjí se regionální průmyslové aktivity, důležitým krokem je zahájení výroby v Kenitře (Maroko) v roce 2019. Čína a jihovýchodní Asie: skupina PSA pracuje na řešení situace v Číně a připravuje svou komerční ofenzívu v jihovýchodní Asii Na čínském trhu osobních automobilů, který oslabil o 2 %, poklesly tržby skupiny o 34,2 %. Skupina PSA pracuje se svými partnery na několika akčních plánech, aby překonala současné obtíže. Se značkou Fukang spouští strategii elektrifikace modelové řady. V roce 2019 se na trhu objeví modely PCD[7] využívající elektrický pohon. V současné době zaváděná strategie „Core Model Strategy“ přinese produktovou nabídku, která bude lépe odpovídat očekáváním čínských zákazníků. Prodej v jihovýchodní Asii se v porovnání s rokem 2017 zdvojnásobil a dosáhl 10 882 vozů. Joint-venture se společností Naza (Malajsie) dodá první vyrobené vozy v roce 2019, půjde o modely Peugeot 3008 a 5008. Latinská Amerika: pokles prodejů je způsoben z velké části vážným oslabením argentinského trhu (ve druhém pololetí -32 %) kvůli ekonomické situaci, která má nepříznivý dopad na směnné kurzy, a potížím na brazilském trhu. Prodeje však mají v panamerické oblasti pozitivní trend (54 887 prodaných vozidel, +13,3 %), zejména v Chile, Mexiku, Kolumbii, Peru, Uruguayi a Ekvádoru. Povzbudivé je zahájení prodeje nového SUV Citroën C4 Cactus, vyráběného v Latinské Americe. Místní výroba řady LCV v této oblasti probíhá a přináší očekáváné výsledky (uvedení vozů Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer a Jumper na trh v Brazílii, vozů Jumpy a Expert Crewcab v Argentině a vozu Partner ve verzi s elektrickým motorem v Chile a v Uruguayi). Indie–Tichomoří: růst tržeb lze připsat zejména výrazné aktivitě skupiny PSA v Japonsku (+9,6 %). Projekt výroby v Indii připravený ve spolupráci se skupinou CK Birla, pokračuje podle plánu. Eurasie: prodejní stabilita. Prodej se zvýšil na Ukrajině (+7 %). Povzbudivá je zejména dynamika prodeje vozů Peugeot 3008, C4 ve verzi hatchback a nových LCV vyráběných od dubna ve městě Kaluga (Peugeot Expert a Citroën Jumpy). „V neustále se rozvíjejícím prostředí se nám daří díky důslednému zavádění naší Core Model Strategy, která se ukázala jako účinná. Atraktivita našich výrobků pro soukromé i firemní zákazníky je základem cenové politiky všech našich značek, současně spouštíme ofenzívu elektromobilů. Pro vyřešení náročných úkolů, které jsou před námi, a pro zlepšení spokojenosti našich zákazníků je více než kdy jindy důležitá hbitost a darwinovský duch,“ uvedl Carlos Tavares, předseda představenstva skupiny PSA. [1] V Číně Peugeot 4008 [2] V Číně C4 Aircross [3] PHEV: Plug-in Hybrid Electric Vehicle [4] EV: Electric Vehicle [5] Údaje PCDOV [6] Írán: prodeje vozů vyrobených v Íránu se již od 1. května 2018 do konsolidovaných světových prodejů nezapočítávají. [7] PCD: Peugeot Citroën DS Péťa a Verýsek ohodnotil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.