Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 308 SW 1.6 88 kw - po 100.000 km


Dr. Taby

Recommended Posts

Tak jsem ke konci roku pokořil hranici 100.000 km (auto jsem si koupil jako nové). Po těch cca 7 letech (kupováno leden 2012) musím napsat, že spokojenost. Auto je to praktický, pro čtyřčlennou rodinu bych řekl ideální poměr cena výkon, v dané výbavě Active + opravdu bez vážnějších  problémů, byť mě po těch kilometrech přeci jen něco málo trápí, viz níže.

Nejdřív, co mě kdy bylo měněno či opravováno:

Pravidelné servisní prohlídky

1x baterka
1x teplotní čidlo - svolávačka
1x napínací kladka (trochu v zimě chrastila (ale asi jsem se unáhlil)
3x klínový řemen (když si hvízdne, jde pryč, vydrží mi zhruba kolem 30.000)
1x svíčka na 4. válci (tady si mě cenově vychutnali)
1x pravé sklopné zrcátko (asi se dostal do něj led - v záruce)
1x malý displej co ukazuje nastavení teploty (v záruce, ale vyměnili nejdřív ten velký - prý na to mají postupy)
1x vodní pumpa (drobná netěsnost - v záruce)
1x čep řízení něco občas kleplo do řízení (dělalo to i po výměně, ale postupně se to ztratilo)
2x mě přetěsňovali dveře u spolujezdce, (někde se tam odlepil kus té folie a teklo při liájcích dovnitř)

Což si myslím, že na sto tisíc je docela v normě. V autě nic nehrčí, motor funguje jak by asi měl, na tohle auto to není žádnej brutus výkon, spotřeba mám pod 8 l a to jezdím převážně město, veškerá elektronika funguje, přesto je tu pár věcí, které mě vadí a s některými bych chtěl trochu tipnout co dál:

1) spotřeba oleje - zjevně v tom nejsem sám, ale tenhle motor má olej prostě rád. Zhruba ve 30.000 se mě poprvé rozsvítilo málo oleje. Po předchozích zkušenostech se škoda Forman, Felicie a pak různých Daewech a Chevroletech, jsem netušil, že se ještě někdy dočkám dolévání oleje mezi prohlídkami. Bylo mi řečeno, že je to daň za ekologie a olej 5w30. Budiž. Tohle neřeším

2) klimatizace - tady bych trochu potřeboval postrčit. Loni, po vedrech a náporu pylu přišel velkej slejvák a od té doby po nastartování mám prvních pár vteřin v autě kompost. Byl jsem s tím 2x v servisu. Poprvé filtr a dezinfekce, smrdělo to dál, tak ještě jednou dezinfekce. A nijak velkej progres to nebyl. Od začátku tvrdím, že tam něco zapadlo a hnije, oni si stojí za tím, že to vydesinfikujou a že tam nic zapadnout nemůže. Tak teď na potřetí to prý rozeberou, že může být něco přímo v tom nasávání pod sklem, smrdí to jak při klima, tak při ventilaci.

3) řízení - kromě jednoho čepu řízení mám vše prapůvodní. V zimě jsem si někde najel do díry a od té doby mě auto táhlo trochu doleva. Pro jistotu jsem nechal celé převážit a přehodit přední za zadní, drží to směr, ale kolem středu je to takové trochu gumovější (ale pořád můžu řídit jedním prstem). A volant se moc ochotně na střed nevrací. Když mám jen pootočeno třeba o 5-10 stupňů, tak se vrátí o trochu zpět, ale ne úplně na střed. Když vytočím víc, tak se vrací poměrně ochotně, ale taky ne úplně na střed (hlavně z levého směru). Taky se mi občas stane, že při určité rychlosti a projetí nějaké nerovnosti (ideálně spáry na dálnici) se auto začne jakoby pohupovat - poskakovat, nejsou to nárazy, spíš jakoby měkké pérování. Někdy - občas dojde k tomu, že kolem 130 km/h se volant začne lehce chvět, ale do 110-120 je to úplně stabilní). Na jaře nechám prověřit tlumiče a udělat geometrii (ještě se nikdy nedělala, přední tlumiče měli loni na jaře pořád 94 a 96 %). A kouknout na řízení a ložiska atd. Teď to dělat nechci, protože dojíždím zimní gumy, které mám od koupení auta a asi to je jejich poslední sezona. A na jaře zase pujdou elektrony s novými gumami, teď jsou tam plechy.

4) Občas nejde zařadit na poprvé jednička nebo zpátečka, dělá to asi od 10 tis. km. Někdy několik dní nic, pak tam nejde. Nejjednoduší je dát jinej kvalt a pak tam jde v pohodě, nebo znovu zmáčknout spojku. Když jsem to říkal v servisu, tak prej zmáčknout spojku a neřešit. Jinak co se týká řazení žádnej problém. 

Co vy na to? Blbý je, že jsem s tím autem dost spokejenej, takže ani o ničem jiným neuvažuji. A samozřejmě chápu, že 100.000 už je pár kilometrů.

Díky za názory.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. neřešit, resp. nedá se uspokojivě vyřešit, 2. nezbývá než rozebrat, možná je tam něco, co bylo kdysi živé...  3.zkus tu geometrii, ať je jistota, že to má hodnoty výrobce, popřípadě pak řešit podle výsledků geometrie, ale tyto poruchy se velmi špatně zjišťují (po nárazu do díry atd.), jinak samozřejmě zkontrolovat celou př. nápravu, zda není něco ohnuté--prasknuté (vlivem nárazu) 4. zkusit odvzdušnit spojku, nebo i vyměnit spodní váleček, pokud rosí kapalinu, jestli se to nezlepší, neřešit do doby, než půjde opravdu špatně řadit (jak radí servis), pak výměna spojky...:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3. Dojeď na geometrii. Potkal jsem také pár děr a chovalo se to úplně stejně jako Tobě a navíc se začaly víc sjíždět přední gumy. Na geometrii namísto předepsané sbíhavosti byla mírná rozbíhavost. Seřídili a je klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. U bodu 3 mám jasno.

4. Příležitostně se mi ještě stane, že když potřebuji rychleji vyřadit 4 tak se jí moc nechce, žádný zvuk přes zuby, jen má trochu větší odpor, není to na nějakou extra sílu, ale není to ono (a to to neporovnávám s máminým aveem, kde ta řadící páka má odpor asi jako lžička v hrnku s čajem). Ale je to opravdu jednou třeba za čas. Nejsem si jistý, jestli nechat vyměnit táhla, spojku nebo převodovku. Na rovinu se přiznám, že do toho nechci rvát horentní sumy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém, co se týče řazení. Hodně blbě se mi dává zpátečka a potom přechod mezi 1 a 2. Pokud to udělám rychle, tak to jde přes zuby, jinak při pomalém řazení se to dá, ale je to někdy o nervy :-(

V servise tvrdili, že to není tak hrozný, ale prostě se jim to nechtělo řešit a cpát do toho prachy se mi taky nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...